laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janver

Hier kan uw reclame staan!

vielzweck

#61
Ik ben er zo eentje die rustig aan de vijver kan zitten en kan luisteren naar een radiootje van 1 euro.
Dat radiootje kan ik thuis ook beluisteren als ik aan het behangen ben, 't heeft amper basweergave maar allee: de muziek die eruit komt kan me nu eenmaal meer boeien dan welk apparaat ook.

Als de woning weer is ingericht dan heb ik wat beters om naar te luisteren (marantz 2245 en Dali 107 boxen) voor mij is dat heel wat.

Vroeger toen militaire verkenningsvliegtuigen foto's schoten van het landschap had defensie mensen in dienst die  in staat waren om 200 grijswaarden te onderscheiden en te duiden (dat is een huisje, boompje beestje)

Deze vaardigheid heb je niet nodig om van Van Gogh te kunnen genieten en ik betwijfel of Vincent de meest exclusieve verven heeft gebruikt (denk het niet, de man was stervensarm en werd in leven gehouden door zijn broer Theo)

Natuurlijk zijn er mensen die hele goede, zelfs zeldzaam goede oren hebben. Die horen dingen die de gemiddelde sterveling nooit zal horen. Ik sowieso niet want ik ik ben geboren in de jaren dat Buddy Holly furore maakte. Mijn gehoor heeft geleden maar ik heb dan ook weinig laten aanbranden  :wink:

Ik stel me voor dat onze vriendin met haar goede oren en ik samen naar een muziekstuk luisteren een stuk welk we beide geweldig vinden.
We genieten samen, hoewel de dingen die ons raken waarschijnlijk niet altijd overeenkomen.

Geen horen, zonder denken en geen horen zonder gevoelens. Horen is "Hineinhöre" (samentrekking van mij)

Zou ik met onze grijswaarden vriend samen naar een Mondriaan kijken zal hij waarschijnlijk nauwkeuriger dan ik een van de bedoelingen van Mondriaan zien namelijk hoe kleur onder invloed van een naastgelegen kleur van kleur verandert.

Hoewel ik de site van Breem leerzaam vind is hij toch meer de verfmenger die op grond van de pigmentsamenstelling iets kwijt wil over hoe een toekomstig schilderij ondergaan wordt.

Natuurlijk is het betere audiowerk cool, hip en geil.
Natuurlijk wordt misbruik gemaakt van de beurs van (would be) audiofielen.
Dat vereist een attente houding
Luisteren is ook een stuk (zelf) opvoeding.
Namelijk het gevoelig maken van je luister en 'genietvermogen,' door veel verschillende (groepen) van instrumenten te beluisteren op verschillende soorten (en kwaliteiten van) geluidsdragers.

Met onze grijswaarden man een vaardighheid die ik niet bezit....
met onze vrouw met de hypergevoelige oren, oren die ik niet heb..
met een type Breem....

Zou ik een heel goed bestede middag kunnen hebben waardoor ik net iets anders naar muziek ga luisteren (of anders naar schilderijen ga kijken,of.....)         :-)



Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Waarom heeft tot dusverre niemand de onderbouwing van Breem over Platenspelers  onderuitgehaald? ( bijvoorbeeld met een berekening)
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

WimPeu

Wat probeer je nou te bewijzen. Ik wil het niet eens weten. Ik koop gewoon veels te graag nieuwe dure speeltjes. Mijn vrouw hangt hier thuis al genoeg de Breem uit. Kom op het forum juist om te horen dat het heel mooi en verstandig is. Mijn kinderen geloven nog met plezier in Sinterklaas en ik net zo graag in audio... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op januari 12, 2011, 19:12:16
Waarom heeft tot dusverre niemand de onderbouwing van Breem over Platenspelers  onderuitgehaald? ( bijvoorbeeld met een berekening)

Zit nog in zijn VHS Home Theater tijdperk vast, kom er niet los van driewieler
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op januari 12, 2011, 19:12:16
Waarom heeft tot dusverre niemand de onderbouwing van Breem over Platenspelers  onderuitgehaald? ( bijvoorbeeld met een berekening)

