Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

#300
Citaat van: BernHardN op februari 12, 2010, 20:49:18
Klopt, en sterker nog zelfs zonder filter. omdat de "troep" op het AC net zit en de sinus enigszins aangetast is
maakt voor de apparatuur niks uit!
Apparatuur werkt op DC, op het moment dat de AC binnen komt wordt het de nek omgedraaid en veranderd het in AC
in een strakke DC en daarmee is je "troep" weg.
daarnaast komen de electrons in een capasitor en vormen een "bron" van energie deze cap's hebben geen voorkeur hoe je stroomsinus aankomt zolang het maar aankomt of het nu rond, vierkant of achterstevoren is, het wordt verzameld en vergeven en gaat netjes "recht" verder het apparaat in.

Anders is het met hoogfrequente rotzooi op het net (RFI) dit is vele malen hoger dan de AC frequentie en is moeilijker de nek om te draaien.
en heeft invloed op de clock, buizen, transformators, oscillators enz..
daarvoor kan je dus oa deze koper afscherming nemen maar dit is nog niet voldoende!


Er zijn mensen die iets anders beweren dus komt het weer uit waar het altijd op uit komt

luisteren is weten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerard

Citaat van: BernHardN op februari 12, 2010, 20:49:18
......
Anders is het met hoogfrequente rotzooi op het net (RFI) ........    en heeft invloed op de clock, buizen, transformators, oscillators enz..
daarvoor kan je dus oa deze koper afscherming nemen maar dit is nog niet voldoende!

Wat ik mij altijd afvraag over het "hoogfrequente": hoe zou het kunnen dat dat signalen die boven onze gehoorgrens zitten, zodanig invloed op een set kunnen hebben zodat het hoorbaar wordt :?

Dan moet de frequentie van die signalen toch lager worden voordat het hoorbaar wordt? en hoe kan dat dan?

Zelf heb ik alles onafgeschermd en hoor nooit "vervuiling".

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Ik weet niet of het bij RFI ook zo werkt, maar geluidsgolven boven de gehoorgrens hebben toch invloed op het geluid door verschilfrequenties die wel beneden de gehoorgrens komen.

BernHardN

licht is ook een frequentie evenals kleur, dit heeft op dit moment niks met het gehoor te maken maar met de invloed die het heeft op andere componenten.
zie het als een virus in je computer, je ziet het niet maar erg lastig!

BernHardN

Citaat van: jwx op februari 12, 2010, 21:07:22

Er zijn mensen die iets anders beweren dus komt het weer uit waar het altijd op uit komt

luisteren is weten

Klopt, alleen het elimineren van RFI heeft meer effect dan een schone sinus!
het is vrijwel door iedereen positief merkbaar (ook non-believers  :-D )

viceadmiraal61

dokter bernhard ik had het niet beter kunnen schrijven

JohnWx

#306
Citaat van: BernHardN op februari 12, 2010, 22:01:20
Klopt, alleen het elimineren van RFI heeft meer effect dan een schone sinus!
het is vrijwel door iedereen positief merkbaar (ook non-believers  :-D )


Als het zo bekend is waarom doen de andere dat dan niet ?


Met maar 1 reden volgens mij zei horen het niet !


1 voorbeeld de heer van Kraanen weet jij genoeg Fritz of had ik het niet beter kunnen verwoorden



Maar voor diegene die het wel iets vinden "be my guest"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

BernHardN

Citaat van: jwx op februari 13, 2010, 08:39:59
Als het zo bekend is waarom doen de andere dat dan niet ?


Met maar 1 reden volgens mij zei horen het niet !


1 voorbeeld de heer van Kraanen weet jij genoeg Fritz of had ik het niet beter kunnen verwoorden



Maar voor diegene die het wel iets vinden "be my guest"

Nu willen wij het ook weten natuurlijk  shutup

mars

oi

Ik ben deze discussie al een tijdje aan het volgen, maar ik ben er niet over uit.

Wat ik wel weet als je het dan toch over '''schone'' stroom hebt.
Dan is een eigen stroomvoorziening , zoals een accu, het ''schoonst''
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

#309
Citaat van: BernHardN op februari 13, 2010, 09:03:01
Nu willen wij het ook weten natuurlijk  shutup

nee jij heet BernardN niet Fritz  :schater:


Er zijn mensen die het horen of willen horen en er zijn mensen die het niet willen horen of horen

Straks krijgen we nog mensen die horen of er wel of geen beveiligde web verbinding door de kamer gaat  :schater:

Nee bernardN alle gekheid op een stokje.

Jij hebt er baat bij en daar gaat het om.

Er zijn ook mensen in de audio wereld die redelijke aanzien hebben en zeggen dat het geen invloed heeft op het geluid en het voor mij ook kunnen weerleggen waarom het geen nut heeft die koperen buizen dus komen we weer uit op het pingpongen welles nietes en daar heeft niemand baat bij.


Dat je fatsoenlijke kabels en pluggen stekkers etc.etc. gebruikt om eventueel dingen uit te sluiten ga ik helemaal in mee maar daar stopt het voor mij mee.

Dus de volume weer op 10 en genieten ieder op zijn eigen manier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: mars op februari 13, 2010, 09:03:20
oi

Ik ben deze discussie al een tijdje aan het volgen, maar ik ben er niet over uit.

Wat ik wel weet als je het dan toch over '''schone'' stroom hebt.
Dan is een eigen stroomvoorziening , zoals een accu, het ''schoonst''

dat is in het verleden door sommige merken ook geprobeerd met een geintergreerde accu


maar mijn mening met stroom is dat de versterker er zo op ontworpen is dat je dat niet merkt !
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

Even mijn mening hierover .

Wat maakt het eigenlijk allemaal uit wat de theorie achter deze materie is .

Het gaat eigenlijk maar om 1 ding , als er geluids technisch een positieve verandering in het geluidsbeeld wordt waargenomen is dat toch voldoende lijkt mij .
Waarom moet er altijd naar een antwoord gezocht worden waarom het beter of slechter klinkt , over het algemeen krijg je hier toch geen zinnig antwoord op omdat vrijwel niemand een antwoord hier op weet die 100% klopt .

Als er een verschil wordt waargenomen is dat mooi , of dat positief of negatief is hangt af van wat je doelstelling is .
Het gaat echt niemand lukken hier om een 100% juist antwoord te geven , vaak zijn  er ook geen verklaringen te geven waarom een verandering beter of slechter klinkt .
Het gaat maar om 1 ding , pakt het voor jou positief uit .



Dat was dus mijn mening .





Groeten  EDWIN  B

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

#313
Citaat van: jwx op februari 13, 2010, 09:16:56
dat is in het verleden door sommige merken ook geprobeerd met een geintergreerde accu


maar mijn mening met stroom is dat de versterker er zo op ontworpen is dat je dat niet merkt !

oi J,

Ja klopt ook natuurlijk.

behalve als je zoals ik een naim nait 5i hebt , want die geeft een grote plop bij het aanzetten , als die heeeeeeeeel zachtjes staat is er kanaal ongelijkheid, de afstandbediening(volume) werkt veel te grof, en hij heeft kanaaloverspraak als je hem heel hard zet maar zonder muziek.( dan hoor je de tuner over andere ingangen)

hahaha maar nu komt het............maar als die gewoon met muziek versterken bezig is vergeet ik al die dingen( typisch iets voor engelesen al die ''Bugs'' :roll:)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Pjotr27

Zo mijn Pel stekkerblok is intussen verkocht.
Van de week was Fritz hier nog even gezellig luisteren en ook hij was verbaasd wat zijn stekkerblok aan mijn set toevoegd. Echt heel veel meer laag veel meer doortekening , veel meer rust...
Het gevoel dat je een voorversterker mist is intussen helemaal verdwenen...