Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: John Wx op januari 03, 2012, 13:44:58
Citaat van: CBdicX op januari 03, 2012, 13:33:08
Ik laat het hele Audyssey verhaal voor wat het is en hoe iedereen er over denkt, ik doe het zonder.

Even iets anders, kan iemand bij benadering zeggen hoeveel KI Pearls Marantz voor de nederlandse markt beschikbaar had (heeft) van de 500 wereldwijd ?
Zit nog steeds op die Post NL te wachten die met de KI Pearl moet komen.........  :zzz:


ben bang dat er meer als 500 wereld wijd verkocht zijn en daar is een truukje voor om dat te omzeilen

Oh, vertel eens......

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 03, 2012, 14:00:18
Citaat van: John Wx op januari 03, 2012, 13:44:58
Citaat van: CBdicX op januari 03, 2012, 13:33:08
Ik laat het hele Audyssey verhaal voor wat het is en hoe iedereen er over denkt, ik doe het zonder.

Even iets anders, kan iemand bij benadering zeggen hoeveel KI Pearls Marantz voor de nederlandse markt beschikbaar had (heeft) van de 500 wereldwijd ?
Zit nog steeds op die Post NL te wachten die met de KI Pearl moet komen.........  :zzz:


ben bang dat er meer als 500 wereld wijd verkocht zijn en daar is een truukje voor om dat te omzeilen

Oh, vertel eens......

zijn het 500 sets ? die aangemerkt worden als special zoals hij ook gebracht werd met de prachtige pearl cd tijdens de onthulling van Ken zijn setje vorig jaar ?

Was het alleen tijdens die avonden op inschrijving

of is het alleen voor 110 V of 220 V mensen

of is het alleen voor de eerste zending of ook voor de 2de of 3de ronde die de fabriek uit komen rollen



tis niet na te gaan als erg vraag naar is gaan ze maken $$$$$$
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Er zijn al circa 250 Pearl dealers speciaal door Kennie benoemd en dan hebben we wereld delen als Azie Afrika en delen van Europa als oost Europa noord Europa zuid Europa nog niet eens erbij opgeteld en vergeet Australie niet


mmmmmmmmm dat is minder als 1 set per winkel



overtuigd ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Ik ben de Pearl aan het testen en er is duidelijk verschil met de 6003.
Op de 6003 moest ik het laag lager draaien en het hoog hoger om aan mijn smaak te voldoen.
Bij de Pearl hoeft dat zeker niet, die is zo uit de doos goed dus deze twee zijn toch anders "getuned"
Ik heb ook een toch wel duidelijk ander geluid met de Pearl wat ik opzich niet direct kan omschrijven.
Hoop niet dat het placebo effect is, want dan is het een duur nep pilletje....... :-)

Maar goed, op het moment dat ik de 6003 van de Integra los koppelde had ik de Pearl nog niet en die stap terug naar de Interga deed mij direct  puke
Ik wilde meteen weer aan de manual EQ gaan klooien maar ben toch maar van de handel afgebleven omdat de Pearl een dag later zou komen.
Volgende dag de Pearl aangesloten, en ja hoor, ik kreeg een geluid voor geschoteld wat mij direct aanstond  :lol:
En misschien is dit geluid ook wel te verkrijgen via de Integra, maar dat wordt dan wel een zoektocht in de EQ settings en of het dan het zelfde wordt betwijfel ik.

Het is mij toch duidelijk dat versterkers op een bepaalde manier getuned worden om aan een bepaalde klankkleur te voldoen, waarschijnlijk is dat het warme of kille gevoel qua geluid......
Ik ben in iede geval erg blij met de Integra/Marantz combi, met de Integra als digitale toverdoos, en de Marantz als uitstekende geluids versterker  hello

PS. maakt het wat uit of ik het geluids nivo regel met de Inegra of Marantz ?

lo

Hoe heb je die twee nu op elkaar aangesloten? (tekeningetje)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

CBdicX

Citaat van: lo op januari 06, 2012, 17:53:41
Hoe heb je die twee nu op elkaar aangesloten? (tekeningetje)

Vanaf de Integra front pre-out naar marantz CD in........

Zoldar

Nu gebruik je 2 Voor versterkers achter elkaar. (2 x een volume potmeter) Dat kan. Maar je kunt ook de P.in gebruiken om te kijken of dat bevalt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Citaat van: Zoldar op januari 06, 2012, 20:44:06
Nu gebruik je 2 Voor versterkers achter elkaar. (2 x een volume potmeter) Dat kan. Maar je kunt ook de P.in gebruiken om te kijken of dat bevalt.
P.in gebruik ik niet want anders dient de Pearl alleen als eindversterker, en dan "hoor" ik de Integra en niet de Pearl, vandaar dat ik in dit geval CD in gebruik, dan doet de Pearl alles, voor en eind, zo krijg ik het Marantz geluid.

still life

Citaat van: CBdicX op januari 06, 2012, 21:00:28
Citaat van: Zoldar op januari 06, 2012, 20:44:06
Nu gebruik je 2 Voor versterkers achter elkaar. (2 x een volume potmeter) Dat kan. Maar je kunt ook de P.in gebruiken om te kijken of dat bevalt.
P.in gebruik ik niet want anders dient de Pearl alleen als eindversterker, en dan "hoor" ik de Integra en niet de Pearl, vandaar dat ik in dit geval CD in gebruik, dan doet de Pearl alles, voor en eind, zo krijg ik het Marantz geluid.

:?  blijf je toch vreemde constructies zien maken..² 

maar goed.. je lijkt er best content mee te zijn..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300