Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op februari 22, 2010, 14:19:31
Zo mijn Pel stekkerblok is intussen verkocht.
Van de week was Fritz hier nog even gezellig luisteren en ook hij was verbaasd wat zijn stekkerblok aan mijn set toevoegd. Echt heel veel meer laag veel meer doortekening , veel meer rust...
Het gevoel dat je een voorversterker mist is intussen helemaal verdwenen...

Lekker genieten dus

voorversterker weg ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Pjotr27

CiteerLekker genieten dus

voorversterker weg ?

Nee ik ben al geruime tijd mij aan het orienteren op een voorversterker.
Al verschillende op proef gehad, maar nu ga ik mij ernstig afvragen wat het `meer`moet doen..
Zeker als mijn nieuwe speakers met hoog rendement komen  :-D

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op februari 22, 2010, 16:05:20
Nee ik ben al geruime tijd mij aan het orienteren op een voorversterker.
Al verschillende op proef gehad, maar nu ga ik mij ernstig afvragen wat het `meer`moet doen..
Zeker als mijn nieuwe speakers met hoog rendement komen  :-D

ja wanneer komt dat stukje mooie vakmanschap ?

wat doet een voorversterker meer ? AB ? of meer keuzebronnen ?

draai je rechtstreeks op je AMP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Pjotr27

Citaat van: jwx op februari 22, 2010, 16:12:05
ja wanneer komt dat stukje mooie vakmanschap ?

wat doet een voorversterker meer ? AB ? of meer keuzebronnen ?

draai je rechtstreeks op je AMP

Ik hoop dat komende maand mijn speakers klaar zijn zit al best lang te wachten ( 3 maanden)
, een voorversterker heeft inderdaad meer ingangen. Maar het signaal moet ook weer door een extra interconnect en de voorversterker. Bij alles wat ik geprobeerd heb klonk het gewoon minder.
Je hebt wel meer ingangen, soms ook volumeregeling vanuit je stoel en je krijgt iets meer dynamiek.
Maar ik speel maar met 1 bron ( cd) en die zit nu rechtstreeks op de AMP.
EN ik heb niet het gevoel dynamiek te missen...

BernHardN

Q Frits, zitten er ook Feriet kernen in dat blok? hiermee haal je de hoogfrequent noise weg.

Pjotr27

Citaat van: BernHardN op februari 23, 2010, 12:35:56
Q Frits, zitten er ook Feriet kernen in dat blok? hiermee haal je de hoogfrequent noise weg.

Ik spreek even voor Fritz, nee er zitten geen ferrietkernen in.
Uitsluitend koper / hout....

renes59

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 14, 2010, 16:21:26
kijk ik bedoel de demping van trillingen van buiten af ..het stekkerblok staat op de grond achter het hifi rack
en dus achter de luidsprekers..ik weet niet of je daar wel geluisterd hebt..daar klinkt de bass stevig en dat
veroorzaakt trillingen een waaiboom houten blok gaat dik af vandaar een stevig blok de foto komt
vanavond en is een primeur.......
Hier wordt niet meer over gesproken. Daar is het houten blok voor gemaakt, voor de trillingen. Nu wordt er alleen maar meer over de afscherming gesproken. Uitgangspunt van de ontdekker, maker en verkoper van het blok waren de trillingen, waar zijn die en waar blijven ze.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: renes59 op januari 17, 2010, 12:06:37
Ik probeer een mening te krijgen, daarom mijn vragen: Hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid. Waar blijven die trillingen? Hoe kunnen trillingen, die worden veroorzaakt door luidsprekers, in het stekkerblok van invloed zijn op de elektronenstroom in de stroomleiding?
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom?
Dat ik het niet gehoord heb is bijzaak, ik wil graag weten hoe en waarom dit bedacht is door iemand.

Na een maand ( langer) nog geen antwoord op deze vraag. Hoe zit dit nu?


Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

ik denk commercieel oogpunt


en waarom doet de rest het niet (andere merken) die hebben een andere mening opvatting hier over zoals bv:

ESSENTIAL AUDIO TOOLS
ANGSTROM

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Pjotr27

CiteerIk probeer een mening te krijgen, daarom mijn vragen: Hoe komt het dat de trillingen van het stekkerblok van invloed kunnen zijn op het geluid. Waar blijven die trillingen? Hoe kunnen trillingen, die worden veroorzaakt door luidsprekers, in het stekkerblok van invloed zijn op de elektronenstroom in de stroomleiding?
Er is iemand geweest die last had van trillingen in het stekkerblok, daarom is er een houten blok gemaakt tegen die trillingen. Hoe is diegene erachter gekomen dat het stekkerblok het probleem was en waarom?
Dat ik het niet gehoord heb is bijzaak, ik wil graag weten hoe en waarom dit bedacht is door iemand.

Ik wil wel proberen een antwoord te geven alhoewel ik niet technisch onderlegd ben, ( heb alleen goed oortjes)
Het lichtnet trilt toch ook, kijk maar eens hoeveel brom stroom veroorzaakt in versterkers.
De 50 hertz van het lichtnet is een heel vervelende trilling.
Het houten blok slaagt er blijkbaar in die trillingen voor een groot gedeelte af te voeren.
Met zo`n van den hul fase meter hoor je rond het stekkerblok geen enkel brommetje meer.
En dat is met alle andere stekkerblokken wel...
En vergis je niet , er zijn nogal wat meer fabrikanten met houten stekkerblokken in de wereld.
Alleen het idee van Fritz waarbij de stekkers in koperen hulzen zitten is nieuw....

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op februari 23, 2010, 20:23:04
Ik wil wel proberen een antwoord te geven alhoewel ik niet technisch onderlegd ben, ( heb alleen goed oortjes)
Het lichtnet trilt toch ook, kijk maar eens hoeveel brom stroom veroorzaakt in versterkers.
De 50 hertz van het lichtnet is een heel vervelende trilling.
Het houten blok slaagt er blijkbaar in die trillingen voor een groot gedeelte af te voeren.
Met zo`n van den hul fase meter hoor je rond het stekkerblok geen enkel brommetje meer.
En dat is met alle andere stekkerblokken wel...
En vergis je niet , er zijn nogal wat meer fabrikanten met houten stekkerblokken in de wereld.
Alleen het idee van Fritz waarbij de stekkers in koperen hulzen zitten is nieuw....

Als het iemand iets positief oplevert moet hij dat doen als hij het waard vind
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

renes59

#326
Citaat van: Pjotr27 op februari 23, 2010, 20:23:04
Het lichtnet trilt toch ook, kijk maar eens hoeveel brom stroom veroorzaakt in versterkers.
De 50 hertz van het lichtnet is een heel vervelende trilling.
Hoor jij trillingen/brom in een stroomleiding?, ik niet. Wat je wel hoort zijn trillingen/brom van een trafo in een sommige versterkers. Dat is mechanische brom. Dat heeft volgens mij te maken met de werking van een trafo, niet met trillingen in het lichtnet. Ook met houten blok heb je deze trillingen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 23, 2010, 20:41:34
Hoor jij trillingen/brom in een stroomleiding?, ik niet. Wat je wel hoort zijn trillingen/brom van een trafo in een sommige versterkers. Dat is mechanische brom. Dat heeft volgens mij te maken met de werking van een trafo, niet met trillingen in het lichtnet. Ook met houten blok heb je deze trillingen.

ik ben gezegend of niet dat ik dat ook niet hoor
als je bij Fritz in zijn studio zou zijn kan je het misschiem horen maar dan moet je ook weten wat daarom wil ik het ook niet weten  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

you can't miss it when i tell you where it is..... :wink:

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 23, 2010, 20:47:42
you can't miss it when i tell you where it is..... :wink:

oohhhhh niet doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject