laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: Musicman op januari 14, 2011, 12:42:48
Die gedachte had ik wel van jou verwacht en vind ik niet zo gek..............
Je bent blijven hangen in de jaren 60-70, met je eigen waarheid.

Je zou ook eens beter moeten lezen, want er is niemand die is gestart met een discussie totdat jij kwam. frusty

IK heb netjes en met "begrip" op TS z'n relaas gereageerd.

Alleen JIJ lees niet goed en haalt er weer voer uit voor een discussie  :gaap: :zzz:
Zeg ik, jij leest met een gekleurde bril. Lees even post# 84, wat staat daar weer als een waarheid geschreven?, daar begint de discussie. Voor jou niet want jij bent het daar, denk ik, mee eens. Er zijn niet altijd gelijkgezinden op een forum. Ja, en een discussie op een forum lijkt mij normaal en van belang voor het voortbestaan van een forum. Dat jij daarbij in slaap valt zegt meer over jou dan over mij.
Ik heb heel bewust de overgang meegemaakt van LP naar CD. Ik vond het een hele vooruitgang. De overgang nu van CD naar bv streamen heb ik geen idee van, ken het niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Ik vind de cd mooi de lp ook en stream ook niks mis mee alleen vind ik het teveel goedoe (lui) met de lp

De LP klinkt anders dan de CD maar niet minder mooi of beter


Even een andere vergelijking ik kijk voor film net zo lief naar DIVX dan DVD omdat het mij om de film gaat en 700mb is zo binnen om een film te kijken ga ik dan naar :



http://thepiratebay.org/user/DivXNL-Team/


30 pagina's films series docu muziek

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Dat met teveel gedoe ben ik met je eens. Lig je net met de koptelefoon op op de bank is de plaatkant alweer afgelopen. Moet je weer plaat afstoffen, naald schoonmaken, dat schiet niet op. Tot nu toe meer 1 LP gehoord die beter klinkt dan de CD, dat is de 1e van Andreas Vollenweider.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Musicman

Citaat van: renes59 op januari 14, 2011, 13:29:20
Zeg ik, jij leest met een gekleurde bril. Lees even post# 84, wat staat daar weer als een waarheid geschreven?, daar begint de discussie. Voor jou niet want jij bent het daar, denk ik, mee eens. Er zijn niet altijd gelijkgezinden op een forum. Ja, en een discussie op een forum lijkt mij normaal en van belang voor het voortbestaan van een forum. Dat jij daarbij in slaap valt zegt meer over jou dan over mij.
Ik heb heel bewust de overgang meegemaakt van LP naar CD. Ik vond het een hele vooruitgang. De overgang nu van CD naar bv streamen heb ik geen idee van, ken het niet.

Was niet helemaal wakker......en heb hem aangepast. redface
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

renes59

 :-D Het is niet allemaal onjuist wat er staat hoor, ik ben wat muziek betreft blijven hangen in de jaren 60 en 70, alles wat daarna komt vind ik maar zozo. Uitzonderingen bevestigen deze regel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#111
Citaat van: Vlearmoes op januari 14, 2011, 13:18:16
Jah    voordat er weer iemand een ban krijgt  nonono
Ik geloof dat dat wel meevalt. We zijn het met z'n allen niet eens, prettig voor een forum.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep



Als ik eerlijk moet zijn kan ik zeggen dat de LP, CD en het streamen allemaal toch minder is.
Het mooist is het als ik zelf sta te zingen, maar daar denkt mijn vrouw weer anders over. Gek he.

renes59

Zolang jij onder de douche blijft zingen heeft niemand daar bezwaar tegen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Barrett

Wat vinden jullie mooier.....elektrisch of akoestisch gitaar?

Maurice

Citaat van: Barrett op januari 14, 2011, 18:28:57
Wat vinden jullie mooier.....elektrisch of akoestisch gitaar?
Hangt er vanaf wie het bedient en in welke mood ik ben ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Vlearmoes op januari 14, 2011, 13:18:16
Jah    voordat er weer iemand een ban krijgt  nonono
Daar moet je wel iets meer voor doen, bijvoorbeeld een waarschuwing in de wind slaan en vervolgens nog een keer een forumregel overtreden.
Dus zal wel meevallen ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

#119
Citaat van: Barrett op januari 14, 2011, 18:28:57
Wat vinden jullie mooier.....elektrisch of akoestisch gitaar?
Maakt mij niet, net wat Maurice opmerkt: Hangt er vanaf wie het bedient en in welke mood ik ben.
Heb wel voorkeuren wie het bedient, als Neil Young het doet is alle2 goed.

http://www.youtube.com/watch?v=-If6YdZKBJ4

http://www.youtube.com/watch?v=pSj5yOK_mt4
Op een Gibson Les Paul uit 1953 ( naar zeggen)
Op wat voor drager en wat voor kwaliteit  dan ook, maakt mij niet uit, kippenvel komt vanzelf bij alle2 de uitvoeringen. Dit is voor mij voor muziek, dit is het.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.