Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 14:10:55
En wat alles beter maakt is het verwachtingspatroon verlagen dat helpt met alles in deze wereld
Geen denken aan dat ik ooit nog terug ga naar old skool stuff ,ik ben niet zo conservatief .....eerder progressief  :wink:

Maar ik snap je insteek wel hoor  ,ik zou het alleen anders formuleren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: still life op december 30, 2011, 14:12:28
Citaat van: CBdicX op december 30, 2011, 13:50:521x Y-splitter gaat naar de 6003 die 2 Infinitys bedient, de andere Y-splitter gaat naar de A500 2 Lars & Ivan speakers bedient, thats it, geen grappen en grollen, beide delen dan het pre-out signaal...... :lol:

wat je ook zou kunnen doen, is de eindtrap op je integra alsnog gewoon inzetten op 1 v/die speakerpaartjes

dan hoef je niet te splitten, alleen blijft de a500 bvb dan ongebruikt   nopompom

opties..opties..  :-D

Begrijp ik, alleen dan kan ik het nivo niet regelen van die speakers, die gaan net zo luid als de fronts en dan overheersen ze teveel......

CBdicX

#137
Citaat van: Marco op december 30, 2011, 14:09:17
CiteerBasically, one argument against the use of profanity is it makes the user look unintelligent. 4 letter words are considered to be used by the small minded or whatever by some people. Some consider the use of 4 letter words to insult the intelligence of the person who has to hear it.

Well, I'm not sure if my favorite words (like words that describe fornicating or faeces) fit this criteria, but I know one word that gets used often on this forum that 100% fits this criteria. It's the word "w a r m". (Okay, maybe "w a r m" has more to do with ignorance than stupidity in terms of audio engineering).

Either way, I'm convinced that the forum would be better off without this type of rubbish talk!!

Feel free to use whatever other language you see fit. The only word I've decided to exercise my authoritarian powers on is the word "w a r m". Feel free to create your own conspiracy theories on the inevitable creation of a recording police state....or forum.

:eerie:   :schater:

Ik zal dan vanaf nu WARMER gebruiken, scheelt weer 2 letters ......  :-D
Maar warm, warmer, koel, kil, schel noem maar op, ik ben blij met Marantz tov de Integra !

still life

blijf het een ingewikkelde constructie vinden..
maar goed, wat telt is dat je er tevreden mee bent  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

CBdicX

Citaat van: still life op december 30, 2011, 14:23:54
blijf het een ingewikkelde constructie vinden..
maar goed, wat telt is dat je er tevreden mee bent  :-D

Gho, je moest eens mijn kerstboom zien, die is pas ingewikkeld ....

still life

Citaat van: CBdicX op december 30, 2011, 14:27:18
Citaat van: still life op december 30, 2011, 14:23:54
blijf het een ingewikkelde constructie vinden..
maar goed, wat telt is dat je er tevreden mee bent  :-D

Gho, je moest eens mijn kerstboom zien, die is pas ingewikkeld ....

hoe, & je pakjes niet dan ?  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Paul

Citaat van: still life op december 30, 2011, 14:23:54
blijf het een ingewikkelde constructie vinden..
maar goed, wat telt is dat je er tevreden mee bent  :-D
En het gevoel dat het nu warmer is ongeacht het jaargetijde.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: still life op december 30, 2011, 14:23:54
blijf het een ingewikkelde constructie vinden..
maar goed, wat telt is dat je er tevreden mee bent  :-D

dat zijn de mooiste de ingewikkelde met intriges geheime liefdes etc.  pompom


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marco op december 30, 2011, 14:16:52
Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 14:10:55
En wat alles beter maakt is het verwachtingspatroon verlagen dat helpt met alles in deze wereld
Geen denken aan dat ik ooit nog terug ga naar old skool stuff ,ik ben niet zo conservatief .....eerder progressief  :wink:

Maar ik snap je insteek wel hoor  ,ik zou het alleen anders formuleren .

gelukkig iemand snapt me  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Maar als er iemand komt voor de SONY ES versterker en dig. voorversterker met DAC de ROTEL tuner cd en dvd en ik zie voor een mooie prijs voor wenig een dikke HTer met Audyssey is het met John ook maar zo


HT Rulezzzzzzzz



Zeg ik eerlijk ik vind weinig slecht omdat de standaard vandaag de dag gewoon al van een hoog nivo is vind ik


Net zoals Zoldar van de week zei over een set van 1000 euro waar de lichte kippevel rillingen begonnen te komen, kan ook aan tijd van het jaar liggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

En wat zou "beter" zijn qua aansluiting, de splitter op de Integra pre-out, of splitter op de AUX in van de Marantz, want beide kan namenlijk ?
De huidige bedrading is afgeschermde kabel, de Y-splitter is dat niet......

Marantz 81

Citaat van: Marco op december 30, 2011, 00:07:44

De testen die ik eerder heb uitgevoerd zijn net zo waarheidsgetrouw als de bijbel ,het geloof en autosuggestie die daarmee gepaard gaat mag je ook niet onderschatten .

Dat zou in mijn ogen beteken dat je de waarheid hebt opgeschreven

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op december 30, 2011, 23:35:50
Citaat van: Marco op december 30, 2011, 00:07:44

De testen die ik eerder heb uitgevoerd zijn net zo waarheidsgetrouw als de bijbel ,het geloof en autosuggestie die daarmee gepaard gaat mag je ook niet onderschatten .

Dat zou in mijn ogen beteken dat je de waarheid hebt opgeschreven
Zeker !

Maar dergelijke tests zijn wel subjectief te noemen ,ik geef dat ook openlijk toe  :-)

De grootste verschillen kwamen ook aan het licht op een hoog volume ,en dan is het plausibel te verklaren dat versterker A met 2x50 Watt het af gaat leggen tegen versterker B met 2x 225 Watt ,versterker A zit namelijk eerder aan het clipping punt .......en dat hoor je  :yes:

Ik blijf er bij dat de Onkyo TX-SR604 de DLSén tekort doet evenals de Cambridge (stereo)versterker ,de Cambridge als zijnde pre met de dikke NAD 218THX ev erachter zorgde ervoor dat de DLSén een stuk luider ...dus met veel minder vervorming konden spelen ,dat wil echter niet zeggen dat er klankmatig veel veranderd wanneer er op een normaal luisterniveau gedraaid word .

Op het moment ben ik er helemaal klaar voor om een versterker middels ABX te testen ,hiermee sluit je een subjectieve beoordeling uit ,een dergelijke test kan dan ook alleen goed uitgevoerd worden wanneer de uitgang levels gelijk getrokken worden want anders luister je naar niveau verschillen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Zo zat ik vanmiddag met de SPL meter ernaast wat muziek te luisteren. En bij 95db vond ik het niveau waar ik het liefst muziek luister. Op dat niveau en daaronder hoor ik plenty verschillen.

Ik zou niet weten waar ik naar zou moeten zoeken bij 116db behalve gescheurde 16 cm drivers. 

Toch zou dat wel een veresite kunnen zijn om het live gevoel van een concert  te benaderen. Ik geloof gemiddeld 120db bij een rock concert met pieken naar 150db  :-o.

Las ook ergens dat het naar beneden is bijgesteld naar 103db. wankers.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Hoor ook op laag niveau bij thuis luisteren duidelijk verschillen in een versterker met genoeg stroom reserve,s  :yes:


Ik was in april naar A state of trance geweest

weet niet hoeveel DB dat was maar het dee gewoon pijn aan men oren en het laag achterin de zaal  :-o broekspijpen fladdere letterlijk en men neusvleugeltjes trilde ,dat is pas laag  HB