Citaat van: drees62 op juli 10, 2009, 11:03:14
Met het antidreunmateriaal erbij is met name de detaillering en de ruimtelijkheid naar mijn idee nog iets beter geworden. Echter niet zo'n groot verschil als het bijplaatsen van de losse DAC. Ik had het materiaal nog liggen, daarom heb ik het erin gefrot.
Ik had ook nog een aantal vellen liggen dus ben ik vanavond ook ff aan het "knippen en plakken" geweest met loodbitumen. Van binnen heb ik wat vrije plekken beplakt, ook een paar stukjes tegen het loopwerk en aan de onderkant ook een paar grote stukken.
Tevens heb ik m'n speler ( DV6600VM ) gecontroleerd op rammelende/meetrillende onderdelen.
Ook dat heb ik aangepakt, bijvoorbeeld door ergens een stukje foam tussen te drukken. Ook heb ik hier en daar voorzichtig een stukje foam/schuimrubber onder een printplaat geduwd tegen resonanties.
Als ik nu op de speler klop hoor ik geen meetrillende dingetjes meer.
Ook het plastic laadje is een rammelend geval
aan de achterkant een paar stukjes geltape (die rode stukjes)
geplakt ter verzwaring: gevolg is dat het laadje nu wél geruisloos dichtgaat
Na een eerste luistertest valt me op dat de speler zelf veel stiller is geworden.
Net als drees62 heb ik het idee dat ik iets meer details waarneem.
FF een paar plaatjes als bewijs:
onderkant
nu met loodbitumen
Bovenkant/deksel is door van Medevoort verzwaard met stukken staalplaat & loodbitumen
(het deksel is zwaarder dan de rest...)
binnenkant
nu met loodbitumen, geltape op lade en loopwerk en stukjes schuimrubber/foam tegen resonanties
ook stukjes loodbitumen aan de zijkanten en achterkant vh loopwerk
Pffffffffffffff