thx mensen, het is idd op en af, maar ik ben al blij dat het zakelijke aspect al achter de rug is voor 90% en ik daarbij op dat vlak terug op m'n gemak kan zitten. Emotioneel, tja... tijd heelt de wonden zeker
maar verder, nu ik bezig ben met de herinrichting van de woning als vrijgezel ben ik nu bezig met de HT-opstelling in de kinderkamer van 3,63m op 3,26m. En dat lukt nog aardig met 7.1 systeem op de Denon. Alles speakerpositie's zijn technisch uitgetekend op de grond met de laser en graden-meter enkel de plaatsing 'diepte' tov de muren moeten nog beluisterd en gemeten worden.
de PZ85 TV aan de muur gehangen.
Luisterpositie op 1/3e van de lengte van de kamer en van daar uit Center 0°, 2x30° front op verhouding geplaatst van 2/3 afstand tussen de muur erachter en zijmuur (beste homogene basverloop, heeft vroeger gebleken), 2x100° surround en 2x145° back's. Sub...tja waar de beste resultaten uit komen he
Enkel de kabels moeten nog gelegd worden, maar functioneel is alles al eens ff getest op juiste werking en zo.
Dan terug volledige inregeling en als laatste het moeilijkste aspect, de subwoofer.
Nu is het wel zo dat ik zonder speakers zit voor de PM-14KI, CD-17KI en ST-17 set aangezien m'n B&W 705's in de surround zitten. Deze set staat nu volledig werkloos te wezen in huis.
De woonkamer heeft geen TV meer en alleen de melody staat daar nu met de dali's eraan en geeft me daar nog ongelooflijk veel plezier. Verder laat de woonkamer ook niet toe daar een grote set te plaatsen, want ik weet niet waar ik met die grote speakers naar toe zou moeten.
Zeker aangezien de melody daar eigenlijk al fantastisch werk levert en zelfs eigenlijk niet echt een sub nodig hebben voor het genot. Voor meer lage tonen kan ik beter boven de HT ruimte gebruiken. Maar om daar nog eens de marantz combinatie te plaatsen vrees ik dat het een zeer volle bedoening gaat worden. En deze op de B&W's terug te laten spelen. Weer steeds kabels wisselen... pff... mja, ben er dus nog niet uit wat of hoe.
Ik ben dan al eerder van plan als de centjes het toelaten de zolder als echte stereo ruimte te gebruiken later en op de marantz PM-14KI eerder richting Dynaudio of Dali te gaan aangezien ik echt versteld sta van de combinatie tov de B&W's die ik gebruikte op muziekaal-emotioneel vlak.
Soit, stof genoeg om over na te denken, maar de gedachte van de set te verkopen is toch na 2 minuten terug de vuilbak ingedropt. Ik weet wat die PM-14 KI toe in staat is op juiste speakers en dat mag ik echt niet wegdoen lijkt me...
Mss de ST-17 wegdoen aangezien ik toch DAB gebruik via de melody en m'n kabeldistributie abonnement heb buitengekegeld in huis. Hoewel deze ook niet veel geld opbrengen tegenwoordig
twijfels, twijfels...lol
Maar ik heb er toch weer m'n bezigheid mee