laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Musicman

#75
Citaat van: Whisper.nl op januari 12, 2011, 20:42:15
Ik heb het niet over Breem beste Biker. Ik heb over jou.
Wil je zo vriendelijk zijn je eigen mening weer te geven.

Kom ik terug op mijn vorige keer gestelde vraag:
Heb jij ooit een LP gehoord op een meer dan betere HIFI set.
En zo ja wat is dan hier je eigen mening hierover.
En zo niet nooit gehoord stop dan met posting.

Groet Whisper

Groet Whisper

stupid

Ik "wacht" ook nog steeds op een antwoord.
Een antwoord wat jij zelf hebt ondervonden, of zoals je het zelf noemde.... hebt "berekend".

Dus we "horen" het nog wel..... clown1



Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

De CASIO schijnt het erg goed te doen driewieler
Niet omdat hij zo nauwkeurig is maar omdat hij ook zo lekker achter de komma werkt

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vielzweck

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Whisper.nl

Citaat van: Maurice op januari 12, 2011, 22:45:20
Dank je ;)Er is trouwens een gezegde: "je moet niet alles geloven wat je leest".
Loesje kent de volgende variant: "je moet niet alles lezen van wat je gelooft".
En mijn sig doet er natuurlijk ook altijd toe.

Idem "Loesje "  "ik ben niet lui in spaar energie "

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

mountainbiker

#79
Beste Musicman,

Jazeker heb ik wel eens vinyl ( oude en nieuwe) geluisterd op een zeer goede installatie die mijn budget ver te boven gaat ( op een installatie van en net nieuw ingerichte radio studio.Staat voor een kleine 100.000 euro aan diverse professionele apparatuur).En ik kan je zeggen dat het absoluut beroerder en vervormder klinkt dan een digitale opname.Over de krassen heb ik het nog niet eens.Dit was ook nog dubbel te checken door middel van diverse, voor mij onbekende, apparatuur( met dank nog aan de geluidstechnicus die me hiermee geholpen heeft!!!).
Bij de opkomst van de cd speler begin jaren tachtig was al duidelijk dat de dagen van vinyl voorbij waren en de techniek hopeloos achterhaald en gedateerd was.( Voor de duidelijkheid ik heb deze overgang meegemaakt)
Wat betreft dat "luisteren". Het menselijke gehoor is zeer zeker niet een van de beste referentiebronnen en subjectief.  Zo hoord iemand van 40 duidelijk iets anders dan iemand van pak hem beet 20 ,zeker als deze laatste teveel zogenaamde dance partys bezocht heeft.
Blijft dus alleen over de technische vergelijking en niet de emotionele en sentimentele. Adieu vinyl dus en Breem heeft gelijk met zijn onderbouwing!!!

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

Ik ben zelf helemaal voor het digitale medium al is het vanwege het gemak ,maar om te zeggen dat een elpee slecht klinkt  :roll: .....ik heb de laatste paar keren zelfs hele mooie elpees gehoord op sets die niet eens zo duur zijn maar wel met zorg zijn samengesteld ,en een studio neem ik per definitie niet aan als referentie gezien de hoeveelheid aan uiterst brakke opnamen die daar gemaakt worden .

Ook ben ik (niet alleen) wel van mening dat je stelling iets genuanceerder had gemogen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: mountainbiker op januari 13, 2011, 13:37:19
Adieu vinyl dus en Breem heeft gelijk met zijn onderbouwing!!!
Jij geeft Breem gelijk ,dat is iets anders dan gelijk hebben  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

#82
Citaat van: mountainbiker op januari 13, 2011, 13:37:19
Beste Musicman,

Jazeker heb ik wel eens vinyl ( oude en nieuwe) geluisterd op een zeer goede installatie ( op een installatie van en net nieuw ingerichte radio studio.Staat voor een kleine 100.000 euro aan diverse professionele apparatuur).En ik kan je zeggen dat het absoluut beroerder en vervormder klinkt dan een digitale opname.Over de krassen heb ik het nog niet eens.Dit was ook nog dubbel te checken door middel van diverse, voor mij onbekende, apparatuur( met dank nog aan de geluidstechnicus die me hiermee geholpen heeft!!!).
Bij de opkomst van de cd speler begin jaren tachtig was al duidelijk dat de dagen van vinyl voorbij waren en de techniek hopeloos achterhaald en gedeerd was.( Voor de duidelijkheid ik heb deze overgang meegemaakt)
Wat betreft dat "luisteren". Het menselijke gehoor is zeer zeker niet een van de beste referentiebronnen en subjectief.  Zo hoord iemand van 40 duidelijk iets anders dan iemand van pak hem beet 20 ,zeker als deze laatste teveel zogenaamde dance partys bezocht heeft.
Blijft dus alleen over de technische vergelijking. Adieu vinyl dus!!!


He driewieler je reageert weer is, mag je na het luchten altijd even naar de recreatie ruimte om met de gewone buiten wereld te communiceren


Krassen ?

Een mooie 180 grams plaat heeft geen krassen ligt er ook aan hoe je ermee omgaat maar dat is natuurlijk een disipline die niet voor iedereen is weggelegd

Een studio heeft andere normen naar mijn mening dan een set in de kamer maar 100.000 euro dat kan en mag toch niet volgens de "Breem"norm dan heb je naar iets verkeerd geluisterd

Hoe luister jij naar muziek voor het digitale tijdperk of gewoon niet

En hoe kan jij beoordelen als je niet vertrouwd bent met de gebruikte apparatuur

O ja natuurlijk jij gelooft wat mensen zeggen en die dat verkondigen en dus "waar" ?

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Musicman

#83
Citaat van: mountainbiker op januari 13, 2011, 13:37:19
Beste Musicman,

Jazeker heb ik wel eens vinyl ( oude en nieuwe) geluisterd op een zeer goede installatie die mijn budget ver te boven gaat ( op een installatie van en net nieuw ingerichte radio studio.Staat voor een kleine 100.000 euro aan diverse professionele apparatuur).En ik kan je zeggen dat het absoluut beroerder en vervormder klinkt dan een digitale opname.Over de krassen heb ik het nog niet eens.Dit was ook nog dubbel te checken door middel van diverse, voor mij onbekende, apparatuur( met dank nog aan de geluidstechnicus die me hiermee geholpen heeft!!!).
Bij de opkomst van de cd speler begin jaren tachtig was al duidelijk dat de dagen van vinyl voorbij waren en de techniek hopeloos achterhaald en gedateerd was.( Voor de duidelijkheid ik heb deze overgang meegemaakt)
Wat betreft dat "luisteren". Het menselijke gehoor is zeer zeker niet een van de beste referentiebronnen en subjectief.  Zo hoord iemand van 40 duidelijk iets anders dan iemand van pak hem beet 20 ,zeker als deze laatste teveel zogenaamde dance partys bezocht heeft.
Blijft dus alleen over de technische vergelijking en niet de emotionele en sentimentele. Adieu vinyl dus en Breem heeft gelijk met zijn onderbouwing!!!


Bedankt voor je reaktie!!

Nogmaals.........ik begrijp jouw gedachtengang wel, maar vind je (in mijn beleving) kort door de bocht.

Ten 1e heeft een Radio studio totale andere "eisen", en gaat niet werken voor thuisgebruik.
(dan zou een opnamestudio een "betere" optie zijn.....)

Ten 2e: Als je de overgang van cd naar LP ECHT hebt meegemaakt, dan zou je je alleereerste stelling in jou Topic niet zo hebben neergezet.
Ik begrijp dat jij veel plezier hebt van jouw "set", maar puristen denken daar totaal anders over.

Vandaar dat ik het filmpje had geplaatst.
Maar waarschijnlijk heb jij dit niet gekeken, anders had je niet (weer) zo gereageerd.
Of denk je dat Neil Young en Peter Gabriel doof zijn...?
(die beamen zelf dat ze "signaal" missen op de cd's, en dat ze "in de maling" zijn genomen)

Maar goed.........jij denkt daar anders over!
Toch wel zonde dat je daar eerst 100.000,- heb besteedt om daar achter te komen.....  frusty
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Maurice

Citaat van: mountainbiker op januari 13, 2011, 13:37:19
En ik kan je zeggen dat het absoluut beroerder en vervormder klinkt dan een digitale opname.
Dan hebben ze hun geld knap beroerd besteed  :schater:
Maar ik heb andere ervaringen die ik anderen blind heb afgenomen bij een cd en dezelfde lp op mijn installatie. Iedereen koos de lp als de betere (ze zeiden allemaal dat dit de cd moest zijn).

CiteerWat betreft dat "luisteren". Het menselijke gehoor is zeer zeker niet een van de beste referentiebronnen en subjectief.  Zo hoord iemand van 40 duidelijk iets anders dan iemand van pak hem beet 20 ,zeker als deze laatste teveel zogenaamde dance partys bezocht heeft.
Blijft dus alleen over de technische vergelijking en niet de emotionele en sentimentele. Adieu vinyl dus en Breem heeft gelijk met zijn onderbouwing!!!
Een rare beredenering die kant noch wal raakt. Daardoor heeft deze opmerking in deze hoedanigheid geen enkele waarde.
Overigens heeft Breem wat mij betreft altijd ongelijk, want iemand die op zo´n drammerige manier zijn visie/mening/ervaringen opdringt werkt op mijn allergie en die neem ik dan niet serieus. Zeker niet als mijn ervaringen anders zijn en hij mij dan direct een etiket opplakt.

Bovendien begrijp ik dat Breem de ultieme wetenschap heeft, en dat alle geleerden alleen van hem kunnen leren. Er is niets nieuws meer te ontdekken, want alles is al te berekenen. Ik heb dingen gehoord die ik met mijn technische opleiding niet kan verklaren, terwijl ik wel de mechaniek ervan doorzie. Dat betekent niet dat het dan niet bestaat, enkel dat ik het niet kan verklaren. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de african blackwood blokjes onder een SA-7 waar ik wel degelijk verschil mee hoorde, hoor sceptisch ik er ook tegenover stond.
Ik denk ook aan verschillen tussen interlinks, etc.

Maar ik denk dat het handig is om verder te drammen dat iedereen behalve Breem ongelijk heeft, daar zul je vast veel medestanders mee enthousiasmeren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Citaat van: Maurice op januari 13, 2011, 18:36:30
Dat betekent niet dat het dan niet bestaat, enkel dat ik het niet kan verklaren. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de african blackwood blokjes onder een SA-7 waar ik wel degelijk verschil mee hoorde, hoor sceptisch ik er ook tegenover stond.
Ik denk ook aan verschillen tussen interlinks, etc.

Dat het voor jou bestaat geloof ik wel, maar dit kun je niet algemeen zeggen. Jij gelooft erin, anderen niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Citaat van: renes59 op januari 13, 2011, 21:00:39
Dat het voor jou bestaat geloof ik wel, maar dit kun je niet algemeen zeggen. Jij gelooft erin, anderen niet.

Hij schrijft dat ie het hoort!!! met toch een gezonde scepsis.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#87
Maak ik ervan: Hij hoort het, anderen niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jowa

Hmmm, deze thread begint er steeds meer als een wedstrijdje ver plassen uit te zien.  :gaap:
Succes er mee allen te saam, ik hoor wel wie er heeft gewonnen  byebye

Binnenkort heb ik hier een setje op twee beentjes die het allermooiste geluid van de wereld gaat maken (in mijn oren dan natuurlijk  :-D), nog wel in mono. O ja, zo nu en dan ook tot dolwordend toe  :-o

renes59

#89
Een platenspeler klinkt goed maar ik vind een cd speler beter klinken en ze klinken alle2 beter dan mijn laptop.
Nadeel van een platenspeler zijn de kampvuur geluiden.
Dat onze fietser een platenspeler niets vindt is zijn mening, maar ook dat is niet algemeen, slechts een mening van iemand die graag op een fiets zit.
En dat Breem verhaal, er staat niet veel in wat niet waar is. Een bezoek aan een audicien werkt ontnuchterend weet je precies wat je kunt horen en wat niet. Kijk ( hoor) je heel anders tegen dit soort zaken aan
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.