Ik ben de Pearl aan het testen en er is duidelijk verschil met de 6003.
Op de 6003 moest ik het laag lager draaien en het hoog hoger om aan mijn smaak te voldoen.
Bij de Pearl hoeft dat zeker niet, die is zo uit de doos goed dus deze twee zijn toch anders "getuned"
Ik heb ook een toch wel duidelijk ander geluid met de Pearl wat ik opzich niet direct kan omschrijven.
Hoop niet dat het placebo effect is, want dan is het een duur nep pilletje.......
Maar goed, op het moment dat ik de 6003 van de Integra los koppelde had ik de Pearl nog niet en die stap terug naar de Interga deed mij direct
Ik wilde meteen weer aan de manual EQ gaan klooien maar ben toch maar van de handel afgebleven omdat de Pearl een dag later zou komen.
Volgende dag de Pearl aangesloten, en ja hoor, ik kreeg een geluid voor geschoteld wat mij direct aanstond
En misschien is dit geluid ook wel te verkrijgen via de Integra, maar dat wordt dan wel een zoektocht in de EQ settings en of het dan het zelfde wordt betwijfel ik.
Het is mij toch duidelijk dat versterkers op een bepaalde manier getuned worden om aan een bepaalde klankkleur te voldoen, waarschijnlijk is dat het warme of kille gevoel qua geluid......
Ik ben in iede geval erg blij met de Integra/Marantz combi, met de Integra als digitale toverdoos, en de Marantz als uitstekende geluids versterker
PS. maakt het wat uit of ik het geluids nivo regel met de Inegra of Marantz ?