Modificatie Cd-speler 5001 OSE

Gestart door drees62, juli 06, 2009, 21:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marvin

't natuurlijk geen verschil van een 8" naar een 15" driver, maar kleine nuances komen gewoon de ene dag anders over dan de andere dag.
eigenlijk heb ik elke dag een andere interlink en een variabel gewicht aan lood...  :-D

Dennis E36

Citaat van: marvin op juli 07, 2009, 17:56:55
't natuurlijk geen verschil van een 8" naar een 15" driver, maar kleine nuances komen gewoon de ene dag anders over dan de andere dag.
eigenlijk heb ik elke dag een andere interlink en een variabel gewicht aan lood...  :-D

Ja leuk....laten we het welles-nietes spelletje over interlinks gaan spelen clown1 :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

drees62

Ik heb een zgn. antidreunplaat gebruikt, te koop bij bijv. de Heron in Enschede.
Maar ik denk dat elke automaterialenzaak, die ook thuis is in auto-audio, het wel kan leveren.

Speler is niet geaard, wel ben ik voornemens om er nog eens een beter snoer + stekker aan te zetten. Je ziet op de foto's dat dit niet al te moeilijk kan zijn.

Citaat van: Vlearmoes op juli 07, 2009, 16:02:47
Welk dempingsmateriaal heb je gebruikt ??
Waar te koop?


Heb je de speler ook nog geaard??

Marvin

Citaat van: Dennis E36 op juli 07, 2009, 21:59:53
Ja leuk....laten we het welles-nietes spelletje over interlinks gaan spelen clown1 :-D

nee daar zijn de andere forums voor, gelukkig...  :-D

Marvin

Citaat van: thom op juli 07, 2009, 16:46:08
omdat de verbetering niet altijd in het geluid hoeft te zitten

dit mag je me wel uitleggen als je wilt.
wat heb je aan niet hoorbare verbeteringen?

dmeerpa

Als we nu "believers" zijn of niet maakt niet zoveel uit. Als degene die er naar luistert het beter vindt en het kost hem daarenboven weinig of niks. Wat is dan het probleem...
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Paul

Citaat van: dmeerpa op juli 08, 2009, 19:11:50
Als we nu "believers" zijn of niet maakt niet zoveel uit. Als degene die er naar luistert het beter vindt en het kost hem daarenboven weinig of niks. Wat is dan het probleem...
Wat mij aan gaat niets, ieder moet dan doen wat ie goed dunkt.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

het maakt mijn niets uit wat je in de spelers plakt hoor, ik vraag me wel af waarom...  :wink:

drees62

Er zijn meer believers:

"Elke component in een audioketen gaat tijdens een muziekweergave resoneren. Luidsprekers, (voor-/eind-)versterker, cd-speler, D/A-converter, draaitafel (+ element/ arm), externe voedingen, alle stroomverzorgers, kabels, enz. Veel van deze resonanties vervuilen het echte muzieksignaal enorm. Het gevolg is dat het geluid als het ware aan de luidsprekers plakt. Hierbij worden een open geluidsbeeld, ruimtelijkheid, transparantie, levendigheid, dynamiek, diepte op voorhand sterk onderdrukt tot een matte brij van geluid, met een gering muzikaal en emotioneel karakter. Iedereen kent deze geluidsbrij. De meesten zijn in de veronderstelling dat dit een muzikaal en emotioneel karakter heeft".

http://www.deaudiofabriek.nl/harmonix




MODIFICATIES / UPGRADE:

Holland Link introduceert de volgende verbeteringen voor de toch al uitstekend klinkende CD-speler:

wij vervangen de standaard buizen door balanced en matched types, voorzien van een speciaal gevormde gloeidraad.
wij plaatsen daarop bovendien nog anti-microfonie ringen, teneinde microfonie of "ringing" terug te dringen (zie foto hieronder).
op bepaalde plaatsen onder de afdekkap brengen wij dempende foam aan, om resonanties van buiten zoveel mogelijk tegen te gaan.

NB:
- met door Holland Link uitgevoerde modificaties op deze CD-speler blijft de garantie van 2 jaar onaangetast.
-  Holland Link biedt deze modificaties aan zonder meerprijs, tenzij anders overeengekomen of aangegeven.

http://www.hollandlink.nl/hifi/mcd-203Mk2.htm



Marvin

ik weet dat er mensen zijn die hier minder moeite mee hebben dan ik....

http://www.audiofreaks.nl/index.php?page=articledetail&articleid=206

http://www.audiofreaks.nl/index.php?page=articledetail&articleid=207

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15557.0

dit gaat overigens allemaal over het zelfde fenomeen, ik wil hiermee trouwens geen enkele discussie ontlokken...!
als je hier over wilt praten dan zal je je in mijn optiek, daar moeten aanmelden.

dit gaat iets verder dan een beetje lood. :yes:
een ieder mag van mij doen wat hij wilt....  :wink:

SB_Marantz

Citaat van: drees62 op juli 08, 2009, 22:04:57
Er zijn meer believers:

"Elke component in een audioketen gaat tijdens een muziekweergave resoneren. Luidsprekers, (voor-/eind-)versterker, cd-speler, D/A-converter, draaitafel (+ element/ arm), externe voedingen, alle stroomverzorgers, kabels, enz. Veel van deze resonanties vervuilen het echte muzieksignaal enorm. Het gevolg is dat het geluid als het ware aan de luidsprekers plakt. Hierbij worden een open geluidsbeeld, ruimtelijkheid, transparantie, levendigheid, dynamiek, diepte op voorhand sterk onderdrukt tot een matte brij van geluid, met een gering muzikaal en emotioneel karakter. Iedereen kent deze geluidsbrij. De meesten zijn in de veronderstelling dat dit een muzikaal en emotioneel karakter heeft".

http://www.deaudiofabriek.nl/harmonix




MODIFICATIES / UPGRADE:

Holland Link introduceert de volgende verbeteringen voor de toch al uitstekend klinkende CD-speler:

wij vervangen de standaard buizen door balanced en matched types, voorzien van een speciaal gevormde gloeidraad.
wij plaatsen daarop bovendien nog anti-microfonie ringen, teneinde microfonie of "ringing" terug te dringen (zie foto hieronder).
op bepaalde plaatsen onder de afdekkap brengen wij dempende foam aan, om resonanties van buiten zoveel mogelijk tegen te gaan.

NB:
- met door Holland Link uitgevoerde modificaties op deze CD-speler blijft de garantie van 2 jaar onaangetast.
-  Holland Link biedt deze modificaties aan zonder meerprijs, tenzij anders overeengekomen of aangegeven.

http://www.hollandlink.nl/hifi/mcd-203Mk2.htm





Dat zijn geen ''believers'' maar verkopers die verstrikt zijn geraakt in hun eigen verkoopproza.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

drees62

#26
Ok,

Dan sluit ik hierbij dit topic. Als mensen al menen te moeten bepalen dat ik me ergens anders aan moet melden om hier over te praten. Dit was als informatief bedoelt, jammer

edit: hèhè, kan geen slotje vinden  :|

SB_Marantz

#27
Het is niet dat je hierover niet mag praten maar op een forum mag iedereen zijn of haar mening geven toch?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

ik bedoel eerder, dat als je over kurk wilt praten, je dat beter daar kunt doen.
niet vanwege jou, maar vanwege de té hevige discussie's over dit kurk verhaal.  :wink:

Marvin

#29
dat heeft betrekking op de aangehaalde ' believers' .
die jij terecht afdoet als commercieel praatje.

het kurk verhaal zijn believers vs non-believers, daarbij komt er tussen alle meuk door ook een mening van beide kampen tov een ' normale' modificatie. leesvoer dus.
leesvoer waarbij ik aangeef geen discussie te willen ontlokken,
daarbij geef ik ook nog eens aan dat het mij niets uitmaakt wat een ander in z'n cd-spelers stopt.
zelf hou ik het liever bij cd's...

en als je het verhaal een beetje doorneemt, dan begrijp je ook waarom we dat gelolliestok beter niet hier kunnen doen.
@SB (ik begrijp dat jij dit verhaal niet meer hoeft door te nemen) clown1

nothing more, nothing less....
geen enkele bij-bedoeling dus...  :wink: