Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Perfect_audio

#210
Citaat van: CBdicX op januari 02, 2012, 10:57:31

Klopt, ik dacht zelfs dat Audyssey XT32 die ik in die 70.2 heb zitten het op 32 banden doet......
Niet dat dat wat uit maakt want ik gebruik Audyssey al niet eens meer sinds de versie van 4 jaar geleden omdat ik het eind resultaat altijd niet prettig vond klinken.

Jammer, jammer.....
Nou heb je iets goeds in de Integra en je begrijpt het niet. XT32 slaat niet op 'banden'. En de Audyssey van 4 jaar geleden is een totaal andere.
Als je de nieuwe techniek gelijkstelt aan die van 4 jaar geleden dan doe je jezelf tekort.
Kennelijk zit de ervaring van 4 jaar geleden zo vast tussen de oren dat het een dogma is geworden.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

TurboMarco

CiteerEen vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom

stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Opvallend. Elke keer dat een gebruiker niet tevreden is met audyssey, ligt het altijd aan de gebruiker. Lijkt wel een dogma geworden.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Citaat van: Perfect_audio op januari 02, 2012, 16:27:34
Citaat van: CBdicX op januari 02, 2012, 10:57:31

is nooit weggeweest alleen weg gestopt  clown1

Klopt, ik dacht zelfs dat Audyssey XT32 die ik in die 70.2 heb zitten het op 32 banden doet......
Niet dat dat wat uit maakt want ik gebruik Audyssey al niet eens meer sinds de versie van 4 jaar geleden omdat ik het eind resultaat altijd niet prettig vond klinken.

Jammer, jammer.....
Nou heb je iets goeds in de Integra en je begrijpt het niet. XT32 slaat niet op 'banden'. En de Audyssey van 4 jaar geleden is een totaal andere.
Als je de nieuwe techniek gelijkstelt aan die van 4 jaar geleden dan doe je jezelf tekort.
Kennelijk zit de ervaring van 4 jaar geleden zo vast tussen de oren dat het een dogma is geworden.

ron
[/quote]

Ben ik niet met je eens, Audyssey is gewoon een veredelde eqlizer die met steeds meer filters (banden) is gaan werken. ik begrijp jou ook wel, je verdient je brood ermee dus zou ik dat ook niet afvallen, simpel.
Maar het feit blijft dat er zat gebruikers zijn met de mogelijkheid om Audyssey te gebruiken en dat achterwege laten om div. redenen.
En waarschijnlijk vind ik mijn geluid nu met alle pieken en dalen gewoon lekker klinken !
Ik ben sinds gisteren terug op stereo via de Integra en wat direct opviel was dat de integra die op DIRECT staat een meer aanwezige bas liet horen, tot het irritante toe.
Toen de Marantz 6003 zijn werk deed had ik dit absoluut niet en ik heb niets aan de setup veranderd, gewoon de speaker draden vanuit de 6003 terug in de Integra.
Ik zou nu bijna denken dat dit type receivers Audyssey nodig hebben om fatsoenlijk hun werk te doen waar een goede stereo versterker duidelijk minder last heeft.
Maar goed, ik zal het wel niet snappen......

Perfect_audio

Citaat van: Zoldar op januari 02, 2012, 16:48:54
Opvallend. Elke keer dat een gebruiker niet tevreden is met audyssey, ligt het altijd aan de gebruiker. Lijkt wel een dogma geworden.

Je hoeft niet persé tevreden te zijn, maar het gaat om de motivatie!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WimPeu

Citaat van: CBdicX op januari 02, 2012, 16:54:29
Citaat van: Perfect_audio op januari 02, 2012, 16:27:34
Citaat van: CBdicX op januari 02, 2012, 10:57:31

is nooit weggeweest alleen weg gestopt  clown1

Klopt, ik dacht zelfs dat Audyssey XT32 die ik in die 70.2 heb zitten het op 32 banden doet......
Niet dat dat wat uit maakt want ik gebruik Audyssey al niet eens meer sinds de versie van 4 jaar geleden omdat ik het eind resultaat altijd niet prettig vond klinken.

Jammer, jammer.....
Nou heb je iets goeds in de Integra en je begrijpt het niet. XT32 slaat niet op 'banden'. En de Audyssey van 4 jaar geleden is een totaal andere.
Als je de nieuwe techniek gelijkstelt aan die van 4 jaar geleden dan doe je jezelf tekort.
Kennelijk zit de ervaring van 4 jaar geleden zo vast tussen de oren dat het een dogma is geworden.

ron

Ben ik niet met je eens, Audyssey is gewoon een veredelde eqlizer die met steeds meer filters (banden) is gaan werken. ik begrijp jou ook wel, je verdient je brood ermee dus zou ik dat ook niet afvallen, simpel.
Maar het feit blijft dat er zat gebruikers zijn met de mogelijkheid om Audyssey te gebruiken en dat achterwege laten om div. redenen.
En waarschijnlijk vind ik mijn geluid nu met alle pieken en dalen gewoon lekker klinken !
Ik ben sinds gisteren terug op stereo via de Integra en wat direct opviel was dat de integra die op DIRECT staat een meer aanwezige bas liet horen, tot het irritante toe.
Toen de Marantz 6003 zijn werk deed had ik dit absoluut niet en ik heb niets aan de setup veranderd, gewoon de speaker draden vanuit de 6003 terug in de Integra.
Ik zou nu bijna denken dat dit type receivers Audyssey nodig hebben om fatsoenlijk hun werk te doen waar een goede stereo versterker duidelijk minder last heeft.
Maar goed, ik zal het wel niet snappen......
[/quote]

Ik heb de Onkyo TX-NR3008 de cheap broer van jouw Integra. Nou heb ik voor stereo er een PM11s1 naast staan. In Pure audio doen die twee weinig voor elkaar onder. Snap niet wat een top receiver nou minder goed zou doen dan een instap stereo versterker. Weet niet wat jij allemaal hoord (of juist niet) maar ik kan mij iig totaal niet vinden in jouw bevindinegn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Oh ja, hier is de Audyssey bij film ook een enorme verbetering. hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Bij die Audyssey stel ik mij toch één vraag, alle natuurlijke geluiden hebben hebben pieken en dallen door de akoestiek en omgevingsvariabelen. Met die Audyssey willen we een pieken en dallen wegwerken, maar bekomen we dan niet een onnatuurlijk geluid....
Want we anders horen in het dagelijkse leven is wel beïnvloed door de akoestiek, en is wat ons oor gewoon is. Dus misschien ook daarom dat velen niet van het Audyssey geluid houden. 
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op januari 02, 2012, 16:48:54
Opvallend. Elke keer dat een gebruiker niet tevreden is met audyssey, ligt het altijd aan de gebruiker. Lijkt wel een dogma geworden.
Natuurlijk probeer jij een banaan recht te lullen ...en dat mag uiteraard  :-D
Aan de hand van jou reactie te lezen dan kom ik tot de conclusie dat je of niet goed gelezen hebt ...of je begrijpt niet waar het over gaat (mbt Audyssey)
Ik vraag je daarom nog eens goed te lezen wat CBdicx schreef over zijn ervaring met Audyssey 4jr geleden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: dmeerpa op januari 02, 2012, 18:13:05
Bij die Audyssey stel ik mij toch één vraag, alle natuurlijke geluiden hebben hebben pieken en dallen door de akoestiek en omgevingsvariabelen. Met die Audyssey willen we een pieken en dallen wegwerken, maar bekomen we dan niet een onnatuurlijk geluid....
Want we anders horen in het dagelijkse leven is wel beïnvloed door de akoestiek, en is wat ons oor gewoon is. Dus misschien ook daarom dat velen niet van het Audyssey geluid houden.
Jammer dat je het zo ziet ,je zou dan ook alle kabels ,tweaks en weet ik nog wat meer waar totaal geen technische verklaring annex onderbouwing voor te vinden is kunnen schrappen .

