In het kader van een dag niets verkocht is een dag niet geleefd, ik ben benaderd door iemand die heel erg graag mijn Thule eindversterker wil kopen en zelf heb ik momenteel twee mono-eindversterkers (Hypex UcD400) staan, die het wel heel erg goed doen op de Avalons.
De (gebalanceerde) monoblokken zijn altijd gebruikt met exact deze Avalons, ze zijn van dezelfde man van wie ik de Avalons heb overgenomen, die is bij mij thuis geweest en we hebben ze beluisterd. Vervolgens heb ik gisteren en vandaag nog geluisterd en zojuist besloten dat ik voor de UcD's ga, meer power en meer controle, betere dynamiek en pinpoint plaatsing.
Veel van die eigenschappen heeft de Thule ook, maar de controle met twee eindversterkers lijkt wel erg toegenomen, ze geven net dat beetje extra power aan de Avalons (en die lusten dat wel), alles (instrumenten en stemmen) is ook wat strakker geplaatst en afgebakend en de bas
Daar merk ik heel erg dat dat meer punch heeft gekregen en net even wat strakker is geworden.
Nu nog even het geld binnenkrijgen van de koper (woont in het buitenland) en dan is het wat mij betreft rond en dan zal ik ook foto's plaatsen van de blokken (en binnenkant uiteraard).