Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Erg leuk en mooi verslag, en zo te lezen erg gezellig.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

 stupid

Weer een ervaring rijker Chris!

cz79

Zo is dat! Misschien als het door gaat komt er nog eens iemand met een Metrum Octave, gaan we gewoon nogmaals kijken of deze een groter verschil maakt.

QuattroNL

Fijn om te lezen dat een Metrum (en dan nog maar de Quad) de muziek op het nivo van een SA15S1 vM zet.
Ik ben een echte streamer (SB Duet) dus met een Metrum zou ik een redelijk hoog nivo kunnen halen.

Ben idd ook benieuwd of een Octave nét boven je SA uit kan komen (en dus de Quad kan overtreffen, is op papier niet zo'n probleem geloof ik).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

cz79

Nou de QUAD voegt niets toe in combi met de SA15, in combi met de PCH-C200 brengt hij het niveau wel omhoog maar toch echt nog niet tot het niveau van de SA15.

Ik geloof van harte dat de Octave beter is maar tot nu toe heeft de QUAD niets toegevoegd met muziek behalve dan samen met de Popcorn (maar zoals reeds gezegd nog niet het niveau van de SA15 met gewone CD's).

bramdg

#215
Citaat van: QuattroNL op maart 03, 2012, 20:21:48
Fijn om te lezen dat een Metrum (en dan nog maar de Quad) de muziek op het nivo van een SA15S1 vM zet.
Ik ben een echte streamer (SB Duet) dus met een Metrum zou ik een redelijk hoog nivo kunnen halen.

Ben idd ook benieuwd of een Octave nét boven je SA uit kan komen (en dus de Quad kan overtreffen, is op papier niet zo'n probleem geloof ik).

zeker de Quad staat steeds aan als de squeezebox hier zen werk doet, ..... afzetten is geen optie meer hihi
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cz79

Citaat van: QuattroNL op maart 03, 2012, 20:21:48
Fijn om te lezen dat een Metrum (en dan nog maar de Quad) de muziek op het nivo van een SA15S1 vM zet.

Dat doet die dus niet, maar met de juiste streamer maakt de QUAD er vast iets moois van, ik zou het nog wel eens willen luisteren met een SB in plaats van de PCH-C200, want de QUAD en de PCH was wel mooi maar niet zo mooi als de SA15s1 vM standalone (dus zondcer Metrum)

cz79

Ondertussen voor een leuke prijs een aantal Tube Traps (made by soundscapes) aangeschaft om eens wat te proberen, de grote (diameter van 50cm) kn ik echt niet plaatsen, maar de kleinere (diameter 20cm) kan ik wel plaatsen zonder dat ze in de weg staan, gisteren ook gelijk even getest en achter mijn luidsprekers doen ze zeker goed.
De derde staat achter mijn luisterplek in de hoek, ik ben er nog niet achter of deze ook echt wat doet met het geluidsbeeld, maar we gaan lekker experimenteren.

Grappig ook dat je het verschil duidelijk hoort wanneer je ze draait (er zit een reflecterende en dempende kant aan).

Al met al, achter mijn luidsprekers wordt het weer net even wat mooier

PS even een foto van internet van de tube traps, ik moet ze nog wel even verder afwerken aan de bovenkant en onderkant.

lo

Ben heel benieuwd Chris :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Voor wat betreft dat afwerken of het effect mbt plaatsing? :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Het is wel weer leuk om er mee te stoeien en te kijken wat je met wellicht minimale inspanning kan bereiken

lo

 :yes: Ik houd je in de gaten... :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Goed bezig Chris; volgens mij ontstaat er hier haast onopgemerkt, een prachtig set in een uitgebalanceerde akoestische omgeving.

Hoogste tijd voor een M&G  :yes:.

cz79

Ja zeker, hoog tijd voor een M&G, hou het forum gewoon in de gaten, ik heb nog geen datum maar daar wordt aan gewerkt (wordt wel na de vakantie, ergens in Juli). pompom