Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 05, 2013, 01:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op mei 30, 2013, 11:34:54
Tot zo, de koffie staat klaar.

rustig aan beginnen Wilfred met opvoeden  8-) of ga je gelijk over meer zwart of lucht ruimte en ademen van een houtsoort van een bepaald instrument  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Vertel........   whats gebeurd daaro in het filter ?    :roll:

Geen verhalen over gordijnen etc etc.   :-D :gaap:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Niber

Klinkt als een mooie dag met Roger.
Vandaag was vast ook geslaagd...

Mbt je laag - akoestiek "probleem". Kun je dat niet (voor een groot gedeelte) oplossen middels audyssey?
Eventueel met een pro meting door Ron/Perfect Audio (kosten kun je navragen bij WimPeu, Stadium III en er zijn vast nog meer die een pro meting hebben laten doen).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

AndreC

Even eten en dan komt het verslag., net binnen.

Mensen wat een middag heb ik beleefd, en voor vele zullen er verrassende uitspraken komen.  :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

WilliamB

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 19:23:10
Even eten en dan komt het verslag., net binnen.

Mensen wat een middag heb ik beleefd, en voor vele zullen er verrassende uitspraken komen.  :yes:
vertel, vertel, vertel  :yes:

Oja natuurlijk eerst eten.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

thanatos

Een echte cliffhanger  :-D


AndreC

#96
Citaat van: SB_Marantz op mei 30, 2013, 11:34:54
Tot zo, de koffie staat klaar.

Later in mijn verslag snappen jullie waarom ik deze quote genomen heb.  :wink:

Na een dikke 50 minuten in spanning in de auto te hebben gezeten was ik aan het adres aangekomen wat Wilfred mij gegeven had, had een mooie prive plek om te parkeren naast zijn huis.

Na het indrukken van de deurbel verscheen Wilfred met een  :-D in de deuropening, stelde mij ook netjes voor en meteen had ik het gevoel van dit kan wel een bijzondere middag gaan worden.
Hij hielp meteen behulpzaam met het uitladen van mijn Dali's.
Hij zou wel gedacht hebben, zijn dat speakers  :schater:, was zielig om te zien toen ze naast zijn klipsch stonden.
Ze werden in de gang gezet, voordeur dicht toen de tussendeur geopend van de woonkamer.
Er liepen namelijk 2 heel gevaarlijke honden, eentje lag al binnen 5 min op mijn schoot genesteld te slapen  :yes:.
Maar helaas zag geen kans om zijn klipsch snel in te laden en weg te peren  violent1.

Mijn eerste indruk bij het betreden van de woonkamer was ppppfffffff, wat een joekels van speakers en man o man wat een mooi apparatuur staat daar, stond ik daar met mijn USB stick, wist meteen, no way dat die ergens in gaat passen, er stond hifi wat het woordje hifi ook waardig was, alleen al de blik als je erna kijkt.
En nee niet 1 set maar 2 sets, laat ik het noemen de normale (wat al niet normaal was 2x100w) en de power set (dacht 2x 500w). Ik zal deze benaming dan ook gedurende het verslag zo noemen, de genoemde watts zijn niet de moderne verkoop wattage aanduiding, maar de ouderwetse echte.
Verder neem ik aan dat Wilfred wel corrigeert als ik iets fouts benoem of uitleg, maar zal mijn best doen het in een jip en Janneke taal uit te leggen.
Kan zeggen mijn hersenen tollen nog van alle indrukken en informatie wat ik op die 5 uur heb moeten verwerken en proberen te onthouden om het te delen met jullie.

Nadat de Dali's werden aangesloten werd er zacht op de achtergrond wat muziek opgezet, hij had ja al gelezen wat ik dacht waar het mis ging bij de Dali's.
The race van yello werd opgezet en Wilfred hoorde al wat ik bedoelde, ging via de normale set, dacht meteen al, o mijn god, je voelde de power terwijl de meters nieteens uitsloegen, had er namelijk meteen opgelet  :wink:
Hij kwam naast me zitten en pakte pen en papier, nee niet meet blèren over wat hij hoorde aan de Dali's maar even een les wat is geluid nu eigenlijk, kreeg meteen een sinus en een block voor mijn neus geschoteld, denk ja daag daar gaan we al.
Maar snel bleek dat Wilfred heel veel geduld had en nee niet het verhaaltje afratelde maar wilde ook hebben dat ik doorhad wat hij uitlegde.
Heb dus het eerste uur ook meerdere malen moeten ingrijpen in de trend van, hoo ff  ik ben je kwijt, vervolgens probeerde hij dan telkens het over een andere boeg te gooien zodat ik het wel snapte.
Na de spoedcursus van ongeveer 1,5 uur, viel ons beiden in, niet te geloven, ik heb je niet eens koffie aangeboden.
Moest er wel om lachen want ik had het helemaal nog niet gemist omdat de intro zo overweldigend was en meteen in ons verhaal zaten, je proefde de passie van Wilfred en de nieuwsgierigheid van mij, was een en al focus, alleen al om hem een beetje te kunnen volgen.
Hee kom op mannen, ik zit pas 4 maanden in de hifi  :angel:
Hij keek raar op nadat ik vermelde hoeveel suiker in de koffie wilde, hier is je bak met suiker zei hij.

