Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Pink Floyd in de Kuip '96. Broekspijp wapperend laag, hard maar toch loep zuiver. Geen moment stress gehoord uit die PA installatie. En ze speelden met een mooi surround setup.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Heb ik helaas niet meegemaakt  nopompom daar had ik echt graag bij willen zijn  notworthy

Ben wel naar marco borsato in de kuip geweest in 2004 klonk ook errug goed toen  :yes:

TurboMarco

Ik ben benieuwd of jullie nog duidelijke verschillen horen als je niet weet welke versterker is aangesloten ,indien je dat wil weten meld je dan aan bij het Hififorum versterker vergelijk op 4 februari volgend jaar .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Misschien wel niet , opzich zijn die blinde testen wel interessant om te lezen maar heb daar geen interesse in

Veel plezier bij het luister vergelijk  :-)

JohnWx

Citaat van: Marco op december 31, 2011, 00:41:48
Ik ben benieuwd of jullie nog duidelijke verschillen horen als je niet weet welke versterker is aangesloten ,indien je dat wil weten meld je dan aan bij het Hififorum versterker vergelijk op 4 februari volgend jaar .

Jawel alleen niet met een schakelkastje dan haal ik alleen een Onkyo receiver er tussen uit  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Ik doe dat lekker thuis een keer. Heb wel het lvl matchen ter harte genomen. SPL metertje in huis en ga er eens een avond voor zitten. Heb hier nog wel wat amps liggen. Yamaha DSP-800, de Graaf en een pioneer alles in 1. De NAD C370 is ter reparatie weg. Lijkt me een mooi line up.

Maar ik verwacht hier geen verassingen van. ELKE KEER dat ik een amp verwissel is er een eigen geluid te horen. Vandaag ook weer in een winkel. Ik vraag me af of die paar db die ik er op het oor niet kan matchen nou zo veel uit gaat maken.

Het absolute level wat gebruikt wordt is wel belangrijk. Het heeft bij mij thuis geen zin om op 120db te willen testen met monitors. Denk dat ik alles op een 90-95db testoon level en dan een programma draai van 2 liedjes.





Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Niks schakel kastje. Level matchen en speakerdraad ompluggen tussen amps. Klaar.

Thuis zit ik met een biertje lekker een muziekje te luisteren. Daar moet het verschil gemaakt worden.
Niet met blindoeken en een kamer vol mensen die op zoek zijn naar de meest vlakke frequency response. Dat is niet mijn muziekbeleving.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op december 31, 2011, 00:52:42
Ik doe dat lekker thuis een keer. Heb wel het lvl matchen ter harte genomen. SPL metertje in huis en ga er eens een avond voor zitten. Heb hier nog wel wat amps liggen. Yamaha DSP-800, de Graaf en een pioneer alles in 1. De NAD C370 is ter reparatie weg. Lijkt me een mooi line up.


Een test zoals jij nu voorstelt is kan ik met geen mogelijkheid serieus nemen ,daar is namelijk de spl meter te onnauwkeurig voor en je weet bovendien al naar welke versterker je luistert ,dat word dan een subjectief vergelijk en de uitkomst staat voor jou dan al vast  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op december 31, 2011, 01:00:11
Niks schakel kastje. Level matchen en speakerdraad ompluggen tussen amps. Klaar.

Thuis zit ik met een biertje lekker een muziekje te luisteren. Daar moet het verschil gemaakt worden.
Niet met blindoeken en een kamer vol mensen die op zoek zijn naar de meest vlakke frequency response. Dat is niet mijn muziekbeleving.
De test zoals daar uitgevoerd word is totaal anders dan zoals jij het nu omschrijft .

De mensen die menen grote verschillen te horen komen doorgaans niet naar zulke evenementen ,de reden daarvoor laat zich wel raden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Nou vooruit dan marco. Mag jij de Ls draden in een willekeurig amp doen. ALS JE HET LICHT MAAR AAN LAAT  :-D :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

En dan naar niveauverschillen luisteren  :-D .....dat heb ik al te vaak gedaan en op die manier hoor je nog verschil tussen 2 dezelfde versterkers  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: Marco op december 31, 2011, 01:07:35
Citaat van: Zoldar op december 31, 2011, 01:00:11
Niks schakel kastje. Level matchen en speakerdraad ompluggen tussen amps. Klaar.

Thuis zit ik met een biertje lekker een muziekje te luisteren. Daar moet het verschil gemaakt worden.
Niet met blindoeken en een kamer vol mensen die op zoek zijn naar de meest vlakke frequency response. Dat is niet mijn muziekbeleving.
De test zoals daar uitgevoerd word is totaal anders dan zoals jij het nu omschrijft .

De mensen die menen grote verschillen te horen komen doorgaans niet naar zulke evenementen ,de reden daarvoor laat zich wel raden .

Mooi man. Dus je zit per definitie met een kamer vol met mensen die geen grote verschillen menen te horen (de andere groep blijft weg). Die test zegt dus per definitie ook niets (bij de mensen die menen wel verschillen te horen). De aard van de test zorgt al voor filtering van het publiek. Dat geld overigens beide kanten op.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#163
Citaat van: Zoldar op december 31, 2011, 01:16:27
Citaat van: Marco op december 31, 2011, 01:07:35
Citaat van: Zoldar op december 31, 2011, 01:00:11
Niks schakel kastje. Level matchen en speakerdraad ompluggen tussen amps. Klaar.

Thuis zit ik met een biertje lekker een muziekje te luisteren. Daar moet het verschil gemaakt worden.
Niet met blindoeken en een kamer vol mensen die op zoek zijn naar de meest vlakke frequency response. Dat is niet mijn muziekbeleving.
De test zoals daar uitgevoerd word is totaal anders dan zoals jij het nu omschrijft .

De mensen die menen grote verschillen te horen komen doorgaans niet naar zulke evenementen ,de reden daarvoor laat zich wel raden .

Mooi man. Dus je zit per definitie met een kamer vol met mensen die geen grote verschillen menen te horen (de andere groep blijft weg). Die test zegt dus per definitie ook niets (bij de mensen die menen wel verschillen te horen). De aard van de test zorgt al voor filtering van het publiek. Dat geld overigens beide kanten op.
Wel even goed lezen heh .....er staat dat mensen die grote verschillen waarnemen niet komen,je verdraaid de boel een beetje  nonono , zelf behoor ik ook tot de groep die verschillen hoort net zoals zovelen die aan een dergelijke test deelnemen ,echter is men er van bewust dat het te wijden kan zijn aan uitgangsniveauverschillen en de ervaring van subjectief luisteren .

De mensen die claimen dat er grote verschillen zijn laten het op zulke momenten afweten .

edit: typfout
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Daarom kom ik ook nooit op dat soort bijeenkomsten... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES