Citaat van: Perfect_audio op januari 02, 2012, 16:27:34
Citaat van: CBdicX op januari 02, 2012, 10:57:31
is nooit weggeweest alleen weg gestopt
Klopt, ik dacht zelfs dat Audyssey XT32 die ik in die 70.2 heb zitten het op 32 banden doet......
Niet dat dat wat uit maakt want ik gebruik Audyssey al niet eens meer sinds de versie van 4 jaar geleden omdat ik het eind resultaat altijd niet prettig vond klinken.
Jammer, jammer.....
Nou heb je iets goeds in de Integra en je begrijpt het niet. XT32 slaat niet op 'banden'. En de Audyssey van 4 jaar geleden is een totaal andere.
Als je de nieuwe techniek gelijkstelt aan die van 4 jaar geleden dan doe je jezelf tekort.
Kennelijk zit de ervaring van 4 jaar geleden zo vast tussen de oren dat het een dogma is geworden.
ron
[/quote]
Ben ik niet met je eens, Audyssey is gewoon een veredelde eqlizer die met steeds meer filters (banden) is gaan werken. ik begrijp jou ook wel, je verdient je brood ermee dus zou ik dat ook niet afvallen, simpel.
Maar het feit blijft dat er zat gebruikers zijn met de mogelijkheid om Audyssey te gebruiken en dat achterwege laten om div. redenen.
En waarschijnlijk vind ik mijn geluid nu met alle pieken en dalen gewoon lekker klinken !
Ik ben sinds gisteren terug op stereo via de Integra en wat direct opviel was dat de integra die op DIRECT staat een meer aanwezige bas liet horen, tot het irritante toe.
Toen de Marantz 6003 zijn werk deed had ik dit absoluut niet en ik heb niets aan de setup veranderd, gewoon de speaker draden vanuit de 6003 terug in de Integra.
Ik zou nu bijna denken dat dit type receivers Audyssey nodig hebben om fatsoenlijk hun werk te doen waar een goede stereo versterker duidelijk minder last heeft.
Maar goed, ik zal het wel niet snappen......