Mijn idee eigenlijk  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: dmeerpa op januari 02, 2012, 18:13:05
Bij die Audyssey stel ik mij toch één vraag, alle natuurlijke geluiden hebben hebben pieken en dallen door de akoestiek en omgevingsvariabelen. Met die Audyssey willen we een pieken en dallen wegwerken, maar bekomen we dan niet een onnatuurlijk geluid....
Want we anders horen in het dagelijkse leven is wel beïnvloed door de akoestiek, en is wat ons oor gewoon is. Dus misschien ook daarom dat velen niet van het Audyssey geluid houden. 

Maar wat je van een cd of dvd/bluray hoort is gemixed/opgenomen in een bepaalde akoestiek, wanneer je die versmeerd met je eigen akoestiek ga je eigenlijk gelijk al de fout in.
Ook al zullen er velen zijn die juist dat extra zetje laag vanaf een achtermuur wel lekker vinden dreunen. (bv).

Wanneer je nu de weergave-curve van je luisterruimte op alle frequenties recht trekt zou je dus een betere weergave moeten bereiken van hoe het ooit gehoord heeft.
Want je ruimte geeft nu nergens een boost of een dip in de mix, dus alles wat je hoort zou vanuit de mix moeten komen.

Heb zo nu en dan ook wel vraagtekens van hoe dat tot stand komt, wel zie ik een grootte verbetering van de mogelijkeheden en hoe dat toegepast wordt.
Maar zeker in een echo put, zoals bij m'n broer, kan het een geweldige verbetering brengen. (Dat is met een 7005)
Als je akoestisch nu al op rozen zit zal het effect minder hoorbaar zijn.

Maar ieder luisterd op zijn eigen manier, of dat nu met of zonder dsp tot stand is gekomen genieten we allemaal ook op onze eigen manier.

TurboMarco

Citeer
Maar ieder luisterd op zijn eigen manier, of dat nu met of zonder dsp tot stand is gekomen genieten we allemaal ook op onze eigen manier.

stupid

Vrijwel het belangrijkste ,maar op het moment dat er claims gedaan worden zie ik dat graag in de realiteit terug onder getoetste omstandigheden ,zoniet dan houd men zichzelf maar voor de gek en ga lekker door met het verrijken van diegenen die erg goed zijn in het verkopen van gebakken lucht .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

Citaat van: marvin op januari 02, 2012, 18:28:31
wat je van een cd of dvd/bluray hoort is gemixed/opgenomen in een bepaalde akoestiek, wanneer je die versmeerd met je eigen akoestiek ga je eigenlijk gelijk al de fout in.

Wanneer je nu de weergave-curve van je luisterruimte op alle frequenties recht trekt zou je dus een betere weergave moeten bereiken van hoe het ooit gehoord heeft.
Want je ruimte geeft nu nergens een boost of een dip in de mix, dus alles wat je hoort zou vanuit de mix moeten komen.

aardig verwoord van marv.. op de voorwaardelijke wijze na..  :-D
(zal op de modale echo-put slaan  clown1 )

ADSY klinkt (op basis van goed uitgevoerde metingen) niet plat,
maar stelt je net in staat een correcte dynamiek/mix te ervaren..


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

CBdicX

Ik laat het hele Audyssey verhaal voor wat het is en hoe iedereen er over denkt, ik doe het zonder.

Even iets anders, kan iemand bij benadering zeggen hoeveel KI Pearls Marantz voor de nederlandse markt beschikbaar had (heeft) van de 500 wereldwijd ?
Zit nog steeds op die Post NL te wachten die met de KI Pearl moet komen.........  :zzz:

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 03, 2012, 13:33:08
Ik laat het hele Audyssey verhaal voor wat het is en hoe iedereen er over denkt, ik doe het zonder.

Even iets anders, kan iemand bij benadering zeggen hoeveel KI Pearls Marantz voor de nederlandse markt beschikbaar had (heeft) van de 500 wereldwijd ?
Zit nog steeds op die Post NL te wachten die met de KI Pearl moet komen.........  :zzz:


ben bang dat er meer als 500 wereld wijd verkocht zijn en daar is een truukje voor om dat te omzeilen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.