CiteerIk probeer een mening te krijgen, daarom mijn vragen: Hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid. Waar blijven die trillingen? Hoe kunnen trillingen, die worden veroorzaakt door luidsprekers, in het stekkerblok van invloed zijn op de elektronenstroom in de stroomleiding?
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom?
Dat ik het niet gehoord heb is bijzaak, ik wil graag weten hoe en waarom dit bedacht is door iemand.
Ik wil wel proberen een antwoord te geven alhoewel ik niet technisch onderlegd ben, ( heb alleen goed oortjes)
Het lichtnet trilt toch ook, kijk maar eens hoeveel brom stroom veroorzaakt in versterkers.
De 50 hertz van het lichtnet is een heel vervelende trilling.
Het houten blok slaagt er blijkbaar in die trillingen voor een groot gedeelte af te voeren.
Met zo`n van den hul fase meter hoor je rond het stekkerblok geen enkel brommetje meer.
En dat is met alle andere stekkerblokken wel...
En vergis je niet , er zijn nogal wat meer fabrikanten met houten stekkerblokken in de wereld.
Alleen het idee van Fritz waarbij de stekkers in koperen hulzen zitten is nieuw....