Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: cz79 op december 27, 2011, 10:41:30
Had ik al gezien maar ik ga even niets kopen voordat ik getest heb en ooh ja verkeerde kleur..... nopompom
Ok. Maar voor dat geld kan je hem zelfs (laten) spuiten in een gewenste kleur en nadien nog met winst verkopen 8-).


Sander.

cz79

Ik zal eens kijken, ik dahct even dat deze sub veel te groot was voor mij

xander32

Citaat van: cz79 op december 27, 2011, 10:43:54
Ik zal eens kijken, ik dahct even dat deze sub veel te groot was voor mij
Een sub kan nooit te groot zijn, wel te klein voor een ruimte. Dat is een kwestie van afstellen.

Sander.

cz79

Nee het is precies wat ik zeg, deze sub is te groot... Ik kan hem vanwege de afemtingen gewoon niet redelijk plaatsen dus te groot

xander32

Citaat van: cz79 op december 27, 2011, 10:55:03
Nee het is precies wat ik zeg, deze sub is te groot... Ik kan hem vanwege de afemtingen gewoon niet redelijk plaatsen dus te groot

:-D

Ben nog niet geheel wakker (nuchter ¿).


Sander.

cz79


drees62

Heb nog eens even de verschillen in mijn set voor je in kaart gebracht:

Belangrijk is wel te vermelden dat ik speel met monitorspeakers, aangevuld met sub in high-level configuratie. Dit is de blauwgroene lijn. De paarse lijn is zonder sub en de goudbruine is met de fase van de sub op 180 

Moraal van het verhaal: simpel het toevoegen van een sub met high-level aansluiting zorgt bij mij voor een verlaging van de piek op ongeveer 36 Hz van zo'n 8 dB!

Mijn tip, koop voor weinig een gebruikte REL Strata III (gesloten sub met ongekend muzikale prestaties) of een REL Storm III (zijn grotere broertje met baspoort). Hier kun je eindeloos mee experimenteren en zal je zeker ook je piek flink kunnen verminderen.

cz79

Dus met de sub op 180 graden wordt de bestaande piek versterkt, dus nu heb je de sub op 0 garden staan?

Ik ga begin volgend jaar even stoeien met een REL Q200, als dat goed uitpakt ga ik tegen die tijd wellicht op zoek naar een goede sub. Wel bedankt voor je info

Stadium III

Q200 zal zijn werk zeker doen

Verder kan de fase omdraaien net als Andre al aangaf de piek verminderen of juist erger maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: cz79 op december 30, 2011, 20:10:06
Dus met de sub op 180 graden wordt de bestaande piek versterkt, dus nu heb je de sub op 0 garden staan?

Ja, de piek wordt enorm versterkt en over het verdere bereik werd je van die stand ook niet vrolijk (zie plaatje onder) Er gebeurt dan iets geks waardoor je behoorlijk wat dips krijgt. Voor mij is 0 dus de goede phase  :wink:

Stadium III

Piek wegduwen  is dal opvullen ervoor of ernaar
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cz79

Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat uitpakken

cz79

Zojuist bij iemand hier in de stad geweest die ik, na een hulproep op het buurforum, eens heb geholpen met een Coaxkabel in zijn kruipruimte te leggen voor de TV. Ik kende de man helemaal niet maar hij kwam er niet uit en voor mij is dat wat gemakkelijker (ervaring) en dus heb ik hem vrijblijvend geholpen daarmee.
Hij heeft me als tegenprestatie uitgenodigd om eens te komen luisteren en kijken naar zijn set wanneer de verbouwing gereed was, vandaag dus....


Hij heeft een voor en eind combi van 'audionet', ik had er nog nooit van gehoord maar  :kwijl:, de eindversterker is volledig modulair opgebpouwd en je kunt er een 2 modules in doen (stereo) of 5 (surround 5.1) of 7 (7.1 surround), luidsprekerset van Piega, de luidsprekers zijn helemaal van metaal en zien er knap uit.

Hij vertelde me dat in verband met zijn akoestiek en de afwezigheid van goede opnames (?), hij alleen nog maar film keek en geen muziek meer luisterde. Ik had wat leuek CD's meegenomen en we hebben wat gestoeid met zijn opstelling en de sub anders geplaatst en in tegengestelde fase gezet zodat de aanwezig staande golf gedeeltelijk werd opgeheven door de sub........en warempel het hielp nog goed ook, de akoestiek bij hem is tamelijk dramatisch maar met een paar kleine aanpassingen is het net acceptabel geworden en hij is gelijk een berg CD's gaan bestellen om weer lekker muziek te gaan luisteren  pompom

Leuk als je op deze manier mensen ontmoet en wellicht helpt doordat je zelf ook een hoop gestoeid heb met opstelling en 'probleem' oplossing, hij had het gewoon neergezet en was tevreden zonder te kijken of het nog wat beter kon met de opstelling of zitplaats, en dat is prima maar zoals het nu is is het echt beter dan dat het was en we hebben gelijk nog een afspraak gemaakt........Leuk he?!

Whisper.nl

Leuk verhaal hoor  :yes:

Groet Whisper. byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

En een foto van de achterkant van de Audionet eindversterker