Citaat van: SB_Marantz op mei 31, 2013, 09:20:26
Korte samenvatting van mijn kant:
Mijn conclusie na het beluisteren van de Dali was dat het te gecompliceerd zou gaan worden deze te modificeren zodat Andre van het bultje in de laagweergave verlost zou worden.
Dat gaat je alleen met een DSP ( dus aktief spelen) lukken, of met een parametrische EQ waarmee je het bultje wat zou kunnen wegpoetsen.
Het is simpelweg een eigenschap van de woofertjes.
Op zich was het fundament voldoende maar zette niet echt druk.
Voor het bedrag per stuk (nieuw) niet onaardig.
Kast resonantie was aanwezig maar niet overdreven.
Ik stelde wel vast dat er een schoring mist maar dat is niet de oorzaak van het bultje.
Verder is Andre net een spons: wilde zoveel info als mogelijk en ook HOE het e.e.a. werkt qua versterking.
Ik heb diverse pogingen gedaan en het op verschillende manieren uitgelegd.
Gezien zijn verslag denk ik dat het wel aangekomen is.
Het was een leuke middag vooral omdat Andre iemand is die open staat voor een onderbouwde uitleg.
Bedankt weer Wilfred, hoef ik het niet meer uit te leggen.
Het enigste wat ik hieraan dan kan toevoegen is dat ik het advies gekregen heb om de sub mee te laten spelen in de pure direct stand.
Dan met de crossover te spelen en het volume van de sub om te proberen of ik het punt kan raken waar de bult zit van de dali zodat de sub die dan overneemt.
Wat ook tot de mogelijkheden hoorde was de audyssey xt32 eens te testen, kijken of hij dit kon oplossen, en anders navraag doen of dit met de audyssey pro eruit gehaald kon worden, het gaat er wel om dat ik muziek in pure direct afspeel, weet niet of er dan nog aspecten meespelen wat met audyssey te maken heeft.
Stel ik doe de meeting, schakel dan over naar pure direct, wat van audyssey speelt dan nog een rol, alleen de afstand en volume afstellen per speaker ?
Nog een advies was, nu de clip op de beurs houden, genieten en als ik achter een jaar nog het gevoel had voor een upgrade alleen te gaan kijken voor 2e hands serieuze frontspeakers, de rest lekker zo houden zoals het was, want het was goed zat.