Merk is al eerder genoemd, maar ik herhaal 't met nadruk: Rega. Ik heb een ouwetje, een eerste serie Planar 3. Toen maakte Rega zelf nog geen armen, en er zat een Linn Basik LVX op. Rond 1995 2dehands gekocht. Die wat matige Linn-arm heb ik enkele jaren later vervangen door een jonge pre-owned Akito IIB (de Schotse = goede) arm, en sinds een jaar of 5 (naald is nog prima) heb ik een subliem Audio Technica element (die wel nieuw gekocht!), zie ook mijn sig. Tevens nog wat kleine tweaks qua demping en lagering. Deze combo is vrij bijzonder omdat Rega alweer een hele tijd eigen armen (die schijnen heel erg goed te zijn) en elementen maakt; een Rega met een Akito is zeer zeldzaam.
Ik zou, als een "minimal-look" je aanspreekt en je geen extra hypotheek wilt afsluiten, eens kijken naar de huidige Rega RP1. Het merk heeft een zeer solide reputatie, mijn exemplaar - uit ongeveer 1983 - heeft een paar jaar terug een kleine reparatie van een paar tientjes nodig gehad, iets elektrisch (ben geen techneut). Da's alles. De motor zelf is 24-pools en gaat in principe niet stuk.
Ik heb geen Rega-aandelen overigens.
Edit: O juist.... Toch handiger om de thread eerst helemaal te lezen...
Gefeliciteerd!