platenspeler

Gestart door g-love and special sauce, februari 06, 2011, 23:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Musicman

Citaat van: g-love and special sauce op februari 21, 2011, 11:32:34
hoe ga ik hiervoor best te werk?
cartridge kopen via het net? is de installatie daarvan doenbaar?  ik vind de Denon DL110 aan 130€ a 140€ nieuw te koop.
Of ga ik beter nr een hifi zaak? maar ik moet er 1 hebben in de buurt van Brugge-Gent (België).

Mooie voorbeelden JWX!!!

IK zou de speler naar een ervaren zaak brengen, die zelf draaitafels verkoopt.
Laat hun de speler helemaal afstellen en gelijk het element erin zetten.

Als je niet precies weet waar je aan begint, of hoe het moet...........NIET ZELF GAAN DOEN DAN!!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Citaat van: Musicman op februari 21, 2011, 11:54:36
Mooie voorbeelden JWX!!!

IK zou de speler naar een ervaren zaak brengen, die zelf draaitafels verkoopt.
Laat hun de speler helemaal afstellen en gelijk het element erin zetten.

Als je niet precies weet waar je aan begint, of hoe het moet...........NIET ZELF GAAN DOEN DAN!!!

je moet het een keer leren en durven  :yes:


als je ooit is een ouwe draaitafel voor weinig kan kopen lekker mee gaan rommelen met afstellen luisteren wat klinkt beter of anders en een test plaat erbij


genoeg afstel mallen op internet te vinden voor de juiste afstellingen van het element

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Is een testplaat makkelijker dan een fouthoekafsteller(?) en wat je er nog meer voor moet gebruiken? Kun je hier ook de naalddruk mee afstellen of heb je dan echt een naalddrukweger nodig?
Heb zelf ook nog een speler die afgesteld moet worden, vandaar..
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Heb nog wat ouds in de berging staan waar je geen fouthoek bij hebt: een Philips FP146 MKII tangiale draaitafel  :-D


Toch nog een keer een platenspler voorversterker zien te scoren voor weinig om weer een ouderwets plaatjes te draaien (oef, ik word oud   :| :wink:)


JohnWx

Citaat van: pietjepc op februari 21, 2011, 20:42:32
Is een testplaat makkelijker dan een fouthoekafsteller(?) en wat je er nog meer voor moet gebruiken? Kun je hier ook de naalddruk mee afstellen of heb je dan echt een naalddrukweger nodig?
Heb zelf ook nog een speler die afgesteld moet worden, vandaar..

als het goed is staat het op je gewicht van je arm maar heel makkelijk zijn die goedkope digitale weegschaaltjes voor een 10/20 euro

wat makkelijk is deze mal :



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Citaat van: jwx op februari 21, 2011, 21:51:06
als het goed is staat het op je gewicht van je arm maar heel makkelijk zijn die goedkope digitale weegschaaltjes voor een 10/20 euro

wat makkelijk is deze mal :




Ok, bedankt! notworthy Zal hier wel eens even mee stoeien. Mocht het niet lukken, kan ik hem altijd nog eens even naar Henk (audioselectief) brengen. Weet ik in ieder geval zeker dat het goedkomt!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op februari 22, 2011, 11:50:03
Ok, bedankt! notworthy Zal hier wel eens even mee stoeien. Mocht het niet lukken, kan ik hem altijd nog eens even naar Henk (audioselectief) brengen. Weet ik in ieder geval zeker dat het goedkomt!

Dank heb je contact met de pickup zoon van onze liever Heer


Als je er mee gaat stoeien en uitproberen krijg je een platen speler op 95/98 %

Ik vond het altijd erg leuk om elementjes in te bouwen af te regelen etc.etc.

En op te knappen zoals een andere onderplaat of mooie voetjes en interlinkje erop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Watchmaker

#67
Merk is al eerder genoemd, maar ik herhaal 't met nadruk: Rega. Ik heb een ouwetje, een eerste serie Planar 3. Toen maakte Rega zelf nog geen armen, en er zat een Linn Basik LVX op. Rond 1995 2dehands gekocht. Die wat matige Linn-arm heb ik enkele jaren later vervangen door een jonge pre-owned Akito IIB (de Schotse = goede) arm, en sinds een jaar of 5 (naald is nog prima) heb ik een subliem Audio Technica element (die wel nieuw gekocht!), zie ook mijn sig. Tevens nog wat kleine tweaks qua demping en lagering. Deze combo is vrij bijzonder omdat Rega alweer een hele tijd eigen armen (die schijnen heel erg goed te zijn) en elementen maakt; een Rega met een Akito is zeer zeldzaam.

Ik zou, als een "minimal-look" je aanspreekt en je geen extra hypotheek wilt afsluiten, eens kijken naar de huidige Rega RP1. Het merk heeft een zeer solide reputatie, mijn exemplaar - uit ongeveer 1983 - heeft een paar jaar terug een kleine reparatie van een paar tientjes nodig gehad, iets elektrisch (ben geen techneut). Da's alles. De motor zelf is 24-pools en gaat in principe niet stuk.

Ik heb geen Rega-aandelen overigens. ;-)

Edit: O juist.... Toch handiger om de thread eerst helemaal te lezen...  :zzz: Gefeliciteerd!
Accuphase E206/Oehlbach XXL/Marantz CD-16D/Rega Planar 3 (1ste generatie)/Linn Akito IIB/AT OC9 MLII/Stax SR-Lambda/Stax SRD7-SB/Rogers LS3/5A, 15 Ohm/Audiolab Hiflex

pietjepc

Citaat van: jwx op februari 22, 2011, 16:19:11
Dank heb je contact met de pickup zoon van onze liever Heer


Als je er mee gaat stoeien en uitproberen krijg je een platen speler op 95/98 %

Ik vond het altijd erg leuk om elementjes in te bouwen af te regelen etc.etc.

En op te knappen zoals een andere onderplaat of mooie voetjes en interlinkje erop
Spreekt mij ook erg aan, maar ja... de angst om de boel naar z'n grootje te helpen, he.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

g-love and special sauce

is een Ortofon Red element een goede keuze?
ik kan deze voor 135€ laten plaatsen en afstellen?

JohnWx

Is op zich wel een reeele prijs
Element kost rond de 80 euro en 50 euro voor de vakkennis
bij wie ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

g-love and special sauce

Citaat van: jwx op februari 24, 2011, 11:56:35
Is op zich wel een reeele prijs
Element kost rond de 80 euro en 50 euro voor de vakkennis
bij wie ?

heb je een pb gestuurd!

g-love and special sauce

Citaat van: g-love and special sauce op februari 24, 2011, 11:44:22
is een Ortofon Red element een goede keuze?
ik kan deze voor 135€ laten plaatsen en afstellen?

is een Denon DL 160 (175€ en productie is gestopt) een betere keuze dan de Ortofon waar ik eerder naar gevraagd heb?
Ik beluister vooral rock (klassieke - grunge - country - ...)

Ik wil morgen beslissen, want de naald die er nu in zit betrouw ik toch niet echt en ik wil mijn platen in de staat waar ze zich in bevinden natuurlijk behouden...dus staat de platenspeler al stil.

Musicman

Een Denon DL160 is zonder meer een mooie optie.
Je zou eventueel ook kunnen kijken voor een Grado.
(type weet ik niet excact, maar voor dat bedrag hebben ze wel een goed element in het assortiment)

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Een DL-160 kan je overal onderstoppen ik vind dat element herlemaal top en een high output
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject