Modificatie Cd-speler 5001 OSE

Gestart door drees62, juli 06, 2009, 21:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Citaat van: marvin op juli 08, 2009, 23:51:09
ik wil wel even door filosoferen over het begrip 'andermans kennis' .
alles wat je op school of uit andere boeken leerd, is andermans kennis.
denk dat we niet ver komen als we het puur van eigen inbreng moeten hebben...  clown1

Er is een verschil tussen leren uit boeken etc.

of anders mans woorden continu na blèrren.  :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mars

Citaat van: HAL9000 op juli 08, 2009, 23:46:55
laat iedereen in zijn waarde, en respecteer elkaar.
laat je bevinding horen of zien zodat iedereen een discussie aan kan gaan.

Ga niet als een dwaas zitten posten ''dat kan niet''. En nog met andermans  kennis ook.  


ja klopt ben ik het mee eens , maar ik mag ook nog eens lenen wat ik wil en IK probeer wel alles zelf uit.

voordat ik lekker ''dwaas'' ga zitten posten byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

Citaat van: mars op juli 08, 2009, 23:56:48

ja klopt ben ik het mee eens , maar ik mag ook nog eens lenen wat ik wil en IK probeer wel alles zelf uit.

voordat ik lekker ''dwaas'' ga zitten posten byebye


Ho Ho  :wink:
'dwaas' bedoeld om ander mens theorie en bevindingen te niet te doen. 
Dit is een Forum voor discussie en niet om elkaar aan te vallen en af te katten.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

gerard

Mmmm HAL & SB   violent1  nonono

FF ontopic weer.

André, jij hebt toch de cd 5001 ose gekocht als verbetering van je dv6600?
Vond je de verschillen duidelijk?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: HAL9000 op juli 08, 2009, 23:58:56
Ho Ho  :wink:
'dwaas' bedoeld om ander mens theorie en bevindingen te niet te doen. 
Dit is een Forum voor discussie en niet om elkaar aan te vallen en af te katten.

oke

het is mijn bedoeling ook idd niet om te katten, maar ik mag en wil graag mijn mening ( vanuit ervaring) geven.

Ik was nog niet eens zo lang geleden zo'n kabeltjes en andere snuisterijen freak , maar idd door contacten ( vrienden) in de hifi branche , en toch ook wel een beetje uit ervaring als zo'n 9 of 10 jaar free lance roadie .
ben ik .....laten we zeggen weer geland en zie de dingen in juiste proporties
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

Citaat van: mars op juli 09, 2009, 00:05:57
oke

het is mijn bedoeling ook idd niet om te katten, maar ik mag en wil graag mijn mening ( vanuit ervaring) geven.

Ik was nog niet eens zo lang geleden zo'n kabeltjes en andere snuisterijen freak , maar idd door contacten ( vrienden) in de hifi branche , en toch ook wel een beetje uit ervaring als zo'n 9 of 10 jaar free lance roadie .
ben ik .....laten we zeggen weer geland en zie de dingen in juiste proporties

Citeerdingen in juiste proporties

Ik ben nooit daar weggaan.  :-D

Ik vind kabeltje moet goed en degelijk zijn;punt. Geen eisen verder.
als iemand Jvgent neemt of supra van 50 euro per meter. Mag en zijn of haar geld  :wink:
het zal alleen maar ten positieve zijn van de Set.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

gerard


Citaat van: mars op juli 09, 2009, 00:05:57
....
Ik was nog niet eens zo lang geleden zo'n kabeltjes en andere snuisterijen freak , maar idd door contacten ( vrienden) in de hifi branche , en toch ook wel een beetje uit ervaring als zo'n 9 of 10 jaar free lance roadie .
ben ik .....laten we zeggen weer geland en zie de dingen in juiste proporties

Hee Mars,

AUDIO ANALOQUE PAGANINI CDP ( TRICHORD CLOCK)

Levert dit nog hoorbaar verbetering op?

:-) gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

#52
Citaat van: gerard op juli 09, 2009, 00:13:07
Hee Mars,

AUDIO ANALOQUE PAGANINI CDP ( TRICHORD CLOCK)

Levert dit nog hoorbaar verbetering op?

:-) gerard


oi

Nou dus heel eerlijk gezegd ....hoorbaar nee.

Waarom ik hen kocht ? ik liep tegen een leuke deal aan en het is een enorm degelijk apperaat

Tja en dat trichord clockje ? al ga je je alleen maar goed in lezen dan snap je al( ik tenminste ) dat dit nooit hoorbaar kan zijn

Maar ik wel een cdp met trichord clock..... Lekkah hahaha
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

xander32

#53
Citaat van: drees62 op juli 06, 2009, 21:08:32
Naar aanleiding van o.m. de luistersessie bij Fritz de With nu maar eens doorgepakt en mijn 5001 OSE aan de binnenkant beplakt met anti-dreunmateriaal. Dit resulteert in een resonantievrije/-arme kast wat de weergave weer zou verbeteren. Als je klopt op de bovenkant is de kast nu nagenoeg "dood". Even de 2 schroeven aan de zijkant en de 5 koperen aan de achterkant loshalen en de kap vanaf achteren omhoog bewegen en je kunt erbij.
Aangezien ik nog zo'n plaat over had (kosten € 5,95) van eerdere modificaties aan de deuren van mijn auto waren de kosten nu voor mij nihil.

Eerste luisterervaringen zijn positief, meer indrukken volgen later.

Tot voor kort vonden er hier alleen inhoudelijke discussies plaats - een verademing t.o.v. veel andere fora maar is daar een kentering gaande  :?. Of is het hier nu ook komkommertijd  :wink:
Nu 5 pagina's verder, vol met niet relevant over-en-weer geblaat, mischien weer on-topic?

@Drees: gaaf dat je met zo`n eenvoudige ingreep een vooruitgang kan boeken.


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op juli 09, 2009, 13:53:52
Tot voor kort vonden er hier alleen inhoudelijke discussies plaats - een verademing t.o.v. veel andere fora maar is daar een kentering gaande  :?. Of is het hier nu ook komkommertijd  :wink:
Nu 5 pagina's verder, vol met niet relevant over-en-weer geblaat, mischien weer on-topic?

@Drees: gaaf dat je met zo`n eenvoudige ingreep een vooruitgang kan boeken.


Sander.

Thankx Sander,

Ik had het topic willen sluiten maar kon geen slotje vinden.  HLP Voelde al zoiets aankomen  :-o

drees62

#55
Citaat van: gerard op juli 08, 2009, 23:59:24

André, jij hebt toch de cd 5001 ose gekocht als verbetering van je dv6600?
Vond je de verschillen duidelijk?

Hoi Gerard, ik heb inderdaad een CD-speler erbij gekocht om mijn CD-weergave naar een hoger plan te tillen.
Ik liep 2e hands tegen de 5001 OSE aan, die ik voor een leuke prijs kon overnemen.
Inmiddels heb ik ook de V-DAC er aan gekoppeld en heb al diverse mensen weten te verrassen tijdens een luistersessie. O.a. leden van een regionaal audioclubje waar ik ook onderdeel van uit maak en die zelf over een hele andere categorie CD-spelers etc. beschikken (ook andere budgetten  :-D)
Maar uiteindelijk gaat het erom dat jezelf met heel veel plezier, lang kunt luisteren zonder vermoeid te worden. Dat heb ik bereikt en daar gaat het mij om. De grootste winst heb ik geboekt met de DAC, dat hoor je echt direkt. Als ik 'm er tussenuit haal is het net of het geluid wat "versmeert", detaillering en bas is dan stukkie minder.
Echter, alles wat ik post is informatief bedoelt, niet om zinloze discussies op te roepen.


Slashhead

#56
Wat zijn nu je ervaringen met die bitumen?  Je beschrijft als positief, kun je iets specifieker zijn? Merk je verschil met of zonder bijvoorbeeld de V-DAC aangesloten. Wat voor soort verbeteringen hoor je? Ik kan me voorstellen dat wanneer de behuizing minder trilt het een positief effect kan hebben op de optiek. Ik ben daarom dan ook benieuwd of je zonder V-DAC ook verbetering hoort.

Als ik de muziek op een wat hoger volume heb dan trilt de behuizing van mijn versterker behoorlijk mee. Veel ruimte heb ik alleen niet om er wat aan te doen i.v.m. ventilatie.

Marantz 81

Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2009, 22:53:31


Een duurdere CD speler zal niet beter weergeven dan een goedkopere.


ben het totaal niet met je eens  :no: het draait juist om de componenten die erin zitten


jrm

 stupid

het zijn de samenwerkende componenten die het geluid gaan voortbrengen.

HAL9000

Ik denk dat beide nodig zijn.
1. goede en betrouwbare componenten met een lange levensduur.
2. goede architectuur om alles perfect met elkaar te laten werken.

Nu heb je bij een cd speler wel 2 knel punten.

1 de laser unit hoed goed is die.
2 de DAC

Om even in het fenomeen Blu-ray te stappen.
Sony maakt momenteel ontzettend verlies op de Blu-ray spelers.
Met name de Playstation 3 . Deze laser unit bestaat uit een dubbele laser 1 voor blu-ray en een voor dvd/cd.
Deze units slijten erg snel! sony viao laptops vanaf 999,- hebben standaart een blu-ray speler ingebouwd.
De laptops zijn prima nooit wat mee, maar de spelers ervan  :| vaak +- 6 maanden na aankoop defect!

een beter systeem blijft HD-DVD van microsoft/toshiba 1 laser doet alles, punt.
In de Vs word er momenteel meer HD-DVD verkocht.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!