Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sander

#195
Citaat van: CBdicX op januari 01, 2012, 21:52:51
Ik denk dat ik de speler gevonden heb die doet wat ik wil de NA7004.
Ik heb het nog in onderzoek maar het ziet er naar uit dat de Integra er toch uit kan....

Naar mijn weten is dat alleen een audio streamer en kun je er ook geen hard disk in of aan zetten.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

Denk het wel sander ,ding heeft zo,n beetje alle in en outputs die er zijn

Sander

Citaat van: Marantz 81 op januari 01, 2012, 22:11:19
Denk het wel sander ,ding heeft zo,n beetje alle in en outputs die er zijn


Uuuuuhm nee clown1
Er staat toch echt dat hij alleen audio formaten afspeeld en dus geen beeld bron is.

NA staat trouwens ook voor Network AUDIOplayer :p

http://www.marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=NetworkProducts&SubCatId=NetworkAudioPlayer&ProductId=NA7004

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

dacht het alleen om geluid ging ,volgens mij kun je hem ook koppelen aan de computer via netwerk

CBdicX

Citaat van: Marantz 81 op januari 01, 2012, 21:53:47
Citaat van: CBdicX op januari 01, 2012, 18:53:49
Citaat van: lo op januari 01, 2012, 18:43:44
we bedoelen dat de VV van de pearl en de pearl in zijn geheel, vele malen beter is :yes:

Maar ik gebruik de Pearl toch als geheel, alleen het geluid signaal komt van de Integra die in Direct mode staat, dus zonder EQ of digitale geluid bewerking.

Dat ligt eraan hoe je het geheel aansluit ,als je de pre out aansluit (van de integra)  op de pre in (van de pearl )dan gebruik je de pearl alleen als eindversterker wat natuurlijk zonde zou zijn

indien je aansluit op een gewone input van de pearl cd/aux/tuner enzv dan sluit je aan op de voorversterker

Of je de pre out van de integra kunt aansluiten op bijv aux van de pearl weet ik niet ( denk van niet )


Wat je verder allemaal wil ben ik niet echt in thuis ,ben maar een simpele ouderwetse  :-D stereo boer  :-P

aansluiten op line 1 of 2 van de Pearl is volgens mij het zelfde als aansluiten op aux.
En inderdaad, ik wil ook de voorversterker van de Pearl gebruiken om het geheel van de Pearl te gebruiken.
Als ik de p.direct (pre in) van de Pearl gebruik zal de pearl alleen maar versterken (denk ik) en dat wil ik niet,
dus dan wordt het de line ingang totdat ik de Integra heb verkocht.

bedankt voor de input "stereo boer"  :-)

CBdicX

Citaat van: Sander Nolden op januari 01, 2012, 22:05:48
Citaat van: CBdicX op januari 01, 2012, 21:52:51
Ik denk dat ik de speler gevonden heb die doet wat ik wil de NA7004.
Ik heb het nog in onderzoek maar het ziet er naar uit dat de Integra er toch uit kan....

Naar mijn weten is dat alleen een audio streamer en kun je er ook geen hard disk in of aan zetten.

Je kunt er wel een USB HDD aan zetten via de usb aan de voorkant, en er zit vTuner op wat ik ook wil, geen doorvoer van beeld (hdmi).

Sander

Citaat van: Marantz 81 op januari 01, 2012, 22:22:20
dacht het alleen om geluid ging ,volgens mij kun je hem ook koppelen aan de computer via netwerk

Als dat zo is, dan is de NA7004 een prachtige oplossing  pompom
Al vind ik persoonlijk de aangegeven ondersteuning van Hi Ress audio bestandsformaten op de website van Marantz niet erg compleet. Ik mis bijvoorbeeld nog .ogg en .ape bestanden.
Of de NA7004 deze wel of niet kan afspelen weet ik niet.

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

CBdicX

ik heb de 6003 gisteren los gekoppeld om die weer in te pakken voor de "ruil" met de Pearl maar direct viel het geluids verschil tussen deze twee op.
De Integra klinkt kil en neutraal waar de 6003 toch duidelijk anders klinkt.
Dit verschil zal er wel ingebakken worden zodat versterker zo uit de doos anders klinken, of dat dmv eq of wat dan ook te corrigeren is per merk, zodat zij het zelfde klinken, weet ik niet en zal best lastig zijn.
Maar het verschil tussen Integra en Marantz is voor mij duidelijk aanwezig.......

Ik realiseer mij net dat de verkoop van de Integra ook inhoud dat ik LFE kwijt raak.
Uiteraard heeft de Pearl of netwerkspeler die mogelijkheid niet dus ik blijf de combo integra / Pearl gebruiken en laat het signaal vanaf de pre-out Integra naar bijvb. CD IN op de Pearl lopen zodat ik ook het voorversterker gedeelte van de Pearl gebruik zoals ik ook nu met de 6003 heb gedaan.

JohnWx

ik heb een deja vu gevoel  :-D


kreeg net een bericht via MP wat er precies op lijkt  :-P


heel goed dat je die Integra houd ten eerste stoer ding oog wil ook wat  hello


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Thx John,

als het allemaal mee zit ontvang ik morgen de Pearl en zal mijn bevindingen posten.....

groet,
Dick

CBdicX

Kan trouwens iemand uitleggen waarom een (klein) aantal versterkers HOOG, LAAG en MIDDEN instelling hebben terwijl de duurdere series alleen HOOG en LAAG ?

JohnWx

Die NA7000 heeft wel moeite met veel harde schijven

Marantz heeft het steeds over usb stick of ipods
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

marketing. straks komt de 20 bands equalizer ook weer terug. kan natuurlijk best handig zijn hoewel de toonregeling ook vaak wat transparantie weghaald.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 02, 2012, 10:25:53
marketing. straks komt de 20 bands equalizer ook weer terug. kan natuurlijk best handig zijn hoewel de toonregeling ook vaak wat transparantie weghaald.


is nooit weggeweest alleen weg gestopt  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: John Wx op januari 02, 2012, 10:38:41
Citaat van: Zoldar op januari 02, 2012, 10:25:53
marketing. straks komt de 20 bands equalizer ook weer terug. kan natuurlijk best handig zijn hoewel de toonregeling ook vaak wat transparantie weghaald.


is nooit weggeweest alleen weg gestopt  clown1

Klopt, ik dacht zelfs dat Audyssey XT32 die ik in die 70.2 heb zitten het op 32 banden doet......
Niet dat dat wat uit maakt want ik gebruik Audyssey al niet eens meer sinds de versie van 4 jaar geleden omdat ik het eind resultaat altijd niet prettig vond klinken.
Nu met de 70.2 op DIRECT audio mode en de Marantz zonder dit soort technische ingrepen vind ik wel prettig klinken, gelukkig is het UIT te zetten  :yes: