Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 05, 2013, 01:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 21:42:17
Komt weer neer op een believer en non-believer verhaal :-). De rode draad op dit forum! Het houdt ons van de straat haha.

(Begrijp je punt hoor, en lees je verhaal met plezier en met alle respect!)
:yes:

Mooi verslag.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 30, 2013, 22:00:42

Door omstandigheden woon in nu in mijn "loft" met Tommie

Even off topic: Tommie is een poes/kater neem ik aan?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Niber

Klinkt als een meer dan geslaagde dag.
Je hebt prachtige spullen in het echt mogen bekijken en beluisteren!
Mooi ook dat je wat geleerd hebt.

Even mijn eerdere post weer onder de aandacht, voor je die vergeet...

Citaat van: Niber op mei 30, 2013, 19:20:36

Mbt je laag - akoestiek "probleem". Kun je dat niet (voor een groot gedeelte) oplossen middels audyssey?
Eventueel met een pro meting door Ron/Perfect Audio (kosten kun je navragen bij WimPeu, Stadium III en er zijn vast nog meer die een pro meting hebben laten doen).

Of heb ik je "probleem" nou verkeerd gelezen en ging het niet om het laag?

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

AndreC

Citaat van: Niber op mei 30, 2013, 23:09:16
Klinkt als een meer dan geslaagde dag.
Je hebt prachtige spullen in het echt mogen bekijken en beluisteren!
Mooi ook dat je wat geleerd hebt.

Even mijn eerdere post weer onder de aandacht, voor je die vergeet...

Of heb ik je "probleem" nou verkeerd gelezen en ging het niet om het laag?

Komt voor in deel 2 wat ik morgen type, nu geen zin meer in. Morgen vers van de pers
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

en bedankt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 23:11:30
Komt voor in deel 2 wat ik morgen type, nu geen zin meer in. Morgen vers van de pers

Excuses. Ik ben benieuwd.
Welterusten vast.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 30, 2013, 23:13:16
en bedankt

Als hij na je laatste foto van je nieuwe stoel had gekeken zag hij een hondenmand en een bot, niet iets voor een poes of kater  :-D
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Even voor de wat latere lezers.

Deel 1 van mijn verslag van het bezoek vandaag bij Wilfred staat reeds al op pagina 7.
Ja ja hard gegaan  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Marvin

Dat ligt maar net aan je forum instelling, bij mij is het gewoon op deze pagina. :-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

AndreC

Citaat van: marvin op mei 31, 2013, 00:16:44
Dat ligt maar net aan je forum instelling, bij mij is het gewoon op deze pagina. :-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Dan heb ik schijnbaar dat nog gewoon standaard staan  :lol:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

SB_Marantz

Korte samenvatting van mijn kant:
Mijn conclusie na het beluisteren van de Dali was dat het te gecompliceerd zou gaan worden deze te modificeren zodat Andre van het bultje in de laagweergave verlost zou worden.

Dat gaat je alleen met een DSP ( dus aktief spelen) lukken, of met een parametrische EQ waarmee je het bultje wat zou kunnen wegpoetsen.

Het is simpelweg een eigenschap van de woofertjes.

Op zich was het fundament voldoende maar zette niet echt druk.
Voor het bedrag per stuk (nieuw) niet onaardig.

Kast resonantie was aanwezig maar niet overdreven.
Ik stelde wel vast dat er een schoring mist maar dat is niet de oorzaak van het bultje.
Verder is Andre net een spons: wilde zoveel info als mogelijk en ook HOE het e.e.a. werkt qua versterking.
Ik heb diverse pogingen gedaan en het op verschillende manieren uitgelegd.
Gezien zijn verslag denk ik dat het wel aangekomen is.
Het was een leuke middag vooral omdat Andre iemand is die open staat voor een onderbouwde uitleg.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#132
Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 20:52:20




Hij keek raar op nadat ik vermelde hoeveel suiker in de koffie wilde, hier is je bak met suiker zei hij.


