Citaat van: f.luisteraar op februari 08, 2011, 19:42:40
Ik zou voor een Thorens gaan, maar dat is meer een gevoelskwestie dan dat ik het hard kan maken.
Het zijn twee verschillende manieren van aandrijving. De Technics is direct aangedreven en de Thorens heeft snaaraandrijving. Het voordeel van snaaraandrijving is dat de motor minder goed lage stoorgeluiden aan het element kan doorgeven. Het voordeel van directe aandrijving is dat de speler snel start, maar dat is vooral voor DJ's belangrijk, denk ik.
Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven? Hoeveel platen heb je en hoe vaak ga je ze draaien t.o.v. andere geluidsdragers?
een 200 lp's tegenover een 800cd's. Ik wil gerust nr 400€ gaan, maar dit hoeft niet zo veel te zijn uiteraard.
ik heb mijn lp's eigenlijk een beetje "herontdekt" het geluid is toch zo mooi van zo'n zwarte schijf...
ik wil gewoon een mooie 2dehands speler en ik vind de Thorens modellen ook heel mooi, veel mooier dan de metalen Technics spelers. Mijn probleem is echter dat ik niets van platenspelers afweet... Is dus een compleet nieuwe zoektocht voor mij waar ik mij uiteraard wil laten informeren, en hier kan ik toch 1 en ander opsteken...
Hoe vaak, tsja gisteren van 16u tot 24u plaatjes gedraaid op mijn Technics gevalletje, maar ik wil een betere speler dan deze...