Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

CiteerWat je wel hoort zijn trillingen/brom van een trafo in een sommige versterkers. Dat is mechanische brom. Dat heeft volgens mij te maken met de werking van een trafo, niet met trillingen in het lichtnet. Ook met houten blok heb je deze trillingen.

Ja,ja en deze trafo gaat uit zichzelf trillen? Of zit er een motortje in?
De brom van de trafo komt toch gewoon van de wisselspanning...
En de wisselspanning wordt geleverd door het lichtnet  :-D

HiFi gek

Hier kan toch niemand een zinnig antwoord op geven .

Het is ook veel belangrijker dat je eventuele verschillen met tweaken met je gehoor kunt waarnemen dan dat je kan uitleggen hoe of wat de theorie erachter is .

Of het stekkerblok de trillingen opheft weet ook ik niet .
Of het stekkerblok beter klinkt dan mijn PS-Audio netfilter weet ik wel , het antwoord is JA .

Al had de behuizing van een andere materiaalsoort geweest , mij maakt het totaal niets uit .
Ik ga enkel af op wat ik gehoormatig vaststeld , dat is wat telt .




Groeten  EDWIN  B

renes59

Citaat van: Pjotr27 op februari 23, 2010, 21:05:20
Ja,ja en deze trafo gaat uit zichzelf trillen? Of zit er een motortje in?
De brom van de trafo komt toch gewoon van de wisselspanning...
En de wisselspanning wordt geleverd door het lichtnet  :-D
Ja, dat zeg ik, door de werking van de trafo.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Citaat van: HiFi gek op februari 23, 2010, 21:16:09
Hier kan toch niemand een zinnig antwoord op geven .

Het is ook veel belangrijker dat je eventuele verschillen met tweaken met je gehoor kunt waarnemen dan dat je kan uitleggen hoe of wat de theorie erachter is .

Of het stekkerblok de trillingen opheft weet ook ik niet .
Of het stekkerblok beter klinkt dan mijn PS-Audio netfilter weet ik wel , het antwoord is JA .

Al had de behuizing van een andere materiaalsoort geweest , mij maakt het totaal niets uit .
Ik ga enkel af op wat ik gehoormatig vaststeld , dat is wat telt .




Groeten  EDWIN  B

stupid
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: HiFi gek op februari 23, 2010, 21:16:09
Ik ga enkel af op wat ik gehoormatig vaststeld , dat is wat telt .




Groeten  EDWIN  B
Ik ook, maar ik wil ook wel weten wat de gedachte er achter is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op februari 23, 2010, 21:16:09
Hier kan toch niemand een zinnig antwoord op geven .

Het is ook veel belangrijker dat je eventuele verschillen met tweaken met je gehoor kunt waarnemen dan dat je kan uitleggen hoe of wat de theorie erachter is .

Of het stekkerblok de trillingen opheft weet ook ik niet .
Of het stekkerblok beter klinkt dan mijn PS-Audio netfilter weet ik wel , het antwoord is JA .

Al had de behuizing van een andere materiaalsoort geweest , mij maakt het totaal niets uit .
Ik ga enkel af op wat ik gehoormatig vaststeld , dat is wat telt .




Groeten  EDWIN  B



notworthy notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

O krijg nou wat , ik krijg tot mijn verbazing zelfs bijval .
Dat had ik in mijn stoutste dromen niet durven dromen . :lol:     


Groeten  EDWIN  B




Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op februari 23, 2010, 21:29:55
O krijg nou wat , ik krijg tot mijn verbazing zelfs bijval .
Dat had ik in mijn stoutste dromen niet durven dromen . :lol:     


Groeten  EDWIN  B





Oh ja, je krijgt zeker bijval, ook van mij. En ik denk dat de overgrote meerderheid van de forumleden er zo over denkt.

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op februari 23, 2010, 21:29:55
O krijg nou wat , ik krijg tot mijn verbazing zelfs bijval .
Dat had ik in mijn stoutste dromen niet durven dromen . :lol:     


Groeten  EDWIN  B





sweet dreams Edwin

heb het wel ik vaker gezegd ik waardeer wel hoe je op alles reageert of je het er nu wel of niet mee eens bent
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

dit kreeg ik in mijn mailbox


Dag heren,

Ben meer een lezer dan een poster op dit forum maar heb respect voor de kritiek richting Fritz de Wit.
Deze man denkt het hele forum te manupileren met z,n blokkendoos en blokjes.
Heel de maffe boel loopt met hem weg maar muziek is een passie die je op je eigen manier beleeft.

Blijf jullie kritisch volgen.

Groet,
Een groot audio liefhebber
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

viceadmiraal61

#342
mijn naam is Fritz de with..mijn naam is Fritz de with..mijn naam is Fritz de with.........
Zijn naam is Fritz de with en is beter bekent als groothandelaar in tropic wood.
daarnaast eigenaar van vele kopermijnen in zuid africa.
mede eigenaar van escent stroom leverancier.

ik vraag de forum leden om nu de vragen te stellen in ons spel wie van de drie
is de echte Fritz de with.
we beginnen bij de anonieme bron..wat is je echte naam .................
en hoe kom je bij deze stelling.......
@@@#$@#$%&$#*^%^$(^%$*%^#$*%%$(%^(..aha ik begrijp het.????????

Maurice

Citaat van: viceadmiraal61 op februari 24, 2010, 20:10:16
mijn naam is Fritz de with..mijn naam is Fritz de with..mijn naam is Fritz de with.........
Zijn naam is Fritz de with en is beter bekent als groothandelaar in tropic wood.
daarnaast eigenaar van vele kopermijnen in zuid africa.
mede eigenaar van escent stroom leverancier.

ik vraag de forum leden om nu de vragen te stellen in ons speel wie van de drie
is de echte Fritz de with.
we beginnen bij de anonieme bron..wat is je echte naam .................
en hoe kom je bij deze stelling.......
@@@#$@#$%&$#*^%^$(^%$*%^#$*%%$(%^(..aha ik begrijp het.????????
Ach, gewoon geen aandacht aan besteden. Blijkbaar niet iemand die een discussie wil aangaan of zelf openstaat om het te ervaren (of niet ervaren indien hij het niet hoort).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Maar goed, nu weer over op het stekkerblok van STS-digital. En inhoudelijk graag!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude