Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: jwx op februari 07, 2010, 15:06:41
Pel heeft ze ook wist ik niet   shutup




John

De enige vergelijking met Fritz zijn stekkerblok is dat beiden van hout zijn gemaakt .

Zoals goed is te zien is er totaal geen aandacht geschonken aan de afscherming van de stopkontakten .
Bij Fritz zijn stekkerblok liggen de Furutech stopkontakten diep verzonken met koperen afschermings hulzen erom heen .

Ik zeg uiteraard niet dat het daarom een slecht stekkerblok is die op jouw foto staat . Daar kan ik nooit over ordelen omdat ik hem niet beluisterd hebt .

Zonder beluisteren geen oordeel dus .




Groeten  EDWIN  B

bramdg

Citaat van: HiFi gek op februari 07, 2010, 21:22:02
Ik zeg uiteraard niet dat het daarom een slecht stekkerblok is die op jouw foto staat . Daar kan ik nooit over ordelen omdat ik hem niet beluisterd hebt .

Zonder beluisteren geen oordeel dus .


Klopt geen oordeel zonder iets te kunnen beluisteren/vergelijken

dus ......Pjotr27 ....help ons uit de nood  :-)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

#272
Citaat van: HiFi gek op februari 07, 2010, 21:22:02

John

De enige vergelijking met Fritz zijn stekkerblok is dat beiden van hout zijn gemaakt .

Zoals goed is te zien is er totaal geen aandacht geschonken aan de afscherming van de stopkontakten .
Bij Fritz zijn stekkerblok liggen de Furutech stopkontakten diep verzonken met koperen afschermings hulzen erom heen .

Ik zeg uiteraard niet dat het daarom een slecht stekkerblok is die op jouw foto staat . Daar kan ik nooit over ordelen omdat ik hem niet beluisterd hebt .

Zonder beluisteren geen oordeel dus .




Groeten  EDWIN  B

hoe kan je nou oordelen of er wel of geen aandacht is besteed aan afscherming ?
als je goed kijkt zie je dat de duurste furutech erin zit

maar voor mij is stroom nog steeds stroom en moet de versterker maar zijn best doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Pjotr27

Zo, zag gisterenavond alle reacties over mijn andere blok snel gelezen maar wilde lekker gaan slapen.
Ik zal het eens uitleggen.
Mijn andere blok ( Pel Audio) wordt door dezelfde maker gemaakt als het blok van Fritz.
Ik had ooit bij een andere freak een houten blok gehoord.
Vond dat esthetisch wel mooi en voor mijn gevoel klonk het wel goed.
Ben daarna met een van de eigenaren van Audio-Life eens gaan vergelijken.
Zijn houten blok ( met goedkope inlets van Furutech) tegen 2 kant en klare Furutech stekkerblokken ( duurste 1100 euro).
We hebben een avondje zitten luisteren , verwisselen en kwamen samen tot de conclusie dat het houten stekkerblok gewoon het prettigst luisteren was.
Vervolgens heb ik opdracht gegeven zo`n stekkerblok te maken maar dan wel met de ( toen net in productie) nieuwe Furutech FT-SDS inlet`s. Eenmaal klaar was ik dik tevreden.
Fritz komt hier zeer regelmatig luisteren ( andersom ook) en wilde enige maanden geleden eens iets proberen.
Hij zou zijn Siltech stekkerblok meenemen en dan konden we eens vergelijken met mijn houten blok.
Het Pel Audio blok is gemaakt van een massief stuk Spuce hout met daarom heen plankjes en aan de bovenplank zitten de  inlet`s gemonteerd. De inlet`s zijn met (dikke) Furutech alpha 3 aan elkaar gemonteerd.
Er zit verder geen enkele afscherming in.
Nadat we een aantal tracks beluisterd hadden hebben we Fritz zijn Siltech blok ertussen gezet, tja en met de 3 andere luisteraars waren we het meteen eens, het klonk gewoon minder. Minder muzikaal, meer mechanisch.
Fritz baalde wel een beetje dat zijn dure blok gewoon niet kon wat dat houten blok liet horen.
Toch wrong bij hem wel het feit dat 1. hout gewoon super klinkt, 2 geen afscherming heeft , wat hij erg belangrijk vind.
Hij had al aardig veel contacten met de maker van het Pel Audio blok ( Hans Kortenbach, Musical Affairs).
O.a. een mooie youtube film voor Hans gemaakt en kwam met dat verhaal bij Hans aan.
Mooi houten stekkerblok maar kan jij niet iets maken met hout en mijn koperen hulzen afscherming?
En zo is het gegaan. Ik heb intussen een blok van Fritz, heeft 6 inlet`s, mijn set is aardig veranderd het laatste jaar en ik had er meer nodig als 3, dus dat kwam mooi uit.
En als ik het vergelijk is het blok van Fritz gewoon beter ( Mag wel ook kost aardig wat meer als mijn Pel blok wat in de verkoop staat).

JohnWx

Citaat van: jwx op februari 07, 2010, 23:26:19
hoe kan je nou oordelen of er wel of geen aandacht is besteed aan afscherming ?
als je goed kijkt zie je dat de duurste furutech erin zit

maar voor mij is stroom nog steeds stroom en moet de versterker maar zijn best doen

niks persoonlijk Edwin maar soms zit ik tegen beter weten in op de schopstoel
maar ik geef het nu al toe dat ik soms zo doe dat is al heel wat voor mij

STS digital rulezzzzzzzzzzzzz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Pjotr27

Het nieuwe Fritzblok speelt nu een paar dagen en gisterenavond heerlijk muziek geluisterd.
Meest opvallend: met name de bas lijkt veel krachtiger geworden, meer dynamiek en meer definitie.
Het klonk bij mij nog wel eens een beetje slap ( ik speel zonder voorversterker meteen van de cdspeler naar mijn monoblokken) en dat lijkt aardig verdwenen...

HiFi gek

Citaat van: jwx op februari 08, 2010, 12:51:04
niks persoonlijk Edwin maar soms zit ik tegen beter weten in op de schopstoel
maar ik geef het nu al toe dat ik soms zo doe dat is al heel wat voor mij

STS digital rulezzzzzzzzzzzzz


John , ik bedoelde met mijn opmerking dat het PEL stekkerblok geen afscherming heeft , dat er geen gebruik is gemaakt van de koperen hulzen om de inlets heen .

En dat is niet lastig om te zien lijkt mij , dus van enige afscherming om de stekkers van de diverse netsnoeren van de cd speler / versterker is geen sprake .



Groeten  EDWIN  B


JohnWx

Citaat van: HiFi gek op februari 11, 2010, 17:55:09

John , ik bedoelde met mijn opmerking dat het PEL stekkerblok geen afscherming heeft , dat er geen gebruik is gemaakt van de koperen hulzen om de inlets heen .

En dat is niet lastig om te zien lijkt mij , dus van enige afscherming om de stekkers van de diverse netsnoeren van de cd speler / versterker is geen sprake .



Groeten  EDWIN  B



Nee dat klopt maar je zag toch wel de Furutech inlays  :-P

Stroom blijft voor mij stroom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

en dat is maar goed ook, straks gaat Nuon hier nog een markt in zien.
audiofiel goedgekeurde stroom, 5x zo duur als het abnormale vieze stroom.

Mexicaanse Hond

Ik heb eens in een hifi-blad een Japanse jongen gezien die speelde op batterijen. Verschillende batterijen klonken anders volgens hem.  :evil: Hoezo, stroom is stroom?  :-D

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 11, 2010, 18:32:13
Ik heb eens in een hifi-blad een Japanse jongen gezien die speelde op batterijen. Verschillende batterijen klonken anders volgens hem.  :evil: Hoezo, stroom is stroom?  :-D
wat deed die japanse jongen dan met de batterijen ?

Hij stopte de batterijen toch niet in z'n oren  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Stroom is zomaar niet stroom hoor. Wij hebben groene, zullen er ongetwijfeld meer zijn. Die bij ons ruikt een beetje naar de koeien. Sinds de groene stroom bij ons is, lijkt het wel of mijn set altijd met "lente" speelt :yes: :-D (serieus hè :schater:)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Trouwens best een mooi stekker blok geworden, van STS. In het echt veel mooier dan op alle plaatjes hier pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op februari 11, 2010, 18:51:16
wat deed die japanse jongen dan met de batterijen ?

Hij stopte de batterijen toch niet in z'n oren  :lol:

Gewoon naast de oren houden volstond om het verschil in klank te horen.  clown1