Citaat van: Marantz 81 op december 30, 2011, 23:35:50
Citaat van: Marco op december 30, 2011, 00:07:44
De testen die ik eerder heb uitgevoerd zijn net zo waarheidsgetrouw als de bijbel ,het geloof en autosuggestie die daarmee gepaard gaat mag je ook niet onderschatten .
Dat zou in mijn ogen beteken dat je de waarheid hebt opgeschreven
Zeker !
Maar dergelijke tests zijn wel subjectief te noemen ,ik geef dat ook openlijk toe
De grootste verschillen kwamen ook aan het licht op een hoog volume ,en dan is het plausibel te verklaren dat versterker
A met 2x50 Watt het af gaat leggen tegen versterker
B met 2x 225 Watt ,versterker A zit namelijk eerder aan het clipping punt .......en dat hoor je
Ik blijf er bij dat de Onkyo TX-SR604 de DLSén tekort doet evenals de Cambridge (stereo)versterker ,de Cambridge als zijnde pre met de dikke NAD 218THX ev erachter zorgde ervoor dat de DLSén een stuk luider ...dus met veel minder vervorming konden spelen ,dat wil echter niet zeggen dat er klankmatig veel veranderd wanneer er op een
normaal luisterniveau gedraaid word .
Op het moment ben ik er helemaal klaar voor om een versterker middels ABX te testen ,hiermee sluit je een subjectieve beoordeling uit ,een dergelijke test kan dan ook alleen goed uitgevoerd worden wanneer de uitgang levels gelijk getrokken worden want anders luister je naar niveau verschillen .