Waarom berekenen ik luister toch met me oren ?  :gaap: :zzz: HLP

Jij fiets met je driewieler toch ook niet in de lucht  frusty en groen is ook lekker net zoals een wolk  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: mountainbiker op januari 12, 2011, 19:12:16
Waarom heeft tot dusverre niemand de onderbouwing van Breem over Platenspelers  onderuitgehaald? ( bijvoorbeeld met een berekening)
Waarom zou iemand dat willen?
Een LP zal ongetwijfeld niet audiofiel te meten zijn, maar heeft wel de nodige (klankmatige) charmes.
Ik kan ook echt genieten van een slechte opname en die beter vinden dan de best opgenomen SACD die er er maar bestaat.

Ik zou zeggen, stop met lezen van breem sites en fora en ga lekker muziek luisteren ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Als je grote delen van zijn site gaat vertalen naar andere talen zie ik dat er veel niet van hem zelf is  :angel:


Hoezo alles uit eigen ervaring en alles berekend ?


Denk dat 3wieler de niet verwachte zoon van Breem is


Misschien dat er een schone taak voor driewieler is weg gelegd om zijn site wat up to date te maken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Zojuist even de stelling omgedraaid:
Laptop als geluidsbron is slecht, platenspeler is 100% OK.

Een laptop is een mobiel ding dat je op schoot neemt om te kunnen internetten etc.
Heb je dat ding als bron, dan loop je steeds te pielen met een kabel. Komt er een nieuwe mail, msn bericht of wat voor melding dan ook, dan tettert dat ding vol over je speakers door net die mooie passage.
Een platenspeler heb je stabiel staan en je hebt geen gezeik als je vrouw de laptop mee naar bed neemt om daar nog even hyves bij te werken voor ze gaat slapen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op januari 12, 2011, 19:34:04
Zojuist even de stelling omgedraaid:
Laptop als geluidsbron is slecht, platenspeler is 100% OK.

Een laptop is een mobiel ding dat je op schoot neemt om te kunnen internetten etc.
Heb je dat ding als bron, dan loop je steeds te pielen met een kabel. Komt er een nieuwe mail, msn bericht of wat voor melding dan ook, dan tettert dat ding vol over je speakers door net die mooie passage.
Een platenspeler heb je stabiel staan en je hebt geen gezeik als je vrouw de laptop mee naar bed neemt om daar nog even hyves bij te werken voor ze gaat slapen.

Zou je het voor mij met een berekening kunnen onderbouwen Maurice heb net door het gehele huis laptops geplaatst en usb sticks gekocht  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

#71
Citaat van: mountainbiker op januari 12, 2011, 19:12:16
Waarom heeft tot dusverre niemand de onderbouwing van Breem over Platenspelers  onderuitgehaald? ( bijvoorbeeld met een berekening)

Ik heb het niet over Breem beste Biker. Ik heb over jou.
Wil je zo vriendelijk zijn je eigen mening weer te geven.

Kom ik terug op mijn vorige keer gestelde vraag:
Heb jij ooit een LP gehoord op een meer dan betere HIFI set.
En zo ja wat is dan hier je eigen mening hierover.
En zo niet nooit gehoord stop dan met posting.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Barrett

#72
CiteerIk zou zeggen, stop met lezen van breem sites en fora en ga lekker muziek luisteren ;)



Enigste verstandige wat ik tot nou toe in dit topic heb gelezen...

Maurice

Citaat van: Barrett op januari 12, 2011, 22:26:16


Enigste verstandige wat ik tot nou toe in dit topic heb gelezen...
Dank je ;)

Er is trouwens een gezegde: "je moet niet alles geloven wat je leest".

Loesje kent de volgende variant: "je moet niet alles lezen van wat je gelooft".

En mijn sig doet er natuurlijk ook altijd toe.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: jwx op januari 12, 2011, 19:54:09
Zou je het voor mij met een berekening kunnen onderbouwen Maurice heb net door het gehele huis laptops geplaatst en usb sticks gekocht  :-D
Ik heb zojuist berekend dat jij dat geld beter had kunnen besteden :P
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude