platenspeler

Gestart door g-love and special sauce, februari 06, 2011, 23:45:06

Vorige topic - Volgende topic

g-love and special sauce

Citaat van: jwx op februari 08, 2011, 16:50:31
Dat is veel geld voor een 166 mk2 met een omb 10 vind ik

is wel een "spezial" editie. Wat zou deze dan mogen kosten?

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op februari 08, 2011, 17:00:00
is wel een "spezial" editie. Wat zou deze dan mogen kosten?

Wat is een special ?
Ken wel de 160S

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

g-love and special sauce

Musicman

Citaat van: jwx op februari 08, 2011, 16:59:12
Een TD 166mk2 gaan van 50 euro (zonder element en geen snaar) tot max denk ik 250/275 euro met een Denon element DL-160

Ligt ook van wie je koopt en hoe staat is

Maar voor 400 euro zou ik voor je platen verzameling nieuw kopen of een Technics SL1210

Een Projekt of een Rega of Goldring heb je garantie en ze stellen hem af (als het een goed winkel is)

stupid

Die gedachte had ik ook!

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

g-love and special sauce

hoe verhoudt een Technics 1210 zich dan tov een Thorens (laat ons zeggen een 320)

Mexicaanse Hond

Ik zou voor een Thorens gaan, maar dat is meer een gevoelskwestie dan dat ik het hard kan maken.
Het zijn twee verschillende manieren van aandrijving. De Technics is direct aangedreven en de Thorens heeft snaaraandrijving. Het voordeel van snaaraandrijving is dat de motor minder goed lage stoorgeluiden aan het element kan doorgeven. Het voordeel van directe aandrijving is dat de speler snel start, maar dat is vooral voor DJ's belangrijk, denk ik.
Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven? Hoeveel platen heb je en hoe vaak ga je ze draaien t.o.v. andere geluidsdragers?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

g-love and special sauce

Citaat van: f.luisteraar op februari 08, 2011, 19:42:40
Ik zou voor een Thorens gaan, maar dat is meer een gevoelskwestie dan dat ik het hard kan maken.
Het zijn twee verschillende manieren van aandrijving. De Technics is direct aangedreven en de Thorens heeft snaaraandrijving. Het voordeel van snaaraandrijving is dat de motor minder goed lage stoorgeluiden aan het element kan doorgeven. Het voordeel van directe aandrijving is dat de speler snel start, maar dat is vooral voor DJ's belangrijk, denk ik.
Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven? Hoeveel platen heb je en hoe vaak ga je ze draaien t.o.v. andere geluidsdragers?

een 200 lp's tegenover een 800cd's. Ik wil gerust nr 400€ gaan, maar dit hoeft niet zo veel te zijn uiteraard.
ik heb mijn lp's eigenlijk een beetje "herontdekt" het geluid is toch zo mooi van zo'n zwarte schijf...
ik wil gewoon een mooie 2dehands speler en ik vind de Thorens modellen ook heel mooi, veel mooier dan de metalen Technics spelers. Mijn probleem is echter dat ik niets van platenspelers afweet... Is dus een compleet nieuwe zoektocht voor mij waar ik mij uiteraard wil laten informeren, en hier kan ik toch 1 en ander opsteken...
Hoe vaak, tsja gisteren van 16u tot 24u plaatjes gedraaid op mijn Technics gevalletje, maar ik wil een betere speler dan deze...

Mexicaanse Hond

Dan zou ik zeker een goede draaitafel kopen. Misschien zelfs wel een nieuwe, vanwege de voordelen als garantie en goede afstelling en 'nazorg' als je 'm bij een goede zaak koopt.
Het voordeel van een klassieker is dat 'ie zijn waarde waarschijnlijk beter behoudt.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

joep

Citaat van: g-love and special sauce op februari 08, 2011, 19:56:11

ik heb mijn lp's eigenlijk een beetje "herontdekt" het geluid is toch zo mooi van zo'n zwarte schijf...

En het is een goede lichaamsbeweging heb ik ondervonden. Zo iedere 20 minuten opstaan van de bank om het plaatje om te draaien.

g-love and special sauce

Citaat van: joep op februari 08, 2011, 20:20:43
En het is een goede lichaamsbeweging heb ik ondervonden. Zo iedere 20 minuten opstaan van de bank om het plaatje om te draaien.

dat is idd iets waar ik me over verwonderde, zo kort en opnieuw die plaat draaien.
een mens vergeet soms van die dingen hé 8-)

211

...
Zolang je maar geniet....

JohnWx

De Technics is een mooie draaitafel vind ik uit meerdere oog punten

zijn looks gebruikers gemak degelijkheid etc.etc.

maar zo heeft de Thorens ook weer een paar plussen

pg

als ik het zo is bekijk zal ik voor een nieuwe gaan voor 400€ is er wel wat.
persoonlijk kan je dan alles zelf kiezen kleur(standaart element laten zitte als die erbij zit)phono
voorversterker ook.
en dan klink het ook niet slecht en kan je later toch wat verbeteren als je wil.
mijn mening dan he..

jrm

En als je een platenspeler heb aangeschaft, kan je nog meer van je platen genieten als je ze even 'wast'
Ik heb mijn verzameling ook opnieuw ontdekt en door een platenwasser gehaald, resultaat is weer platen die mooi zwart en glimmend zijn!