Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 05, 2013, 01:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: xander32 op mei 30, 2013, 21:22:42
Het ultieme bewijs dat je iets hebt begrepen; het zelf een ander goed kunnen uitleggen :wink:.

Klopt, 1 en 1 is niet altijd 2   :-D

Is ook niet altijd makkelijk om ervaringen en belevingen in tekst uit te drukken.

Maar als je blind iets moet beoordelen, tja dan sta je voor L.. Als je ernaast zit.
Mocht aan geven, welke was nu a en welke b, mijn antwoord was, kom morgen wel terug hahahah.
Toen ik het niet meer zag hoorde ik plots geen verschil meer, raar maar waar.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

xander32

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 21:26:58
Klopt, 1 en 1 is niet altijd 2   :-D

Is ook niet altijd makkelijk om ervaringen en belevingen in tekst uit te drukken.

Maar als je blind iets moet beoordelen, tja dan sta je voor L.. Als je ernaast zit.
Mocht aan geven, welke was nu a en welke b, mijn antwoord was, kom morgen wel terug hahahah.
Toen ik het niet meer zag hoorde ik plots geen verschil meer, raar maar waar.
Ik trek jouw ervaren niet in twijfel hoor en kijk uit naar het verslag :yes:.

AndreC

#107
Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 21:25:33
Leuk verslag om te lezen!

Maar ook ik haak af dat alles onzin is behalve luidsprekers, akoestiek en oren. Ja deze drie zijn inderdaad het belangrijkst, maar er zijn velen die net als ik wel verschil horen tussen (bijvoorbeeld) DAC's (ik hoor zelfs vrij duidelijk verschil tussen mijn Sonos en de DAC mode van mijn PM15s2, zelfs the Missus hoort dit en zij geeft verder niets om mijn set).

Voor de Pearl Iite heb ik een aantal dagen mijn oude Sony DB930 gebruikt als versterker. En ook hier hoorde ik echt verschillen tussen de Sony en de Pearl.

Maandje of wat geleden een Music Fidelity M1 DAC gekocht. Volgens de theorie van de auto suggestie zou ik mezelf voor de gek hebben gehouden (had tenslotte net 600 euro uitgegeven, en dat MOEST natuurlijk beter klinken dat de Sonos). Maar nee hoor, geen verschil, zelfs wat minder......weer retour.

Wou ik even kwijt maar het is jouw mening en jouw verhaal natuurlijk. Maar goed deze discussie zal altijd blijven vrees ik.

Vrees het ook, opzich ook niet erg.
Maar mijn boodschap is gewoon net wat anders dan nu vermoed wordt.
Neem kabel als voorbeeld, het verschil van een kabel van 1 euro en 25 is hoorbaar, kan ik me iets bij voorstellen, maar nu komt het, tussen die van 25 en 100 is er geen verschil, gewoon in doorsnee, zal niet altijd opgaan.
Dus bij een versterker van een bepaalde nauwkeurigheid zeg maar dat hoor je, tot je op een gebied komt wat gehoormatig gewoon niet meer waarneembaar is, is leuk voor de cijfers en de verkoop.

Op een gegeven moment kom je in een fase dat je phygologisch voor de gek wordt gehouden, je meent verschil te horen wat er daadwerkelijk helemaal niet is, komt door emoties passionele beleving van je grote hobby hifi.

Dat is de boodschap wat ik eigenlijk wilde geven.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Komt weer neer op een believer en non-believer verhaal :-). De rode draad op dit forum! Het houdt ons van de straat haha.

(Begrijp je punt hoor, en lees je verhaal met plezier en met alle respect!)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Marvin

Mooi om te zien dat de voetjes weer op de vloer zijn, dat loopt het makkelijkst.

JohnWx

Citaat van: thanatos op mei 30, 2013, 19:29:35
Een echte cliffhanger  :-D



ik had nog geen permissie gegeven om mijn foto te plaatsen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: John Wx op mei 30, 2013, 21:46:33
ik had nog geen permissie gegeven om mijn foto te plaatsen
Heb je knap geschote hoor :yes:.

:-D

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 21:25:33

Maandje of wat geleden een Music Fidelity M1 DAC gekocht. Volgens de theorie van de auto suggestie zou ik mezelf voor de gek hebben gehouden (had tenslotte net 600 euro uitgegeven, ik vond het een prachtig ding om te zien en dat MOEST natuurlijk beter klinken dat de Sonos). Maar nee hoor, geen verschil, zelfs wat minder......weer retour.


Zal Mark inlichten

Ik mag Mark zeggen jullie meneer Rutte  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Wat ik ook ? heb gehad althans dat denk ik en kan ook weer terug komen (virus), dat het ook lekker is om in die "audiofiele" wereld te bewegen en mee te doen en te luisteren onafhankelijk of je het nu hoort of niet

Toen ik bij Pol audio elke dag bijna bezig was zat/zit je in een bepaalde ja hoe zal ik het zeggen lekkere omgeving met mooie spulletjes etc. etc. en dat is fijn  :yes:

Toen ik het ging inkopen en verkopen (Polectro Plaza) was de hobby veel minder en ook geen tijd meer voor

En toen Pol Audio ook nog ermee ophield was en ging mijn hobby een langzame dood tegemoet

Door omstandigheden woon in nu in mijn "loft" met Tommie en heb ik ook niet meer de pegels om het uit te geven misschien dat daarmee ook wel een klein ? of groot ? gedeelte van mijn non belief in zit


Zo die was eerlijk KOFFIE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 21:42:17
Komt weer neer op een believer en non-believer verhaal :-). De rode draad op dit forum! Het houdt ons van de straat haha.

(Begrijp je punt hoor, en lees je verhaal met plezier en met alle respect!)

Wil ook niemand een kant op duwen.
Maar je weet zelf hoe ik voor vandaag sprak, nu merk je dat er andere Andre teksten neerzet.
Dis alles komt door het feit dat ik met de neus op de feiten gedrukt ben geworden.

Nog iets wat me invalt, stel je bent 45 jaar zoals ik, wetenschappelijk is bewezen dat het gehoor achteruit gaat en dat je bv boven de 16000 niet meer hoort, leuk hè als je speakers hebt die tot 26500 gaan.
Ieder mens is een uniek op zich.
Iemand met flaporen die vangt meer middenmoten op, snap je me nog, uit dat soort zaken komen de uitdrukkingen en smaken van mensen, iedereen is uniek in het ontvangen van geluid en drukgolven.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: marvin op mei 30, 2013, 21:44:45
Mooi om te zien dat de voetjes weer op de vloer zijn, dat loopt het makkelijkst.

:schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 30, 2013, 22:00:42

Door omstandigheden woon in nu in mijn "loft" met Tommie en heb ik ook niet meer de pegels om het uit te geven misschien dat daarmee ook wel een klein ? of groot ? gedeelte van mijn non belief in zit


Een kleine handreiking van the master of non-belief naar de believers  :wink:

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 21:42:17
Komt weer neer op een believer en non-believer verhaal :-). De rode draad op dit forum! Het houdt ons van de straat haha.

(Begrijp je punt hoor, en lees je verhaal met plezier en met alle respect!)

Ben ik bi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 22:13:51
Een kleine handreiking van the master of non-belief naar de believers  :wink:

zie hieronder  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thanatos

Citaat van: John Wx op mei 30, 2013, 21:46:33
ik had nog geen permissie gegeven om mijn foto te plaatsen

Sorry.. kon me niet in houden  8-) :-D