Modificatie Cd-speler 5001 OSE

Gestart door drees62, juli 06, 2009, 21:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

het zal best wel werken ,maar vindt het allemaal wel een beetje te ver gaan eerlijk gezegd  :roll:

dat je resonantie,s wilt voorkomen en beetje bitume plakt kan ik begrijpen ,maar heb je dan ook de beschikking over een aparte ruimte waar je vele duizenden euro,s in zal moeten steken voor de akoustiek en ga zo maar door

ik koop wel een duurdere cd speler als ik een beter geluid wil ,als je een redelijk goede ruimte en akoestiek hebt zijn het maar nuance verschillen

SB_Marantz

Resonantie is te meten en alleen de platenspeler heeft hier feitelijk last van, genaamd rumble.
Ook wel motorgestommel genoemd.

De rest van de hardware ondervind hier geen problemen mee.

Een duurdere CD speler zal niet beter weergeven dan een goedkopere.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: marvin op juli 08, 2009, 22:42:37
@SB (ik begrijp dat jij dit verhaal niet meer hoeft door te nemen) clown1



Euh, nee dank je.  :-D :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

drees62

Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2009, 22:53:31

Een duurdere CD speler zal niet beter weergeven dan een goedkopere.


Bedoel je nou te zeggen dat een SuperTech/Marquant net zo goed weergeeft als een bijv. een Marantz SA11?
stupid

SB_Marantz

Wanneer die supertech correct ontworpen is JA.
Dat zal in jouw ogen misschien aardig  :-o overkomen maar het zijn wel de feiten.

Het is en blijft maar electronica hoor en of er een mooie zware kast omheen zit maakt niets uit.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerard

Citaat van: drees62 op juli 08, 2009, 22:57:47
Bedoel je nou te zeggen dat een SuperTech/Marquant net zo goed weergeeft als een bijv. een Marantz SA11?
stupid
Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2009, 23:03:59
Wanneer die supertech correct ontworpen is JA.
Dat zal in jouw ogen misschien aardig  :-o overkomen maar het zijn wel de feiten.

Het is en blijft maar electronica hoor en of er een mooie zware kast omheen zit maakt niets uit.


jaja.. en daarom klinkt een cd speler ook altijd hetzelfde dan een dvd speler  clown1
Allemaal correct ontworpen en die nullen en énen lukt ze allemaal ook nog wel.

Logisch natuurlijk dat je een SA11 koopt, alleen maar voor de looks... :roll:

Bij mij wil het er in ieder geval niet in dat alles hetzelfde klinkt maar ja ... welles/nietus  :no:

Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2009, 22:53:31
Resonantie is te meten en alleen de platenspeler heeft hier feitelijk last van, genaamd rumble.
Ook wel motorgestommel genoemd.

De rest van de hardware ondervind hier geen problemen mee.

Een duurdere CD speler zal niet beter weergeven dan een goedkopere.


Jij had het laatst over jitter (ivm m'n losse dac)
Ook best verschillend bij dure/goedkope  cd/dvd spelers. Waarom zou je dan een dure (met weinig jitter) kopen als het toch geen verschil maakt???
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SB_Marantz

Ik heb het daar niet over gehad.
Jitter kun je bij geen enkele cd speler horen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerard

Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2009, 23:25:53
Ik heb het daar niet over gehad.
Jitter kun je bij geen enkele cd speler horen.

:oops: klopt, 't was een ander forummer die dat zei, sorry
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gerard

Mijn door van medevoort gemodificeerde dv6600 is oa ook verzwaard/verstevigd heb ik gezien, binnenkort eens kijken of er nog wat ruimte is voor loodbitumen, 'k heb nog wat plaatjes liggen, eens kijken of dat nog iets oplevert.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

@ Marvin: ik heb ook wel eens geprobeerd om al die topics over kurk, gehakt, (koolstof)interlinks etc etc te volgen op het groene en blauwe forum, maar daar mag je wel ff een paar weekjes voor uittrekken  :| daar ben ik maar mee gestopt vanwege de vele onzin
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

oi


Leuk zeg dit draadje .  Ik ben door omstandigheden een tijd niet op het forum geweest ( laatste tijd wat meer)

Maar krijg ik net van een goede vriend van mij en forumlid via msn de tip ; Mars volg dit draadje ff over de cd 5001 ose .
Oke ik dus kijken en om nou te zeggen dat ik van verbazing  cq verwondering van me stoel viel is ietwat overdreven.

Maaaaaaaaaaaar heren toch ; denk nou toch eens gewoon logisch na ( je hoeft namelijk echt geen techneut te zijn om de zin en onzin van bepaalde items te kunnen onder   scheiden.

Namelijk , zoals sommige van jullie weten ben ik in de leuke omstandig heid dat ik veel audio verkopers en importeurs ken en daar heb ik wel eens leuke gesprekken mee.

bijvoorbeeld ; hier wordt aan harmonix gerefereerd , een bekende zogenaamde high end winkelier die het zelf verkoopt zegt tegen mij ; ik verkoop het wel , maar laten we eerlijk wezen het is natuurlijk wel onzin van de bovenste plank
idem met dure Ls kabel , Racks , spikes , interlinks , antimagneet dingen enz enz
Ik vraag waarom verkoop je het dan? logisch antwoord; het verdient zo lekker!!!!!!!!!!!!!!!! :schater:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

laat iedereen in zijn waarde, en respecteer elkaar.
laat je bevinding horen of zien zodat iedereen een discussie aan kan gaan.

Ga niet als een dwaas zitten posten ''dat kan niet''. En nog met andermans  kennis ook.  
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

gerard

Citaat van: SB_Marantz op juli 07, 2009, 16:50:57

Dat blijkt.  :-D
Loopwerkjes die hoorbaar herrie maken kunnen van zoiets profiteren, meer niet.


Hee, heb 'ie 't over m'n spelert?   :-D :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

ik wil wel even door filosoferen over het begrip 'andermans kennis' .
alles wat je op school of uit andere boeken leerd, is andermans kennis.
denk dat we niet ver komen als we het puur van eigen inbreng moeten hebben...  clown1