Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79


cz79

Citaat van: thepioneer op maart 01, 2013, 11:02:42
Mag ik ook twijfelen of de Thule wel gebalanceerd gebouwd is. Zit er niet een printje in ( net als mijn oude vincent's en zoveel andere componenten ) die het gewoon mogelijk maakt om een xlr kabel te gebruiken in de set.

Als je tussen rca en xlr met dezelfde kabels geen verschil hoort, zit er iets niet goed volgens mij. Bij mij zijn de verschillen duidelijk hoorbaar tussen verschillende kabels, laat staan tussen rca en xlr.

Vreemd

100% volledig gebalanceerd opgebouwd (dubbelbevestigd door Edwin van AA), de kabels maken ook wel verschil maar niet heel erg veel, that's it.
Het is echt definitie, ik heb eerder ook grotere verschillen gehoord maar dat waren wel andere kabels (bijv. MIT vs vdHul/W&M) dat was geen vergelijk maar nu is het een strijd tussen titanen en dat verschil is gewoon kleiner (in ieder geval bij mij).

thepioneer

Oke, dat kan :)

Ik merk wel veel verschil hier. Zowel klank als plaatsing. Vandaar mijn reactie. Ik heb je set met de meridian niet gehoord natuurlijk maar vond het erg mooi toen ik bij je was :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Je bent van harte welkom om nog eens te komen luisteren terwijl ik de XLR en de RCA kabels nog heb.

Begrijp me goed, ik hoor ook verschil maar het is marginaal en als ik de MIT verkoop hou ik er 200 euro aan over en heb ik nog steeds erg goed geluid.
Plaatsing is iets verschil maar bij de ene opname zeg ik; MIT en bij de andere zeg ik: XLR, dus niet eenzijdig, de MIT maakt het wel wat ruimtelijker maar dan is de vraag of dat nodig is met de Avalons welke al een behoorlijke ruimtelijkheid laten horen.

Ik zal de XLR er eens een paar dagen tussen laten zitten en de set laten spelen wellicht wordt het verschil groter maar de eerste indrukken (lee. vercshillen) zijn niet schokkend

thepioneer

Als het te weinig brengt dan moet je inderdaad eieren voor je geld kiezen. Zo simpel is dat. Ik zou het dan ook wel weten. Zelf heb ik mijn kabel zoektocht toen beeindigd omdat ik de audio note heb gevonden. Nu ga ik niet meer vergelijken en testen. Ik heb nu eigenlijk nog maar 1 echte interlink. Die zit tussen voor en eind versterker.

De dune en hdtv zitten met optische kabels verbonden. Dat is niets bjzonders. De streamer is nu niet meer verbonden met de 861.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Knoop is dorgehakt, de MIT is verkocht en de Synergistic Research blijft.
Heb ik weer geld voor CD's  :-D

jrm


cz79

Dank je en we zullen wel zien hoe lang het weer duurt tot de volgende kabel  :-D Nee hoor, deze is voorlopig goed en ik heb weer geld voor CD's, maandag ga ik weer op oorlogspad samen met Fritz

jrm

Veel plezier met Fritz

cz79

Wordt vast gezellig

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Vandaag even wezen buurten bij CZ79 om zijn nieuwe aanwinst de Meridian 500 CD Transport + 566 DAC te bewonderen.

Een veelvoud aan klassiek mogen beluisteren.  Hoorde er eentje die me vaag bekend voorkwam
Deze lijkt er erg veel op.

http://www.youtube.com/watch?v=-F-MA-d3gts

Tevens nog een paar eigen cd's meegenomen.
De electronisch harp van Adreas Vollenweider "Caverna Magica" werd prachtig vertolkt door de set CZ.
http://www.youtube.com/watch?v=MPi9Np6mKVA.
Er staan een paar leuke muzikale grapjes op deze cd.

Per saldo een mooi uitgebalanceerde set waar je met gemak een hele dag naar kan luisteren zonder er moe van te worden. (tussendoor toch wel het nicotine gehalte op peil gehouden)

Het was weer gezellig Chris.

Bedankt voor de uitnodig en de gastvrijheid.

Groet Hans aka Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik vond het ook erg gezellig, lekker spontaan (vanochtend gebeld en twee uur later was je er).

Dat eerste filmpje lijkt er in de verste verte niet op, qua muziek misschien een beetje maar qua stem helemaal niet... :-D :no:

Maar goed, klassiek en new-age waren eigenlijk de thema's van vandaag, leek het.
Nog even bij Fritz geweest om een voorproefje te krijgen van datgeen komen gaat  :wink:

Erg gezellig en leuk dat je er was, Hans!

retriever

Wat een set !! machtig gewoon  :yes:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

cz79

Dank je!  :-D Je bent te allen tijde welkom om eens aan te komen bij me