Citaat van: carbest op januari 14, 2011, 19:41:50
Ik ga weer even terug naar waar het om begon. Ik ben onder de indruk over de geluidskwaliteit van mijn laptop. Ik heb een Senheisser koptelefoon (PMX200) en die klinkt erg goed op mijn laptop, niet in verhouding met mijn iPod. Die klinkt ronduit bagger, wat ik ook verander aan de instellingen.
Volgens mij zit er wel een verschil in wat voor Laptop je hebt. Geluidskaart e.d. Weet iemand hier meer over? Ik beredeneer met mijn boeren verstand.
Ik heb een Lenco platenspeler, € 45,- nieuw gekocht bij de mediamarkt. En de kwaliteit valt mij echt niet tegen. Als ik dat zou vertalen naar een goede platenspeler dan is het niet wat de topic starter beweerd. Jammer is dat veel platen slecht zijn opgenomen. Ik heb alles op Vinyl van Johan, het klinkt gewoon niet, terwijl Brandon Flowers erg strak klinkt op Vinyl.
Al beredeneer je dit met je boerenverstand (zoals je het zelf zegt), je plaatst hier iets op een normale volwassen manier, die ik van de Topicstarter had verwacht.
Ieder geniet van zijn favoriete muziek, op z'n eigen manier en beleeft het op zijn eigen manier.
De 1 luistert via een radioootje van "drie knaak bounty" en de ander via een set via cd, sacd, lp of via stream.
Hoe je het zelf het mooist of lekkerst vind klinken, doet niet af aan het medium.
Hier werd de Topic geopend, met een afbraak op (nog steeds) 1 van de mooiste geluidsdragers.
Maar zoals jij het zelf ook al aangeef..........het is nog steeds vollop genieten.