kleine update die ik nog niet had gepost.
dus dat is isolatie 8 + 14cm = 22cm in het dak nu
dit wacht nu op een dampscherm.
inutussen had ik wel het andere gedeelte van de zolder ook vanaf 0 voorzien van identieke plaatsing van isolatie maar nu wel deze afgewerkt met PU-dampscherm en volledig afgekit. Nu heb ik het zolder-materiaal terug kunnen overplaatsen van de ene naar de andere ruimte en kan ik terug eindelijk me nu volledig concentreren op de belangrijkste ruimte
wat gebeurd er nu:
- maken van nog een geisoleerd vals plafond in de nok van het dak. (dan komt toevallig in het nok van het dak nog eens 28cm isolatie bij in een driehoek aangebracht. (gewoon om het overschot die ik nog heb alvast op te doen
)
- aanbrengen dampscherm en deze volledig afkitten.
illustratie uit het andere zolder gedeelte:
ik had daar na de foto's nog hier en daar wat overschot aan PU weggesneden aan de randen, maar speelt weinig rol aangezien deze voorlopig onafgewerkt blijft als opbergzolder. Is functioneel zuiver als warmteisolatie dat het dient zodus...
Intussen nog vollop aan het plannen hoe ik de box in box constructie ga aanpakken.
Enigste vraag is nog hoe ik best het zwevend plafond (bestaande OSB + soundblock plaat) op het schuine dak ontkoppeld kan monteren zonder te veel spatie te verkrijgen.
Daarvoor kunnen de gordingen en het geraamte die ik gemaakt heb als bevestigingspunten dienen voor de nog uit te zoeken ankerpunten (ontkoppelingspunten) ...