De set van Shepherd Moon

Gestart door Shepherd Moon, februari 21, 2010, 22:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jowa

Heftig verhaal. Vel sterkte gewenst.

WilliamB

Wat een verhaal.Veel sterkte.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Shepherd Moon

thx mensen, het is idd op en af, maar ik ben al blij dat het zakelijke aspect al achter de rug is voor 90% en ik daarbij op dat vlak terug op m'n gemak kan zitten. Emotioneel, tja... tijd heelt de wonden zeker  :|

maar verder, nu ik bezig ben met de herinrichting van de woning als vrijgezel ben ik nu bezig met de HT-opstelling in de kinderkamer van 3,63m op 3,26m. En dat lukt nog aardig met 7.1 systeem op de Denon. Alles speakerpositie's zijn technisch uitgetekend op de grond met de laser en graden-meter enkel de plaatsing 'diepte' tov de muren moeten nog beluisterd en gemeten worden.
de PZ85 TV aan de muur gehangen.
Luisterpositie op 1/3e van de lengte van de kamer en van daar uit Center 0°, 2x30° front op verhouding geplaatst van 2/3 afstand tussen de muur erachter en zijmuur (beste homogene basverloop, heeft vroeger gebleken), 2x100° surround en 2x145° back's. Sub...tja waar de beste resultaten uit komen he  :wink:

Enkel de kabels moeten nog gelegd worden, maar functioneel is alles al eens ff getest op juiste werking en zo.
Dan terug volledige inregeling en als laatste het moeilijkste aspect, de subwoofer.

Nu is het wel zo dat ik zonder speakers zit voor de PM-14KI, CD-17KI en ST-17 set aangezien m'n B&W 705's in de surround zitten. Deze set staat nu volledig werkloos te wezen in huis.  nopompom

De woonkamer heeft geen TV meer en alleen de melody staat daar nu met de dali's eraan en geeft me daar nog ongelooflijk veel plezier. Verder laat de woonkamer ook niet toe daar een grote set te plaatsen, want ik weet niet waar ik met die grote speakers naar toe zou moeten.
Zeker aangezien de melody daar eigenlijk al fantastisch werk levert en zelfs eigenlijk niet echt een sub nodig hebben voor het genot. Voor meer lage tonen kan ik beter boven de HT ruimte gebruiken. Maar om daar nog eens de marantz combinatie te plaatsen vrees ik dat het een zeer volle bedoening gaat worden. En deze op de B&W's terug te laten spelen. Weer steeds kabels wisselen... pff... mja, ben er dus nog niet uit wat of hoe.

Ik ben dan al eerder van plan als de centjes het toelaten de zolder als echte stereo ruimte te gebruiken later en op de marantz PM-14KI eerder richting Dynaudio of Dali te gaan aangezien ik echt versteld sta van de combinatie tov de B&W's die ik gebruikte op muziekaal-emotioneel vlak.  :kwijl:

Soit, stof genoeg om over na te denken, maar de gedachte van de set te verkopen is toch na 2 minuten terug de vuilbak ingedropt. Ik weet wat die PM-14 KI toe in staat is op juiste speakers en dat mag ik echt niet wegdoen lijkt me...  :-o
Mss de ST-17 wegdoen aangezien ik toch DAB gebruik via de melody en m'n kabeldistributie abonnement heb buitengekegeld in huis. Hoewel deze ook niet veel geld opbrengen tegenwoordig  :|

twijfels, twijfels...lol  :-D
Maar ik heb er toch weer m'n bezigheid mee  :wink:

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Niber

Lees je hele verhaal nu pas. Sterkte, zoiets gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten.

Succes met je "bezigheid" in de audio.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Shepherd Moon

"Under construction" als afleiding en bezigheid voor me, met bijna alles wat ik al had in huis, m'n ontspannings-kamertje. Enkel Film en Muziek. Dit voor de rustig avondjes als ik alleen thuis ben, of voor de vriendjes die graag eens mee een filmke willen meepikken natuurlijk 

Wordt nog veel in gewerkt, nog lange niet af dus

Opstelling Front's en Center, Ophaning van het scherm. Aansluiten basis BR-speler en versterker. Dus voorlopig nog enkel zuiver voor film opstelling. De muziek-set zal later nog wel mss volgen. Eerst zien wat ik daarmee nog kan doen als alles qua HT klaar is en hoeveel plaats ik nog heb in die beperkte ruimte.

