Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Ben benieuwd voor je !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: drees62 op december 25, 2011, 22:22:26

Ik heb begrepen dat de Anti-Mode 2.0 Dual Core niet gebruikt kan worden op een geïntegreerde versterker (PM 15-S1). Daar hoef je dan dus ook niet op te wachten. Koop een leuke sub met high-level aansluiting en ga wat spelen met de phase. Denk dat je dat het meeste rendement oplevert.

Edit: niet goed gelezen, dacht dat je een PM had maar is een SA. Versterking is voor en eind?

Je kunt de Anti-Mode 2.0 Dual Core wel plaatsen tussen bron en versterker.
Zie de FAQ: http://www.anti-mode.info/AM/index.php/support/faq-anti-mode-20-dual-core.html nr.9

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

cz79

De optie met de sub wordt als eerste uitgevoerd en de anti-mode gaat er uiteindelijk denk ik nooit van komen, mede door de prijs en het, net als een DSP en EQ, in de weg zitten van het signaal en een conversie van A-->D en weer terug.

Mocht het met de sub goed uitpakken (ook voor de rest van de gehele bas) dan kijk ik tegen die tijd wat en hoe.

bas focal marantz

Citaat van: cz79 op december 26, 2011, 17:39:40
, net als een DSP en EQ, in de weg zitten van het signaal en een conversie van A-->D en weer terug.

Ik heb daar ook een raar gevoel bij , maar voor een sub alleen zou het mischien toch wat kunnen zijn omdat niet het gehelen muziek spectrum van A/D en D/A gaat .

cz79

En dat is ook het punt wat ik wil maken , bij de DSP oplossing gaat het signaal van analoog naar digitaal en weer terug en daar kan verlies inzitten, zo niet dan is het in ieder geval een conversie die ik liever niet heb wanneer deze niet strikt noodzakelijk is.

Een sub pikt gewoon het signaal (high level) op van de fronts en versterkt dat op zijn eigen frequentie, ergo er gebeurt dus niets met het originele signaal wat uit de bron /versterker komt.

Als dat dus niets wordt dan stop ik ermee en accepteer ik dat ik een zeikerd ben zoals de meeste stemmers ook al hebben bevestigd clown1

Marantz 81

Ga je de Sub dan in tegenovergestelde richting plaatsen van je Fronts ?

cz79

Weet ik nog niet, in principe wel in tegenovergestelde fase, dus proberen met 0 garden en 180 graden, de plaatsings locatie zullen we moeten gaan vinden, misschien er tegenover misschien ernaast of ertussen in.

Marantz 81

Dat zat ik te denken om hem aan de andere kant van de ruimte te plaatsen tegenover je PMC,s

Reverse laten spelen kan ook ja

Succes  byebye

cz79

Ik geloof dat het in exacte tegenfase laten spelen juist essentieel was, we gaan het beleven, maar de kans bestaat dat de golven niet tegen elkaar in hoeven te gaan maar dat het 'meegaan' van een 'uit fase' golf ook al de staande golf (gedeeltelijk) kan opheffen.

Kwestie van proberen toch?!

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Heel erg benieuwd naar het resultaat
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op december 26, 2011, 23:08:02
Heel erg benieuwd naar het resultaat

me 2

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81


xander32

Citaat van: cz79 op december 26, 2011, 17:39:40
De optie met de sub wordt als eerste uitgevoerd en de anti-mode gaat er uiteindelijk denk ik nooit van komen, mede door de prijs en het, net als een DSP en EQ, in de weg zitten van het signaal en een conversie van A-->D en weer terug.

Mocht het met de sub goed uitpakken (ook voor de rest van de gehele bas) dan kijk ik tegen die tijd wat en hoe.
... psssttt ... er staat momenteel voor echt een absurd laag bedrag een Stadium III te koop bij BB&G :wink:.


Sander.

cz79

Had ik al gezien maar ik ga even niets kopen voordat ik getest heb en ooh ja verkeerde kleur..... nopompom