Modificatie Cd-speler 5001 OSE

Gestart door drees62, juli 06, 2009, 21:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander

Grappig ik dacht dat de strijd tussen bluray hddvd nu toch echt wel gewonnen was door bluray.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

drees62

Heren, s.v.p. back on topic graag!

Slashhead

Citaat van: drees62 op juli 10, 2009, 09:36:23
Heren, s.v.p. back on topic graag!


Geef dan svp antwoord op vragen die gesteld worden...

Citaat van: Slashhead op juli 09, 2009, 15:34:57
Wat zijn nu je ervaringen met die bitumen?  Je beschrijft als positief, kun je iets specifieker zijn? Merk je verschil met of zonder bijvoorbeeld de V-DAC aangesloten. Wat voor soort verbeteringen hoor je? Ik kan me voorstellen dat wanneer de behuizing minder trilt het een positief effect kan hebben op de optiek. Ik ben daarom dan ook benieuwd of je zonder V-DAC ook verbetering hoort.

Als ik de muziek op een wat hoger volume heb dan trilt de behuizing van mijn versterker behoorlijk mee. Veel ruimte heb ik alleen niet om er wat aan te doen i.v.m. ventilatie.

drees62

Citaat van: Slashhead op juli 10, 2009, 09:55:00
Geef dan svp antwoord op vragen die gesteld worden...


Niet zo ongeduldig  :-D :-D

Met of zonder DAC is een groot verschil. Ruimtelijkheid, detaillering en controle in het laag is met de DAC stuk beter. Daarom haal ik 'm er ook niet meer tussenuit.
Met het antidreunmateriaal erbij is met name de detaillering en de ruimtelijkheid naar mijn idee nog iets beter geworden. Echter niet zo'n groot verschil als het bijplaatsen van de losse DAC. Ik had het materiaal nog liggen, daarom heb ik het erin gefrot.

Maurice

#64
Zojuist een eerste schifting gemaakt en postings die teveel off-topic waren verwijderd.
Graag elkaar in de waarde laten en inhoudelijk de discussie aangaan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ik behoor trouwens ook tot de "believers".
Ik hoor wel degelijk verschil tussen cd-spelers, die voornamelijk voortkomen uit verschillende DAC's. Klankmatig zit er toch verschil tussen een 1-bitter en een 16-bitter.
Ik weet dat momenteel in mijn set de cd-speler de zwakste schakel is, zeker nadat ik een betere speler in mijn set heb gehad.
De verschillen zijn niet "mind-blowing" of hebben het "bose-effect", maar wel degelijk aanwezig indien je je set kent en goed luistert.
Ik heb zelf goede ervaringen met dempers onder de cd-speler. Als ik muziek luister op enig volume, dan trillen alle vlakken in de woonkamer, dus ook de cd-speler, de kast waar deze instaat etc. Gevolg is dat de cd mogelijk ook meer gaat zwabberen, waardoor de error-correctie meer moet doen, wat mogelijk weer hoorbaar zou kunnen zijn. Betere loopwerken zouden dit probleem mogelijk minder kunnn hebben.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Slashhead

Citaat van: drees62 op juli 10, 2009, 11:03:14
Niet zo ongeduldig  :-D :-D

Met of zonder DAC is een groot verschil. Ruimtelijkheid, detaillering en controle in het laag is met de DAC stuk beter. Daarom haal ik 'm er ook niet meer tussenuit.
Met het antidreunmateriaal erbij is met name de detaillering en de ruimtelijkheid naar mijn idee nog iets beter geworden. Echter niet zo'n groot verschil als het bijplaatsen van de losse DAC. Ik had het materiaal nog liggen, daarom heb ik het erin gefrot.


Dank  :-D

Ik betwijfel alleen of zoiets zin heeft in een versterker. Naar mijn idee is het niveau (amplitude) van de trillingen niet hoog genoeg om effect te hebben op elektronica.

TurboMarco

Ik heb ook gestoeid met loodbitumen,vooral bij dvd spelers is dit goed merkbaar,ik ben er iig content mee  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Veelal wordt de kap verzwaard, maar ik lees nooit iets over de bodemplaat...
Dat lijkt mij zelf nl. een logische plek, omdat het loopwerk etc aan de bodem zit.

iemand daar ervaring mee???
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Citaat van: gerard op juli 10, 2009, 15:34:04
Veelal wordt de kap verzwaard, maar ik lees nooit iets over de bodemplaat...
Dat lijkt mij zelf nl. een logische plek, omdat het loopwerk etc aan de bodem zit.

iemand daar ervaring mee???
ja  :yes:

Mijn denon cd speler is fabriek af verzwaard op zowel de bodemplaat als bovenplaat,het gewicht van 20kg moet toch ergens inzitten  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Citaat van: drees62 op juli 10, 2009, 11:03:14
Met het antidreunmateriaal erbij is met name de detaillering en de ruimtelijkheid naar mijn idee nog iets beter geworden. Echter niet zo'n groot verschil als het bijplaatsen van de losse DAC. Ik had het materiaal nog liggen, daarom heb ik het erin gefrot.

stupid
Ik had ook nog een aantal vellen liggen dus ben ik vanavond ook ff aan het "knippen en plakken" geweest met loodbitumen. Van binnen heb ik wat vrije plekken beplakt, ook een paar stukjes tegen het loopwerk en aan de onderkant ook een paar grote stukken.

Tevens heb ik m'n speler ( DV6600VM ) gecontroleerd op rammelende/meetrillende onderdelen.
Ook dat heb ik aangepakt, bijvoorbeeld door ergens een stukje foam tussen te drukken. Ook heb ik hier en daar voorzichtig een stukje foam/schuimrubber onder een printplaat geduwd tegen resonanties.
Als ik nu op de speler klop hoor ik geen meetrillende dingetjes meer.

Ook het plastic laadje is een rammelend geval :roll: aan de achterkant een paar stukjes geltape (die rode stukjes)
geplakt ter verzwaring: gevolg is dat het laadje nu wél geruisloos dichtgaat  :-)

Na een eerste luistertest valt me op dat de speler zelf veel stiller is geworden.
Net als drees62 heb ik het idee dat ik iets meer details waarneem.

FF een paar plaatjes als bewijs:

onderkant


nu met loodbitumen


Bovenkant/deksel is door van Medevoort verzwaard met stukken staalplaat & loodbitumen
(het deksel is zwaarder dan de rest...)


binnenkant


nu met loodbitumen, geltape op lade en loopwerk en stukjes schuimrubber/foam tegen resonanties


ook stukjes loodbitumen aan de zijkanten en achterkant vh loopwerk


Pffffffffffffff  :-P
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Blijft natuurlijk moeilijk vergelijken. Ik bedoel als je niet kunt switchen tussen een speler met en een speler zonder de loodbitumen.
Quotje:
"Net als drees62 heb ik het idee dat ik iets meer details waarneem."
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Citaat van: WimPeu op juli 11, 2009, 00:13:12
Blijft natuurlijk moeilijk vergelijken. Ik bedoel als je niet kunt switchen tussen een speler met en een speler zonder de loodbitumen.
Quotje:
"Net als drees62 heb ik het idee dat ik iets meer details waarneem."

:-D daarom staat het er ook zo :wink: want op andere fora wordt je gelijk op dit soort uitspraken afgerekend,
nu is het mijn persoonlijke waarneming en ja, je kunt niet switchen...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

#73
Citaat van: gerard op juli 11, 2009, 00:20:23
nu is het mijn persoonlijke waarneming en ja, je kunt niet switchen...

En daar gaat het om.
Ik heb ook (als ik weer eens een nieuwe kabel heb gekocht) altijd het idee dat het beter klinkt. Het is eigenlijk idd altijd wel anders, maar beter..... :| De wens is vaak de vader van de gedachte. Maakt ook niks uit, dat maakt de hobby levendig en mooi. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Slashhead

Zolang je het idee hebt dat het beter wordt i.p.v. slechter dan is het toch alleen maar goed. Voor sommige spelers geldt, dat wanneer ze stiller worden al een flinke verbetering is gerealiseerd. Sommige spelers maken echt veel lawaai, je hoort het gewoon door de muziek heen.