En de roze kleuren, tja... 't was ook een kinderkamer geweest, laatste van m'n zorgen. 't is nog niet "TE" roze, komt toch nog later wel in orde



Achterste speakers, Surrounds back L+R en Surrounds L+R
Daarin heb ik geprofiteerd om de matrix 2 series 2 te gebruiken als Surrounds en dus een 7.1 systeem van te maken.



Zeteltje aangeschaft, gordijntjes toe...



Nog een tapijt die ik had, beetje op maat gesneden en dan nog een paar poefjes erbij gestoken om het luie gevoel nog een extra boost te geven bij het zien van een filmpje of luisteren van een cd'tje...



nog overzichtje proberen shooten



nog kaal natuurlijk. Maar ik kan beginnen met afstellen en calibreren van de apparatuur.
Daarna komt nog het moeilijkste stuk => de subwoofer die er nog moet ingeplaatst worden en volledig afgeregeld worden.



Daarna kan ik met de akoestiek beginnen ook. Want alles is hard van materiaal. Alles gewelven zijn beton en de muren zijn baksteen. Dus echt harde ruimte, goed om zo min mogelijk drukverlies te hebben voor de sub. Maar verder is alles ook volledig voorzien van een flutterecho als je in je handen klapt en daar moet aan gewerkt worden.
Mss dat het roze gedeelte van de muur daardoor ook wat minder roze wordt  :schater:
Maar zolang het functioneel al kan gebruikt worden kan ik al ff voort voor de rustige avondjes wanneer ik ff alleen thuis ben of met kameraden natuurlijk :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Rob46

Citaat van: Shepherd Moon op augustus 05, 2013, 13:13:40
helaas door omstandigheden prive gaan de werken op zolder niet meer door. Door plots vertrek van m'n partner met haar dochtertje na 4 jaar sta ik er alleen voor in de woning. Woning komt ook volledig naar mij toe om een verhaal kort te maken dus. Het vertrek ligt compleet aan haar kant geeft ze toe. Ik tref niets van schuld of zo. Niemand had het zien aankomen en mij konden ze even goed een kogel door m'n hoofd jagen. Het leventje van huisje tuintje boompje kindje kon ze niet in fucntioneren en haar niet meer verder gelukkig in voelen (ik weet het, sla me dood  violent1) en ze was effectief al een tijde in een zware depressie aan het verkeren waar ze geen hulp wou voor zoeken. Logica ver te zoeken, maar ik moet er nu toch wel door helaas...

Dus nu de zaken zo zijn => kinderkamer is nu vrij, zal zien wat ik kan doen met die ruimte om m'n hele set terug op te stellen en daar nog een beetje terug van de genieten. Want de kosten in de zolder stoppen heeft geen zin. Ik heb ze nodig om de woning zelf af te betalen tot ik het mss kan verkopen later zonder boete's etc... Het gaat me nu allemaal al massa's geld kosten dus.

Ik zal maar blijven genieten met het materieel ik nu gelukkig allemaal nog heb. Uitbreidingen en vernieuwingen zijn wss niet meer van de komende tijd. Gewoon nog genieten van hetgeen ik heb is de boodschap. Voordeel is dat ik m'n TV die ik verkocht heb, nu terug heb van m'n vriend en hij de kleine tv heeft gekocht voor het zelfde geld. Aangezien kabeltv me niet interesseert persoonlijk ben ik blij dat hij dit me nog aanbood  :-D

Soit... er zullen dan wel foto's volgen van zodra ik de boel daar rustig in orde heb gekregen.
Plannen om in het verdere huis nog een paar speakers bij de hangen zijn er wel nog. Ik heb nog wat hi-fi car audio drivers liggen van auto vroeger die ik wel kan ombouwen in een kistje en zo...
En de kleine marantz zal hier dan wel de bron voor zijn lijkt me.

Allez, ik moet nu toch naar geen vrouw en kind meer omkijken sinds die vrouw me dat uit m'n hart gerukt heeft. Ik zal maar de voordelen ervan proberen uithalen zeker  :|

nog geen geluk gehad met die hobby hier dankzij de kuren van vrouwen  violent1 :roll:

Dat is dik balen gozer! Maar onthoud, je komt er sterker uit! Dat zal niet van de een op de andere dag zo zijn, tijd heb je nodig en moet je jezelf gunnen. Blijf sociaal bezig! Je hobby is een prima uitlaatklep! Koppie op!  :yes: :yes: :yes:

JohnWx

Alle clichés kunnen we roepen en denk je van f u c k  o f f

Je moet doen hoe moeilijk ook wat jij wil en als je niks wil ook goed

Pijn slijt het gaat traag met up en down


Go Shepherd Moon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Zo dat is een hele mooie kinderkamer  :schater:

Goed bezig en op dit moment de juiste therapie, het is jouw leven en geniet er van!

Rob46

Citaat van: John Wx op augustus 17, 2013, 14:05:06
Alle clichés kunnen we roepen en denk je van f u c k  o f f

Je moet doen hoe moeilijk ook wat jij wil en als je niks wil ook goed

Pijn slijt het gaat traag met up en down


Go Shepherd Moon

Het is niet altijd clichématig John. Iedere situatie is uniek. Een hart onder de riem steken is mijn inziens niet verkeerd. Helaas gaat het vaak genoeg juist na een scheiding/verlies niet goed. Ik baseer dit op het feit als ervaringsdeskundige en hulpverlener  :yes:

Rob46

Enfin, ik ben blij te lezen dat het met de luisterkamer de goede kant op gaat! Ziet er gaaf uit!

Cornelis1921

 stupid Shepherd Moon:  :gaap: ...en relax...  byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Lekker bezig met de set  :-)

Sterkte ermee man  nopompom

Shepherd Moon

thx mensen, verder heb ik geen poot meer kunnen uitsteken dit weekend in die kamer. Ik zou graag aan het afstellen willen beginnen, maar ben er niet meer toe geraakt. Eventjes teveel andere prioriteiten. En onder de mensen zijn is daar natuurlijk 1 ding van op dit moment :wink:
En verder is het idd met up's en downs en zal zo wss nog wel een tijdje blijven tot het gesleten is verwacht ik.

Maar zo een bezigheid als deze set is dan weer een leuke afleiding op de rustige momentjes thuis.
Er staat ook al volk aan te schuiven om gezellig mee in de sofa te willen zitten en een filmpje mee te willen pikken van zodra alles daar functioneel in orde is ;)
Dat kan daar nog gezellig worden in de toekomst lijkt me :-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

pffffffff...

ff stof afdoen  8-)

ik was door de drukte en alles in het nieuwe leventje beetje vergeten om hier ook eens wat te posten. Internet is iets waar ik nu niet zo frequent meer opzit als vroeger. De buitenwereld lacht me veel toe tegenwoordig  :wink:

installatie sub en de 1e afregeleing, daarna later nog eens opnieuw gebeurd. Kamer had zuiver een piek op 49Hz maar viel over het algemeen heel goed mee qua curve na schuiven de sub. Had maar 6 kanalen nodig met vrij zachte correcties.  pompom





Eerste reflectiepunten al eens aanpakken tegen de flutterecho in de kamer.
Dit zijn de voorbereidende maatregelen. Alles had ik al in huis en heb er nog geen geld aan moeten uitgeven.  8-)



eindresultaat vooraanzicht  :mrgreen:



spiegelreflectie demping
een stuk tapijt die kon dienen voor beide speakers.
De speakers zijn later nog verwisseld van plaats. Karakterverschil tussen de 705 en Matrix 2's waren toch relatief groot, daarom de matrixen op de achterste kanalen geplaatst omdat deze het minst van toepassing zijn, komen daar trouwens algemeen veel beter tot hun recht.



slaapzakken aan de muur en weg was de flutterecho  :schater:





Later de marantz PM14KI en CD17 aan toegevoegd:



Dat is het zicht wanneer ik een filmpje kijk  8-)



Ik heb dan nog op cruciale plaatsen nog wat eierdoppen gehangen als diffusie, maar die foto's kan ik pas later eens posten  :-)

voila, bij deze haast volledig up to date!
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

pameijer

Gaaf man! Ik neem aan dat dit niet je woonkamer is?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15