Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

retriever

Das heel vriendelijk van je !!   HB
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

cz79

In het kader van een dag niets verkocht is een dag niet geleefd, ik ben benaderd door iemand die heel erg graag mijn Thule eindversterker wil kopen en zelf heb ik momenteel twee mono-eindversterkers (Hypex UcD400) staan, die het wel heel erg goed doen op de Avalons.

De (gebalanceerde) monoblokken zijn altijd gebruikt met exact deze Avalons, ze zijn van dezelfde man van wie ik de Avalons heb overgenomen, die is bij mij thuis geweest en we hebben ze beluisterd. Vervolgens heb ik gisteren en vandaag nog geluisterd en zojuist besloten dat ik voor de UcD's ga, meer power en meer controle, betere dynamiek en pinpoint plaatsing.

Veel van die eigenschappen heeft de Thule ook, maar de controle met twee eindversterkers lijkt wel erg toegenomen, ze geven net dat beetje extra power aan de Avalons (en die lusten dat wel), alles (instrumenten en stemmen) is ook wat strakker geplaatst en afgebakend en de bas :kwijl: :kwijl: :kwijl: Daar merk ik heel erg dat dat meer punch heeft gekregen en net even wat strakker is geworden.

Nu nog even het geld binnenkrijgen van de koper (woont in het buitenland) en dan is het wat mij betreft rond en dan zal ik ook foto's plaatsen van de blokken (en binnenkant uiteraard).

Rob46

Citaat van: cz79 op maart 24, 2013, 12:27:58
In het kader van een dag niets verkocht is een dag niet geleefd, ik ben benaderd door iemand die heel erg graag mijn Thule eindversterker wil kopen en zelf heb ik momenteel twee mono-eindversterkers (Hypex UcD400) staan, die het wel heel erg goed doen op de Avalons.

De (gebalanceerde) monoblokken zijn altijd gebruikt met exact deze Avalons, ze zijn van dezelfde man van wie ik de Avalons heb overgenomen, die is bij mij thuis geweest en we hebben ze beluisterd. Vervolgens heb ik gisteren en vandaag nog geluisterd en zojuist besloten dat ik voor de UcD's ga, meer power en meer controle, betere dynamiek en pinpoint plaatsing.

Veel van die eigenschappen heeft de Thule ook, maar de controle met twee eindversterkers lijkt wel erg toegenomen, ze geven net dat beetje extra power aan de Avalons (en die lusten dat wel), alles (instrumenten en stemmen) is ook wat strakker geplaatst en afgebakend en de bas :kwijl: :kwijl: :kwijl: Daar merk ik heel erg dat dat meer punch heeft gekregen en net even wat strakker is geworden.

Nu nog even het geld binnenkrijgen van de koper (woont in het buitenland) en dan is het wat mij betreft rond en dan zal ik ook foto's plaatsen van de blokken (en binnenkant uiteraard).

Chris,

Hmmm, wordt weer tijd voor nog een luistersessie! En het laag......toch was dat een stille wens van jou om dit nog beter uit de Avalons te trekken. Nu met deze mono blokken gaat dit lukken.  :yes: Gefeliciteerd.

Audiotic

Wat voor monoblokken zijn dat? Zelfbouw?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

cz79

Ja, en compleet anders dan de meeste zelfbouw dingen die ik heb gezien. Deze zijn echt heel erg mooi afgewerkt, WBT luidsprekerterminals, Neutrik XLR chassisdelen en mooie kastjes (geen display, geen lampje, gewoon zwart en verder niets, precies zoals ik het mooi vindt).

Binnenkant heb ik nog niet gezien maar die zal ik, zodra de Thule is verkocht en deze zijn gekocht  :-D

Audiotic

Foto? Niet zulke dus. Zelfde principe, dat vast wel.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

cz79

Precies dezelfde, maar dan zwart, zonder display of lampje en geen knoppen aan de voorzijde, maar verder idem dito  :-P :-D

JohnWx

Citaat van: cz79 op maart 24, 2013, 14:18:15
Precies dezelfde, maar dan zwart, zonder display of lampje en geen knoppen aan de voorzijde, maar verder idem dito  :-P :-D

saai  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Bijzonder saai idd, maar schoon door eenvoud.
Geen wappers, geen lampjes, lekker helemaal niets om af te leiden van de muziek/geluid/klank

Audiotic

Citaat van: cz79 op maart 24, 2013, 14:18:15
Mooi hè? :-)

cz79

jrm

Zooo, da's mooi Chris, toch net weer een stapje verder.
Ben benieuwd!

Paul

Ok maar wat is pinpoint plaatsing ?  Pincode verplicht ?  clown1

Heb allleen vintage daar zit het niet op denk ik.  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

cz79

Moet ik je echt de term 'pinpoint' uit gaan leggen  :-D

Paul

Citaat van: cz79 op maart 24, 2013, 16:55:48
Moet ik je echt de term 'pinpoint' uit gaan leggen  :-D
Ik luister op mijn set muziek en lees hier dingen wat mij niks zegt, ben een eenvoudige audiofiel.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site