laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carbest

Ik ga weer even terug naar waar het om begon. Ik ben onder de indruk over de geluidskwaliteit van mijn laptop. Ik heb een Senheisser koptelefoon (PMX200) en die klinkt erg goed op mijn laptop, niet in verhouding met mijn iPod. Die klinkt ronduit bagger, wat ik ook verander aan de instellingen.
Volgens mij zit er wel een verschil in wat voor Laptop je hebt. Geluidskaart e.d. Weet iemand hier meer over? Ik beredeneer met mijn boeren verstand.

Ik heb een Lenco platenspeler, € 45,- nieuw gekocht bij de mediamarkt. En de kwaliteit valt mij echt niet tegen. Als ik dat zou vertalen naar een goede platenspeler dan is het niet wat de topic starter beweerd. Jammer is dat veel platen slecht zijn opgenomen. Ik heb alles op Vinyl van Johan, het klinkt gewoon niet, terwijl Brandon Flowers erg strak klinkt op Vinyl.     
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Musicman

Citaat van: Barrett op januari 14, 2011, 18:28:57
Wat vinden jullie mooier.....elektrisch of akoestisch gitaar?

Laten we deze vraag aub houden voor een nieuw Topic!!
Want dit wordt er dan ook 1 die eindeloss door blijft gaan........POSITIEF bedoelt!! :yes:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Musicman

Citaat van: carbest op januari 14, 2011, 19:41:50
Ik ga weer even terug naar waar het om begon. Ik ben onder de indruk over de geluidskwaliteit van mijn laptop. Ik heb een Senheisser koptelefoon (PMX200) en die klinkt erg goed op mijn laptop, niet in verhouding met mijn iPod. Die klinkt ronduit bagger, wat ik ook verander aan de instellingen.
Volgens mij zit er wel een verschil in wat voor Laptop je hebt. Geluidskaart e.d. Weet iemand hier meer over? Ik beredeneer met mijn boeren verstand.

Ik heb een Lenco platenspeler, € 45,- nieuw gekocht bij de mediamarkt. En de kwaliteit valt mij echt niet tegen. Als ik dat zou vertalen naar een goede platenspeler dan is het niet wat de topic starter beweerd. Jammer is dat veel platen slecht zijn opgenomen. Ik heb alles op Vinyl van Johan, het klinkt gewoon niet, terwijl Brandon Flowers erg strak klinkt op Vinyl.   

Al beredeneer je dit met je boerenverstand (zoals je het zelf zegt), je plaatst hier iets op een normale volwassen manier, die ik van de Topicstarter had verwacht.

Ieder geniet van zijn favoriete muziek, op z'n eigen manier en beleeft het op zijn eigen manier.
De 1 luistert via een radioootje van "drie knaak bounty" en de ander via een set via cd, sacd, lp of via stream.
Hoe je het zelf het mooist of lekkerst vind klinken, doet niet af aan het medium.

Hier werd de Topic geopend, met een afbraak op (nog steeds) 1 van de mooiste geluidsdragers.
Maar zoals jij het zelf ook al aangeef..........het is nog steeds vollop genieten. :wink:

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

TurboMarco

Citaat van: Musicman op januari 15, 2011, 00:37:59
Al beredeneer je dit met je boerenverstand (zoals je het zelf zegt), je plaatst hier iets op een normale volwassen manier, die ik van de Topicstarter had verwacht.

Ieder geniet van zijn favoriete muziek, op z'n eigen manier en beleeft het op zijn eigen manier.
De 1 luistert via een radioootje van "drie knaak bounty" en de ander via een set via cd, sacd, lp of via stream.
Hoe je het zelf het mooist of lekkerst vind klinken, doet niet af aan het medium.

Hier werd de Topic geopend, met een afbraak op (nog steeds) 1 van de mooiste geluidsdragers.
Maar zoals jij het zelf ook al aangeef..........het is nog steeds vollop genieten. :wink:
stupid :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Barrett

Citaat van: Musicman op januari 15, 2011, 00:28:59
Laten we deze vraag aub houden voor een nieuw Topic!!
Want dit wordt er dan ook 1 die eindeloss door blijft gaan........POSITIEF bedoelt!! :yes:

Was maar als grapje bedoeld :-P

laten we vooral muziek luisteren (probeer eens spock's beard) heb nu eerst mp3tjes.....maar ga toch de cd X kopen 8-)
Lees dit forum al zolang het bestaat. Vind het leuk om te lezen......(zit af en toe wel eens te stangen)
Vind de website van Breem ook wel leuk om te lezen redface
Maar laten we mekaar vooral niet af lopen te zei..... :eerie:

:mrgreen:


Maurice

Citaat van: Barrett op januari 15, 2011, 12:53:23
Was maar als grapje bedoeld :-P

laten we vooral muziek luisteren (probeer eens spock's beard) heb nu eerst mp3tjes.....maar ga toch de cd X kopen 8-)
Lees dit forum al zolang het bestaat. Vind het leuk om te lezen......(zit af en toe wel eens te stangen)
Vind de website van Breem ook wel leuk om te lezen redface
Maar laten we mekaar vooral niet af lopen te zei..... :eerie:

:mrgreen:
Kijk, nog iemand die de prog hoek induikt qua muziek  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Musicman

Citaat van: Maurice op januari 15, 2011, 13:26:11
Kijk, nog iemand die de prog hoek induikt qua muziek  HB

Jep.......maar als muzikant kan ik zeggen dat hij echt "voer" heeft gegeven voor een nieuwe Topic! :yes:
(maar ja........dan helaas ook weer met de onnodige discussies..)
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Maurice

Citaat van: Musicman op januari 15, 2011, 14:32:52
Jep.......maar als muzikant kan ik zeggen dat hij echt "voer" heeft gegeven voor een nieuwe Topic! :yes:
(maar ja........dan helaas ook weer met de onnodige discussies..)
Gewoon een nieuw topic starten ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Net 21 van Adele op vinyl beluisterd toen ik de Primaluna Prologue Two ging kopen en dat klonk mooi, hoor.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: carbest op januari 14, 2011, 19:41:50
Ik ga weer even terug naar waar het om begon. Ik ben onder de indruk over de geluidskwaliteit van mijn laptop. Ik heb een Senheisser koptelefoon (PMX200) en die klinkt erg goed op mijn laptop, niet in verhouding met mijn iPod. Die klinkt ronduit bagger, wat ik ook verander aan de instellingen.
Volgens mij zit er wel een verschil in wat voor Laptop je hebt. Geluidskaart e.d. Weet iemand hier meer over? Ik beredeneer met mijn boeren verstand.

Ik heb een Lenco platenspeler, € 45,- nieuw gekocht bij de mediamarkt. En de kwaliteit valt mij echt niet tegen. Als ik dat zou vertalen naar een goede platenspeler dan is het niet wat de topic starter beweerd. Jammer is dat veel platen slecht zijn opgenomen. Ik heb alles op Vinyl van Johan, het klinkt gewoon niet, terwijl Brandon Flowers erg strak klinkt op Vinyl.   


Dan heb jij een andere norm qua hifi dan de meeste is ook prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

zit s'avonds vaak met deze setting:


Hewlett Packard NC6220 1.83mhz Centrino  2gb intern en een PHILIPS SHP-2700 klinkt prima maar het is geen stereo of wat voor hifi gevoel ook maar gewoon makkelijk





Je kan een koptelefoon ook niet vergelijken met luisteren naar stereo met speakers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.