Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

viceadmiraal61

wel broeders en zusters binnen kort in dit theater de video over het afscherm probleem
dan hoef ik het niemand meer uit te leggen...wordt vervolgt

Pjotr27

CiteerTrouwens best een mooi stekker blok geworden, van STS. In het echt veel mooier dan op alle plaatjes hier

Absoluut ziet het er geweldig uit, het is ook een flink groot stekkerblok geworden!
Citeer
Stroom blijft voor mij stroom

Tja, dat zou wel zo moeten zijn als de schoon 100% schoon binnen komt, maar verklaar maar eens waarom `s avonds na 23.00 je stereo duidelijk beter klinkt.....

Marvin

is de enige verkaring dat het stroom 'schoner' is, of zou er meer kunnen zijn?

Pjotr27

Citeeris de enige verkaring dat het stroom 'schoner' is, of zou er meer kunnen zijn?

Lastige vragen stel jij.... :-D
Maar goed er is ook minder omgeving lawaai ( hooguit wat meer gesnurk  :-P)
Er schijnen nogal wat onderzoeken naar gedaan te zijn, zal het weleens navragen...

WimPeu

Ze zeggen (ik weet het zelf niet hoor) dat de stroom (net als de lucht) hier in Drenthe schoner is dan in de Randstad omdat er hier gewoon veel minder industrie (grootverbruikers) op het stroomnet zitten. Dus eigenlijk, als dat waar is tenminste, hebben we hier allemaal STS stroom gewoon uit het normale stopcontact.

Hmmm zal wel niet kloppen als ik het zo lees.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Citaat van: Pjotr27 op februari 11, 2010, 21:36:21
Lastige vragen stel jij.... :-D

dat doe ik graag, ik noem ze enkel kritisch. niet lastig....  :-D


Pjotr27

Citeerwel broeders en zusters binnen kort in dit theater de video over het afscherm probleem
dan hoef ik het niemand meer uit te leggen...wordt vervolgt

Wordt zo langzamerhand wel een keer tijd.
Wordt het weer zo`n Youtube filmpje?

gerard

Citaat van: Pjotr27 op februari 11, 2010, 20:39:38
Tja, dat zou wel zo moeten zijn als de schoon 100% schoon binnen komt, maar verklaar maar eens waarom `s avonds na 23.00 je stereo duidelijk beter klinkt.....

Dan gaat mijn meter op nachtstroom en die is schoner dan dagstroom  clown1
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

#293
Citaat van: Pjotr27 op februari 11, 2010, 20:39:38
Absoluut ziet het er geweldig uit, het is ook een flink groot stekkerblok geworden!
Tja, dat zou wel zo moeten zijn als de schoon 100% schoon binnen komt, maar verklaar maar eens waarom `s avonds na 23.00 je stereo duidelijk beter klinkt.....


Dat vind jij
Ik hoor geen verschil de gehele dag door
Je versterker vangt het op als het goed is ? maar kan het mis hebben hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Wees blij dat je het hoort je bent een gezegend man
En het klopt dus als ze zeggen dat na je 40ste het gehoor achteruit gaat, hoef ik ook geen energie meer in die produkten te stoppen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op februari 12, 2010, 00:17:59
Wees blij dat je het hoort je bent een gezegend man
En het klopt dus als ze zeggen dat na je 40ste het gehoor achteruit gaat, hoef ik ook geen energie meer in die produkten te stoppen  :schater:
Als je er geen energie meer in stopt dan hoor je helemaal niets meer, dacht ik zo.  clown1

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 12, 2010, 07:53:11
Als je er geen energie meer in stopt dan hoor je helemaal niets meer, dacht ik zo.  clown1


:-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maurice

Een beetje meer on-topic zou wel mogen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

BernHardN

Citaat van: jwx op februari 11, 2010, 22:45:04
Dat vind jij
Ik hoor geen verschil de gehele dag door
Je versterker vangt het op als het goed is ? maar kan het mis hebben hoor

Klopt, en sterker nog zelfs zonder filter. omdat de "troep" op het AC net zit en de sinus enigszins aangetast is
maakt voor de apparatuur niks uit!
Apparatuur werkt op DC, op het moment dat de AC binnen komt wordt het de nek omgedraaid en veranderd het in AC
in een strakke DC en daarmee is je "troep" weg.
daarnaast komen de electrons in een capasitor en vormen een "bron" van energie deze cap's hebben geen voorkeur hoe je stroomsinus aankomt zolang het maar aankomt of het nu rond, vierkant of achterstevoren is, het wordt verzameld en vergeven en gaat netjes "recht" verder het apparaat in.

Anders is het met hoogfrequente rotzooi op het net (RFI) dit is vele malen hoger dan de AC frequentie en is moeilijker de nek om te draaien.
en heeft invloed op de clock, buizen, transformators, oscillators enz..
daarvoor kan je dus oa deze koper afscherming nemen maar dit is nog niet voldoende!

WimPeu

Citaat van: Pjotr27 op februari 11, 2010, 20:39:38
maar verklaar maar eens waarom `s avonds na 23.00 je stereo duidelijk beter klinkt.....


Om dezelfde reden denk ik dat ook vrouwen na 23:00uur knapper worden... :-D


Proost!! :lol:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES