platenspeler

Gestart door g-love and special sauce, februari 06, 2011, 23:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g-love and special sauce

Citaat van: Musicman op februari 08, 2011, 00:51:00
Nee.......dat is geen speelgoed.

Als je een speler hebt, waarom laat je hem dan niet goed nakijken door een kenner?
(andere nieuwe naald erin en de balans goed af laten stellen)
Als hij dan goed is, zou ik je geld besteden voor een goede Phono-amp en een goede interlink!!!

Dan is de basis goed en als het je bevalt, kan je altijd nog op je gemak gaan kijken voor een goede speler.

Succes!!

thanks, ik ga dat eens proberen. :-)

Musicman

Ik ken dit soort draaitafels.

Ze zijn niet echt byzonder, en voor de vinylliefhebbers misschien wel "speelgoed".
(wat betreft bouwkwaliteit, aandrijving en arm)
Het grote nadeel is, dat je bij deze tafels "vastzit" aan de zogenoemde "TAP" elementen, en je dus geen echte merk (goede) naalden kan kopen. (volgens mij)

Maar als je hem goed laat afstellen en er een zo goed mogelijk element erin zet, kan je er veel plezier van hebben. (wel icm een phono preamp en een goede interlink!!)

Wanneer het je bevalt, zou ik je wel aanraden om met de tijd op zoek te gaan naar een "echte" tafel.
Met Thorens, Dual, Rega, Pro-Ject, en VPI heb je altijd een goede tafel, waar je lang plezier aan hebt!!!

Helaas ook met deze tafels...........alle waarde naar z'n geld.  :-(

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Mexicaanse Hond

Een phono preamp zit als in de versterker van glass, mm.  :-)
Ik zou persoonlijk voor een goede tweedehands van een van de merken die mm noemt gaan, glass. Dat hoeft niet zoveel te kosten, want er zijn veel mensen die hun draaitafel voor weinig geld van de hand doen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Musicman

#18
Citaat van: f.luisteraar op februari 08, 2011, 13:26:46
Een phono preamp zit als in de versterker van glass, mm.  :-)
Ik zou persoonlijk voor een goede tweedehands van een van de merken die mm noemt gaan, glass. Dat hoeft niet zoveel te kosten, want er zijn veel mensen die hun draaitafel voor weinig geld van de hand doen.

Hoi Fluisteraar.

Ik probeer mensen te helpen met mijn kennis en mijn (persoonlijke) gedachte en.... hoe ik het zou doen.

De standaard "phono versterkers" die vaak al in versterkers zitten, laten vaak toch te wensen over.
Vandaar dat ik Glass aanraadde om eerst het te proberen met z'n huidige tafel icm een goede interlink.
En daarna (als hij er ECHT van geniet) dit uit te breiden met een goede (aparte) phono-amp en later een betere tafel.

Bedankt voor jouw reaktie, die ik volledig begrijp!

Greetz
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Citaat van: Musicman op februari 08, 2011, 13:38:33
Hoi Fluisteraar.

Ik probeer mensen te helpen met mijn kennis en mijn (persoonlijke) gedachte en.... hoe ik het zou doen.

De standaard "phono versterkers" die vaak al in versterkers zitten, laten vaak toch te wensen over.
Vandaar dat ik Glass aanraadde om eerst het te proberen met z'n huidige tafel icm een goede interlink.
En daarna (als hij er ECHT van geniet) dit uit te breiden met een goede (aparte) phono-amp en later een betere tafel.

Bedankt voor jouw reaktie, die ik volledig begrijp!

Greetz

Op beide manieren kom je naar een doel

Alleen ben ik van mening dat elke phono ingang op een fatsoenlijke versterker al een mooi geluid moet weer geven

Ben zelf van mening dat het vreemd zou zijn als je daarvoor een Lehmann voor nodig heb

Grootste winst haal je uit de tafel en een fatsoenlijk element en met een losse pre kan je eventueel als je denkt meer te halen uit tebreiden  maar dan ga je ook andere elementen beluisteren

Maar dit zijn toch weer onderwerpen die zo persoonlijk zijn

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Musicman op februari 08, 2011, 13:38:33
Hoi Fluisteraar.

Ik probeer mensen te helpen met mijn kennis en mijn (persoonlijke) gedachte en.... hoe ik het zou doen.

De standaard "phono versterkers" die vaak al in versterkers zitten, laten vaak toch te wensen over.
Vandaar dat ik Glass aanraadde om eerst het te proberen met z'n huidige tafel icm een goede interlink.
En daarna (als hij er ECHT van geniet) dit uit te breiden met een goede (aparte) phono-amp en later een betere tafel.

Bedankt voor jouw reaktie, die ik volledig begrijp!

Greetz

Ik had in een ander topic gelezen dat glass een hele mooie marantz versterker had gekocht. Vandaar mijn opmerking. Wil hij de phonotrap die daarin zit overtreffen, dan moet glass behoorlijk in de buidel tasten. Misschien wil hij dat wel, hoor. Maar die indruk kreeg ik niet.
Ik zou zelf in eerste instantie een degelijke tweedehands draaitafel (Thorens 320 of iets dergelijks) met een goed element kopen en die goed afstellen met een testplaat of dit desnoods laten doen als die uitgave geen bezwaar is.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op februari 08, 2011, 16:09:36
Ik had in een ander topic gelezen dat glass een hele mooie marantz versterker had gekocht. Vandaar mijn opmerking. Wil hij de phonotrap die daarin zit overtreffen, dan moet glass behoorlijk in de buidel tasten. Misschien wil hij dat wel, hoor. Maar die indruk kreeg ik niet.
Ik zou zelf in eerste instantie een degelijke tweedehands draaitafel (Thorens 320 of iets dergelijks) met een goed element kopen en die goed afstellen met een testplaat of dit desnoods laten doen als die uitgave geen bezwaar is.

Zo een 320  notworthy

Heb ooit een 321 gehad met een Linn arm

Wij zitten op 1 lijn  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Musicman

JWX en Fluisteraar.

IK ben het met jullie beiden eens.

Zoals JWX het ook al aangaf, je komt komt geleidelijk altijd tot waar je wil zijn.
Het is maar net WAAR je wilt zijn.......niets is (echt) verkeerd.

Zelf heb ik een redelijk goede versterker waar een Phono ingang opzit.
Ondanks dat deze bij sommige reviewers van mijn amp werd "bejubelt" gebruik ik toch liever een aparte phono amp.
Maar inderdaad......dat is en blijft persoonlijk.

Ik denk dat als GLASS lekker een goed afgestelde draaitafel direct op z'n versterker aansluit en hij zit te genieten, dat hij z'n doel bereikt heeft. :yes: :wink:

Greetz
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: jwx op februari 08, 2011, 16:23:35
Zo een 320  notworthy

Heb ooit een 321 gehad met een Linn arm

Wij zitten op 1 lijn  :schater:

Oke.......2 tegen 1!!
Ik geef me gewonnen  :|

Effe serieus.........in welke prijsklasse valt dit allemaal?
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Mexicaanse Hond

Haha, het is toch geen sport? Met muziek wint of verliest niemand.
Ik denk dat je voor 500 euro een heel eind komt.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

g-love and special sauce

heren,

ik heb dus een PM KI Pearl lite aangeschaft (hopelijk deze week nog binnen).
Ik zou er graag een platenspeler op aansluiten. Ik heb momenteel een volledig gereviseerde Thorens TD166 met een nieuw ortofom 0MB10 element op het oog.
Ik heb dus een Technics platenspeler, maar ik denk dat deze kwalitatief niet veel voorstelt.
De Thorens kost 400€ en is dus in uitstekende staat, maar mijn kennis op dit vlak is heel beperkt, mijn vraag is dus ook is deze speler dit waard? of wat geef ik gemiddeld uit aan een Thorens in goede staat?

Mijn doel is gewoon mijn oude platen opnieuw op een mooi toestel kunnen spelen, met een goede geluidskwaliteit.

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op februari 08, 2011, 16:49:16
heren,

ik heb dus een PM KI Pearl lite aangeschaft (hopelijk deze week nog binnen).
Ik zou er graag een platenspeler op aansluiten. Ik heb momenteel een volledig gereviseerde Thorens TD166 met een nieuw ortofom 0MB10 element op het oog.
Ik heb dus een Technics platenspeler, maar ik denk dat deze kwalitatief niet veel voorstelt.
De Thorens kost 400€ en is dus in uitstekende staat, maar mijn kennis op dit vlak is heel beperkt, mijn vraag is dus ook is deze speler dit waard? of wat geef ik gemiddeld uit aan een Thorens in goede staat?

Mijn doel is gewoon mijn oude platen opnieuw op een mooi toestel kunnen spelen, met een goede geluidskwaliteit.

Dat is veel geld voor een 166 mk2 met een omb 10 vind ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Iemand die veel verstand heeft van Thorens en ze ook regelmatig reviseerd aanbied en als er een probleem mee is kan je langs komen is Ronald van Eijk uit Utrecht 

Hij heeft nu niks staan als advertentie maar je kan hem mailen via deze advertentie :

http://link.marktplaats.nl/420528480
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Voor iets meer heb je een 160 met mooie SME arm bij Alex


http://link.marktplaats.nl/420362471
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Een TD 166mk2 gaan van 50 euro (zonder element en geen snaar) tot max denk ik 250/275 euro met een Denon element DL-160

Ligt ook van wie je koopt en hoe staat is

Maar voor 400 euro zou ik voor je platen verzameling nieuw kopen of een Technics SL1210

Een Projekt of een Rega of Goldring heb je garantie en ze stellen hem af (als het een goed winkel is)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.