:-o :schater:

Citeer









Enigste wat Wilfred wel zei was dat het niet uitmaakt welke speakerkabels je ook gebruikt, tot 10mtr is 2mm genoeg, al is die ergens van de rol.


2,5 quadraat

Citeer

Alles samengevat zijn er maar 4 belangrijke aspecten.
1. Belangrijkste van alles, de speakers.
2. De Bron
3. De akoestiek in je luisterruimte.
4. Je oren.


1: ja, en wat ze presteren in JOU ruimte, daar gaat het om.
2: De opname kwaliteit. (bron?)
3: Akoestiek (zie punt 1)
4: Oren, hersenen........anders gezegd de factor smaak.







Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AndreC

#133
Citaat van: SB_Marantz op mei 31, 2013, 09:20:26
Korte samenvatting van mijn kant:
Mijn conclusie na het beluisteren van de Dali was dat het te gecompliceerd zou gaan worden deze te modificeren zodat Andre van het bultje in de laagweergave verlost zou worden.

Dat gaat je alleen met een DSP ( dus aktief spelen) lukken, of met een parametrische EQ waarmee je het bultje wat zou kunnen wegpoetsen.

Het is simpelweg een eigenschap van de woofertjes.

Op zich was het fundament voldoende maar zette niet echt druk.
Voor het bedrag per stuk (nieuw) niet onaardig.

Kast resonantie was aanwezig maar niet overdreven.
Ik stelde wel vast dat er een schoring mist maar dat is niet de oorzaak van het bultje.
Verder is Andre net een spons: wilde zoveel info als mogelijk en ook HOE het e.e.a. werkt qua versterking.
Ik heb diverse pogingen gedaan en het op verschillende manieren uitgelegd.
Gezien zijn verslag denk ik dat het wel aangekomen is.
Het was een leuke middag vooral omdat Andre iemand is die open staat voor een onderbouwde uitleg.

Bedankt weer Wilfred, hoef ik het niet meer uit te leggen.  hello

Het enigste wat ik hieraan dan kan toevoegen is dat ik het advies gekregen heb om de sub mee te laten spelen in de pure direct stand.
Dan met de crossover te spelen en het volume van de sub om te proberen of ik het punt kan raken waar de bult zit van de dali zodat de sub die dan overneemt.

Wat ook tot de mogelijkheden hoorde was de audyssey  xt32 eens te testen, kijken of hij dit kon oplossen, en anders navraag doen of dit met de audyssey pro eruit gehaald kon worden, het gaat er wel om dat ik muziek in pure direct afspeel, weet niet of er dan nog aspecten meespelen wat met audyssey te maken heeft.
Stel ik doe de meeting, schakel dan over naar pure direct, wat van audyssey speelt dan nog een rol, alleen de afstand en volume afstellen per speaker ?

Nog een advies was, nu de clip op de beurs houden, genieten en als ik achter een jaar nog het gevoel had voor een upgrade alleen te gaan kijken voor 2e hands serieuze frontspeakers, de rest lekker zo houden zoals het was, want het was goed zat.  :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op mei 30, 2013, 22:00:42
Wat ik ook ? heb gehad althans dat denk ik en kan ook weer terug komen (virus), dat het ook lekker is om in die "audiofiele" wereld te bewegen en mee te doen en te luisteren onafhankelijk of je het nu hoort of niet

Toen ik bij Pol audio elke dag bijna bezig was zat/zit je in een bepaalde ja hoe zal ik het zeggen lekkere omgeving met mooie spulletjes etc. etc. en dat is fijn  :yes:

Toen ik het ging inkopen en verkopen (Polectro Plaza) was de hobby veel minder en ook geen tijd meer voor

En toen Pol Audio ook nog ermee ophield was en ging mijn hobby een langzame dood tegemoet

Door omstandigheden woon in nu in mijn "loft" met Tommie en heb ik ook niet meer de pegels om het uit te geven misschien dat daarmee ook wel een klein ? of groot ? gedeelte van mijn non belief in zit


Zo die was eerlijk KOFFIE
Een feest der herkenning.
...trouwens, lekkere koffie... dat is tenminste wel objectief, of.... :-D byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *