naar mijn mening is het hoogst haalbare een cd-speler die je tijdens het afspelen niet hoort (geen mechanische geluiden dus) Moet niet zo moeilijk te realiseren zijn.
wat ik echter begrijp (maar misschien ten onrechte) is dat je een beter geluid zou krijgen uit de speakers (als je de cd speler van binnen bekleedt met.....) en dat kan ik niet beredeneren.
Jou zou kunnen zeggen dat moet je horen maar het gehoor is niet zo nauwkeurig en de verschillen zijn zo miniem dan gaan andere zaken een rol spelen: suggestie, groepsdruk, wishfull thinking, een charismatige verkoper of een andere geluidsgoeroe.
Ik bedoel dat zijn goedkope (als je het slim aanpakt) maar zeer effectieve tweaks ik veroordeel dat niet integendeel. Alles wat de beleving beter maakt is meegenomen toch? ook al is het verkregen door psycho accoustiek.
Ik heb nog wel een vraag (heeft te maken met mechanisch kabaal dat invloed zou kunnen hebben op het geluid dat de s p e a k e r a l h e e f t v e r l a t e n)
Stel er komt een zuivere gezongen hoge C uit mijn speakers echter tegelijktijd start te wasmachine in de keuken met centrifugeren wat gebeurt er dan?
Hoor ik dan een nog altijd hoge zuivere C en tegelijkertijd een centrifugerende wasmachine of verandert de drukgolf van de hoge C onder invloed van de cenrifugerende wasmachine en wordt het geluid minder?
En een beetje absurd waarom zorgt een hoge C dan niet voor een zuiverder geluid van een centrifugerende wasmachine.
Als die geluidsgolven beinvloed kunnen worden daardoor, dan kunnen mijn resonerende cddoosjes en klein materiaal op mijn cd speler ook de geluids/drukgolven die uit mijn speaker komen beinvloeden en mijn hoge C voor mijn gehoor veranderen.
Ik begrijp toch goed dat dat de bedoeling is van de tweak in de cd speler zoals men dat op de diverse fora beschrijft en in diverse hifi bladen benoemt?