Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: CBdicX op december 30, 2011, 18:52:05
En wat zou "beter" zijn qua aansluiting, de splitter op de Integra pre-out, of splitter op de AUX in van de Marantz, want beide kan namenlijk ?
De huidige bedrading is afgeschermde kabel, de Y-splitter is dat niet......

Ik begrijp dat mijn vraag  "onder gesneeuwd" wordt, ondanks dit warme weer, maar zou iemand weten of het wat uit maakt waar ik ga splitsen ?
Thx

still life

ik zou zo kort mogelijk v/d bron afsplitsen => dus vanaf de pre-outs op je integra..

maar zoals gisteren al gemeld:
je kan beter gewoon die 2 speakerpaartjes direct op de integra (A+B) aansluiten

* geen gerommel met splitters
*                                  2 extra amps
* geen gevaar op verkeerde schakeling/gebruik
waardoor 1 of meer apparaten overgaar kunnen bakken  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

CBdicX

Citaat van: still life op december 31, 2011, 10:27:44
ik zou zo kort mogelijk v/d bron afsplitsen => dus vanaf de pre-outs op je integra..

maar zoals gisteren al gemeld:
je kan beter gewoon die 2 speakerpaartjes direct op de integra (A+B) aansluiten

* geen gerommel met splitters
*                                  2 extra amps
* geen gevaar op verkeerde schakeling/gebruik
waardoor 1 of meer apparaten overgaar kunnen bakken  :angel:

Duidelijk, en bedankt  :-)

CBdicX

Graag jullie mening over het volgende.
Ik ben dermate tevreden over mijn Integra / Marantz combi dat ik een duurder model wil kopen, de 6003 kan retour en dan heb ik de keus uit 3 andere modellen om te ruilen.

1) PM 15S2 = 1999.00
2) PM KI Pearl = 1995.00
3) PM KI Lite = 1199.00

Graag advies wat de "beste" keus is uit deze 3.
Qua prijs zeg ik uiteraard de KI Lite, maar kan mij voorstellen dat qua geluid waarschijnlijk 1 van de andere 2 een betere keus zal zijn, maar dat weet ik niet vandaar het advies, en waarom.

Verders een fijn Marantz jaar  :-)

WimPeu

zelf luisteren maar als daar weinig verschillen tussen te horen zijn dan de KI Peartl vanwege de looks en de hogere rest waarde na verloop van tijd. Dat blijft toch een soort van Collectors Item de komende jaren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

CBdicX

Citaat van: WimPeu op januari 01, 2012, 11:22:30
zelf luisteren maar als daar weinig verschillen tussen te horen zijn dan de KI Peartl vanwege de looks en de hogere rest waarde na verloop van tijd. Dat blijft toch een soort van Collectors Item de komende jaren.

Bedankt voor de reactie, is dan wat betreft collectors item de PM-15S2 Limited Edition niet degene om voor te gaan ?

CBdicX

Citaat van: CBdicX op januari 01, 2012, 11:57:32
Citaat van: WimPeu op januari 01, 2012, 11:22:30
zelf luisteren maar als daar weinig verschillen tussen te horen zijn dan de KI Peartl vanwege de looks en de hogere rest waarde na verloop van tijd. Dat blijft toch een soort van Collectors Item de komende jaren.

Bedankt voor de reactie, is dan wat betreft collectors item de PM-15S2 Limited Edition niet degene om voor te gaan ?

O, wacht even, de Pearl heeft bi-amp, dan zou ik daar voor kiezen......  :yes:

JohnWx

ik kan me nog iets herrinneren over een soort virus eerst zeggen nee dit is het maar dan toch stapjes hoger gaan


heerlijk  hello   keep on going
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: John Wx op januari 01, 2012, 13:05:27
ik kan me nog iets herrinneren over een soort virus eerst zeggen nee dit is het maar dan toch stapjes hoger gaan


heerlijk  hello   keep on going

Tja, wat zal ik zeggen, ik heb de Pearl net besteld........  :-D

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 01, 2012, 13:13:33
Citaat van: John Wx op januari 01, 2012, 13:05:27
ik kan me nog iets herrinneren over een soort virus eerst zeggen nee dit is het maar dan toch stapjes hoger gaan


heerlijk  hello   keep on going

Tja, wat zal ik zeggen, ik heb de Pearl net besteld........  :-D


kan alleen maar zeggen mooi man  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Sh#t, zie net dat bi-amp alleen mogelijk is met 2 pearls.......

Maar goed, even een andere vraag.
Het "signaal" komt af van de pre-out van de Integra DTR 70.2.
Wat is nu een betere aansluiting:

1) vanaf de pre-out naar line of cd
2) vanaf de pre-out naar P.direct

Ik wel wel tenvolle de toon/geluids eigenschappen van de Pearl benutten voor die 1995.00 euro......

Marantz 81

Wat wil je nu precies gaan doen dan ?  met de Pearl ben je toch gelijk klaar voor stereo

CBdicX

Citaat van: Marantz 81 op januari 01, 2012, 17:59:59
Wat wil je nu precies gaan doen dan ?  met de Pearl ben je toch gelijk klaar voor stereo

De Integra dient als "voorversterker" die regelt mijn beeld, files van de externe HDD, Internet radio, PC ect.ect.

drees62

Citaat van: CBdicX op januari 01, 2012, 18:20:19
Citaat van: Marantz 81 op januari 01, 2012, 17:59:59
Wat wil je nu precies gaan doen dan ?  met de Pearl ben je toch gelijk klaar voor stereo

De Integra dient als "voorversterker" die regelt mijn beeld, files van de externe HDD, Internet radio, PC ect.ect.

Zou dan de Integra met z'n pre-outs van de fronts op de Power Direct van de Pearl aansluiten en je CD speler ook.
Rest draait dan op de Integra met Pearl als eindversterker op de fronts.
Zo heb je "best of both worlds". 

Marantz 81

Dat zou zonde zijn van de Pearl voorversterker is vele malen beter voor stereo