Nou dan gaan we maar eens luisteren, ik vond persoonlijk dat de Dali's tot op zekere hoogte goed mee konden komen op het brute geweld waar ze op waren aangesloten.
Gelukkig hoorde ik bij Wilfred eigenlijk het zelfde wat ik thuis ook hoorde, dus het ligt niet aan mijn akoestiek in mijn woonkamer
We werden natuurlijk nieuwsgierig, en Wilfred twijfelde even om ze aan te sluiten op de power set.
Ik begin rustig zei hij, maar eerst verwijderde hij de beschermkapjes.
Leuk wat ze op internet zeggen over wat de Dali's aankunnen, ik kijk liever naar de slag van de woofer tot hoever ik kan gaan.
Nou, mij werd de master plaats aangewezen, ga maar daar lekker zitten en beoordeel maar.
Met zorg werd het volume verhoogd, hij had maar 2 blikken, 1 na de woofer en 1 naar de geeikte wattmeter die op de power marantz zat.
Ik mag wel zeggen, gezien de prijs mag ik heel tevreden zijn met wat eruit kwam.
Wilfred stopte uit voorzorg bij 100watt, nee mensen niet lachen, dit zijn geen watts wat op internet staat.
Geen idee of ze nog meer konden, maar uit voorzorg stopte Wilfred.

Ja nu komt het, de klipsch gingen erop.
Wat moet ik zeggen, tja je moet het meemaken zou ik moeten zeggen.
Het was gewoon wonderbaarlijk, zo mooi, zo strak zo compleet.
Ook hier werd het volume opgeschroefd, geen idee wat de meters aangaven, maar gezien de afstand waar ik zat en waar ik metertje heen zag uitslaan zou ik zeggen 250w, en ja mensen, het bleef gewoon loepzuiver fenomenaal, heb er geen andere woorden voor.
Uiteraard tussen alle beluister door werd er ook gewoon gepraat, en meerdere malen volume wat minder omdat de heen en weer teksten mekaar zeer boeiden.

Ja nu komt het, zeg maar mijn oordeel van deze middag.

Een versterker versterkt, punt, niks meer en niks minder, bij een nauwkeurigheid van 1db en eronder, boven de 1db is er verschil waarneembaar, klank van versterker warm koud lauw allemaal flauwekul.
Kabels en dropveters en kabels van €150, nog meer flauwekul.
Digitale radio tov analoge radio beter of slechter, allemaal flauwekul.
Internetradio vergeleken met een Marantz tuner van meen ik 1970, geluid, 1 op 1 het zelfde.
Ik had gekeken hoe Wilfred het aangesloten had en wist welke schakelaar internetradio was en welke de analoge.
Nu komt het, ik MEENDE verschil te horen na het schakelen, maar ik weet niet of Wilfred dit extra deed maar ik kon opeens niet meer de schakelaar zien, je hoorde dat hij 1 op 1 schakelde, maar mensen, toen ik de schakelaar niet meer kon zien was het over met het feit dat is wist wat nu wat was.
Dus wij worden door heel de hifiverkopers en alles wat ermee te maken heeft voor de gek gehouden.
Enigste wat Wilfred wel zei was dat het niet uitmaakt welke speakerkabels je ook gebruikt, tot 10mtr is 2mm genoeg, al is die ergens van de rol.

Alles samengevat zijn er maar 4 belangrijke aspecten.
1. Belangrijkste van alles, de speakers.
2. De Bron
3. De akoestiek in je luisterruimte.
4. Je oren.

Al die onzin over DAC hier, DAC daar, allemaal onzin
Kabel hier, kabel daar, het is allemaal phygisch, je denkt dat je veranderingen waarneemt, nee je wordt phygisch voor de gek gehouden door emotios die je beleefd aan je hobby.
Mensen lees alle posten van mij na, ook ik geloofde het allemaal niet, maar vandaag letterlijk en figuurlijk met de neus op de feiten worden gedrukt.

Ik stop met het verslag voor nu, ben moe, helemaal leeg  :schater:.
Ben nu nog vol van de belevingen.
Morgen zal ik verslag doen over de Dali's, wat er dus vandaag uitgekomen is.

Bijna vergeten, heb ook kennis gemaakt met zijn vrouw Bianca, hele spontane vrouw, en zoontje Luuk, wat een leuk manneke zeg, germ kwam van de doctor terug ivm buisjes in de oren, moest neussprei gebruiken, altijd zielig voor die mannekes zoiets, voor ons volwassenen is dat niks, maar voor die mannekes is het een hele belevenis.

Wilfred, bij deze van harte bedankt voor deze hele mooi indrukwekkende middag, zal deze zeker niet snel vergeten, veel geleerd en weer met 2 beentjes op de grond gekomen, mijn dank daarvoor.

Verslag 2 komt morgen. :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Cornelis1921

Boeiend verslag, André, leuk en smakelijk geschreven, smaakt naar meer... :wav: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Mooi verslag van volgens mij een enerverende luistersessie.

Betreft akoestiek, speakers en oren kan ik het alleen maar eens zijn, als zijnde de meest bepalende factoren aangaande het geluid. Echter, om voorts al het overige af te doen als zijnde lariekoek, daar haak ik af.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op mei 30, 2013, 21:03:57
Mooi verslag van volgens mij een enerverende luistersessie.

Betreft akoestiek, speakers en oren kan ik het alleen maar eens zijn, als zijnde de meest bepalende factoren aangaande het geluid. Echter, om voorts al het overige af te doen als zijnde lariekoek, daar haak ik af.
muziek (geluid) => oren => hersenen => psyche => suggestie... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AndreC

Citaat van: xander32 op mei 30, 2013, 21:03:57
Mooi verslag van volgens mij een enerverende luistersessie.

Betreft akoestiek, speakers en oren kan ik het alleen maar eens zijn, als zijnde de meest bepalende factoren aangaande het geluid. Echter, om voorts al het overige af te doen als zijnde lariekoek, daar haak ik af.

Weet je wat het is, je probeert iets uit te leggen en dan komt het er meestal wat overdrevener uit.

Waar het om gaat is het feit of je nu een kabel hebt van 25 euro, die is net zo goed als ene van 100 euro.
Geloof je het niet doe de blind test en ervaar dan je nat gaat.

Ook iets wat ik vandaag geleerd heb is als je versterker een nauwkeurigheid heeft van 1db dan maakt het niet uit of je erna luisterd naar ene met een nauwkeurigheid van 0,5db, je gehoor haakt namelijk al af bij 1db.
Allemaal leuk voor de verkoop.

Mocht ik het verkeerd uitleggen dan zal Wilfred het misschien wel aanvullen, maar dit heb ik begrepen en gemerkt vandaag.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: Cornelis1921 op mei 30, 2013, 21:02:51
Boeiend verslag, André, leuk en smakelijk geschreven, smaakt naar meer... :wav: byebye

Komt Cor, maar niet meer vandaag  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Cornelis1921

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 21:11:20
Komt Cor, maar niet meer vandaag  :wink:
I know, ik wil jou alles behalve opjagen, André. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 21:10:42
Weet je wat het is, je probeert iets uit te leggen en dan komt het er meestal wat overdrevener uit.

Waar het om gaat is het feit of je nu een kabel hebt van 25 euro, die is net zo goed als ene van 100 euro.
Geloof je het niet doe de blind test en ervaar dan je nat gaat.

Ook iets wat ik vandaag geleerd heb is als je versterker een nauwkeurigheid heeft van 1db dan maakt het niet uit of je erna luisterd naar ene met een nauwkeurigheid van 0,5db, je gehoor haakt namelijk al af bij 1db.
Allemaal leuk voor de verkoop.

Mocht ik het verkeerd uitleggen dan zal Wilfred het misschien wel aanvullen, maar dit heb ik begrepen en gemerkt vandaag.
Het ultieme bewijs dat je iets hebt begrepen; het zelf een ander goed kunnen uitleggen :wink:.

Actionhost

#104
Leuk verslag om te lezen!

Maar ook ik haak af dat alles onzin is behalve luidsprekers, akoestiek en oren. Ja deze drie zijn inderdaad het belangrijkst, maar er zijn velen die net als ik wel verschil horen tussen (bijvoorbeeld) DAC's (ik hoor zelfs vrij duidelijk verschil tussen mijn Sonos en de DAC mode van mijn PM15s2, zelfs the Missus hoort dit en zij geeft verder niets om mijn set).

Voor de Pearl Iite heb ik een aantal dagen mijn oude Sony DB930 gebruikt als versterker. En ook hier hoorde ik echt verschillen tussen de Sony en de Pearl.

Maandje of wat geleden een Music Fidelity M1 DAC gekocht. Volgens de theorie van de auto suggestie zou ik mezelf voor de gek hebben gehouden (had tenslotte net 600 euro uitgegeven, ik vond het een prachtig ding om te zien en dat MOEST natuurlijk beter klinken dat de Sonos). Maar nee hoor, geen verschil, zelfs wat minder......weer retour.

Wou ik even kwijt maar het is jouw mening en jouw verhaal natuurlijk. Maar goed deze discussie zal altijd blijven vrees ik.

(update:is bron nou toegevoegd als een belangrijke factor tov het eerste verhaal?)


PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213