laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: renes59 op januari 13, 2011, 22:46:28
Dat onze fietser een platenspeler niets vindt is zijn mening, maar ook dat is niet algemeen, slechts een mening van iemand die graag op een fiets zit.
Als het zijn mening is dan is het prima ,echter hij verkondigd dit als een absolute waarheid,als hij het anders gebracht zou hebben had hij wel wat waardering gekregen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Musicman

Citaat van: renes59 op januari 13, 2011, 21:00:39
Dat het voor jou bestaat geloof ik wel, maar dit kun je niet algemeen zeggen. Jij gelooft erin, anderen niet.

Pff.......gaan we weer. frusty
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

mountainbiker

#92
He musicman,

Als ik Neil young op zijn elektrische gitaar "you are like a Hurricane" ( samen met Crazy Horse geloof ik) hoor spelen denk ik inderdaad dat deze doof is!! Beter voor hem om zijn platen op vinyl uit te brengen en niet digitaal!!!! Merkt hij het verschil niet.

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

Dat een laptop prima in staat is om muziek ten gehore te brengen weten we onderhand wel ,maar om nou te zeggen dat het 100% als geluidsbron is vind ik dan weer veelste ver gezocht ,ik denk zelf eerder aan 80%  :-D
Het blijft immers een ding die je overal naar toe neemt en het heeft altijd een fragiel loopwerkje wat bovendien slecht tegen schokken kan ,ook de hdd's daarvan zijn meestal van het soort dat niet bepaald hufterproof is ,en dan heb je ook nog last van medebewoners die gebruik maken van het ding.

Dus hoe kom je in godensnaam aan de bewering dat een laptop als geluidsdrager 100% zou zijn ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Trouwens die Dell Vostro 1700 is ook al een antiek ding ,die voldoet allang niet meer aan de huidige specs ,je kan daar nog wel een beetje mee internetten en mp3 bestandjes beluisteren maar verder houd het wel op .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

#95
Hoi Marco,

Je hebt gelijk wat betreft de leeftijd van de laptop maar ja het geld is op!!!


ps ik neem hem trouwens nooit mee ergens naartoe!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

renes59

#96
Citaat van: Musicman op januari 14, 2011, 00:43:26
Pff.......gaan we weer. frusty
Je moet bij die zijn die ermee begint. Ik denk dat je de verkeerde hebt geciteerd of je leest met een gekleurde bril op.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Marco op januari 13, 2011, 23:31:43
Als het zijn mening is dan is het prima ,echter hij verkondigd dit als een absolute waarheid,als hij het anders gebracht zou hebben had hij wel wat waardering gekregen.
Dat zeg ik, zijn het we daar over eens. Andersom trouwens net zo.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#98
Citaat van: mountainbiker op januari 14, 2011, 02:21:55
He musicman,

Als ik Neil young op zijn elektrische gitaar "you are like a Hurricane" ( samen met Crazy Horse geloof ik) hoor spelen denk ik inderdaad dat deze doof is!! Beter voor hem om zijn platen op vinyl uit te brengen en niet digitaal!!!! Merkt hij het verschil niet.
Er zijn er ook maar weinig die hun gitaar zo kunnen laten gieren als Neil Young. Dat klinkt op LP, CD of laptop eender.
Ik heb liever goede muziek, muziek die me iets doet, van slechte kwaliteit als perfect opgenomen en perfect klinkende flutmuziek. De definitie van goede- en flutmuziek vul ik zelf in, dat is persoonlijk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

 stupid dat jij deze meninge hebt nou das toch prima ,maar die kun je dan beter lekker ergens anders gaan verkondigen want blijkbaar weet je echt niet waar je over praat of je hebt gewoon geen goed gehoor

dat een MP3 op je usb stickje beter klinkt als een Plaat  :schater:

je bent veels te kort door de bocht als je het tiopic nou nog geopend had met wat andere mensen vinden had het al heel anders over gekomen , en was er ruimte voor dircussie maar op deze manier ga je mensen lopen uitmaken dat het allemaal onzin is waar ze mee bezig zijn en dan moet je niet op dit forum wezen  byebye

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Citaat van: Maurice op januari 13, 2011, 18:36:30
Dan hebben ze hun geld knap beroerd besteed  :schater:
Maar ik heb andere ervaringen die ik anderen blind heb afgenomen bij een cd en dezelfde lp op mijn installatie. Iedereen koos de lp als de betere (ze zeiden allemaal dat dit de cd moest zijn).



Ik hou al mijn CD's bij me.

Eén ding staat voor mij als een paal boven water en dat is dat ik echt spijt heb dat ik in het verleden al mijn LP"s heb verkocht. Dat gebeurde bij de komst van de CD en ik denk dat ik daar een beetje te veel (ten onrechte) van onder de indruk was. Ik ga die fout nu in ieder geval met streamen niet maken. Ik hou al mijn CD's lekker vast. Ik heb mijn dure les wel geleerd. Een ezel stoot zich geen twee maal aan de zelfde steen.

Musicman

#102
Citaat van: renes59 op januari 14, 2011, 09:07:47
Er zijn er ook maar weinig die hun gitaar zo kunnen laten gieren als Neil Young.

Mountainbiker.

Die gedachte had ik wel van jou verwacht en vind ik niet zo gek..............
Je bent blijven hangen in de jaren 60-70, met je eigen waarheid.

IK heb netjes en met "begrip" op jouw relaas en "waarheid" gereageerd.

Dat jij er anders over denkt, is jouw goed recht.
Maar jammer dat je hierbij weer een ander loze "waarheid" erbij haalt.....
Dat volgens jou een super muzikant doof zou zijn.

Volgens mij is er in dit geval maar 1 doof. shutup


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v