Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 21:25:33
Leuk verslag om te lezen!
Maar ook ik haak af dat alles onzin is behalve luidsprekers, akoestiek en oren. Ja deze drie zijn inderdaad het belangrijkst, maar er zijn velen die net als ik wel verschil horen tussen (bijvoorbeeld) DAC's (ik hoor zelfs vrij duidelijk verschil tussen mijn Sonos en de DAC mode van mijn PM15s2, zelfs the Missus hoort dit en zij geeft verder niets om mijn set).
Voor de Pearl Iite heb ik een aantal dagen mijn oude Sony DB930 gebruikt als versterker. En ook hier hoorde ik echt verschillen tussen de Sony en de Pearl.
Maandje of wat geleden een Music Fidelity M1 DAC gekocht. Volgens de theorie van de auto suggestie zou ik mezelf voor de gek hebben gehouden (had tenslotte net 600 euro uitgegeven, en dat MOEST natuurlijk beter klinken dat de Sonos). Maar nee hoor, geen verschil, zelfs wat minder......weer retour.
Wou ik even kwijt maar het is jouw mening en jouw verhaal natuurlijk. Maar goed deze discussie zal altijd blijven vrees ik.
Vrees het ook, opzich ook niet erg.
Maar mijn boodschap is gewoon net wat anders dan nu vermoed wordt.
Neem kabel als voorbeeld, het verschil van een kabel van 1 euro en 25 is hoorbaar, kan ik me iets bij voorstellen, maar nu komt het, tussen die van 25 en 100 is er geen verschil, gewoon in doorsnee, zal niet altijd opgaan.
Dus bij een versterker van een bepaalde nauwkeurigheid zeg maar dat hoor je, tot je op een gebied komt wat gehoormatig gewoon niet meer waarneembaar is, is leuk voor de cijfers en de verkoop.
Op een gegeven moment kom je in een fase dat je phygologisch voor de gek wordt gehouden, je meent verschil te horen wat er daadwerkelijk helemaal niet is, komt door emoties passionele beleving van je grote hobby hifi.
Dat is de boodschap wat ik eigenlijk wilde geven.