laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander

Beste bergfietsmeneer.

Waarom meld u zich aan op een gezellig forum wat graag praat over hun audio hobby als u toch geen enkele affectie heeft met dit onderwerp?

Haalt u er soms plezier uit om uw neus op te halen voor mensen die gezeur over buizenversterkers,kabels,spikes en andere zaken wel interesant vinden ?

Met vriendelijke groeten Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op januari 11, 2011, 22:11:55
Als je Breem niet "gelooft" is het toch heel simpel.Dan weerleg je toch zo cijfermatig en wetenschappelijk zijn onderbouwingen.Ben nieuwsgierig naar de uitkomst van de  de vinyl/platenspeler fans. Wedden dat deze onderbouwing niet komt!!! ( waarschijnlijk wel allerlei "zweverige" verhalen over gevoel,emotie en beleving).


ps maurice het gaat in deze topic over het verschil tussen een platenspeler en een laptop dus niet over versterkers en cd spelers onderling!!! Bovendien hoeft het Marantz forum wat mij betreft niet te sluiten want er vinden hier ook zeeeer zinnige zaken plaats zoals de uitwisseling van informatie over de kwaliteit van elco's, printplaten en andere componenten en constructiefouten/zwaktes van audio apparatuur van met name Marantz maar ook van andere merken.Hier komt de geluidskwaliteit/duurzaamheid van bepaalde apparatuur wel degelijk in het geding!!!

Je hebt helemaal gelijk ik heb het licht gezien, maar waarom is het met de buurvrouw naar bed gaan even lekker of je nu getrouwd bent of niet ? maar er is wel verschil voor de uitkomst


zo lus ik er nog wel een paar driewieler
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

lees het eerste stukje van zijn site en lees dit :

Heeft de informatie verstrekker er een commercieel belang bij dat je hem/haar gelooft?


Ja natuurlijk er is vraag naar dus produceert men


=============================================================


Deze is ook wel grappig van Breem:

Als je me wilt vertellen dat je zulke enorme verschillen gehoord hebt tussen twee verschillende signaalkabeltjes (interlinks) of een ander netsnoer dan moet je eerst het volgende doen:

Lees uitvoerig mijn hoofdstukken over bekabeling, interlinks en de klank van elektronica. Als je daar geen verklaring voor de verschillen gevonden hebt:

Trommel enkele vrienden/vriendinnen op en doe een blinde test tussen de betreffende kabeltjes. Je vindt hier een protocol voor zo'n test.  Als daaruit komt dat er echt een significant verschil is moet je me onverwijld inlichten, maar wel met alle gegevens over de apparatuur en de kabels, en verifieerbare gegevens over hoe je de blinde tests gedaan hebt.
Je moet dan ook bereid zijn om de kabels en evt. de apparatuur door mij te laten onderzoeken en een blinde test in mijn aanwezigheid te doen

=================================================================

?????? het gaat er toch om of ik iets hoor of waarneem de buurvrouw toch niet ????? en als ik iets waarneem hoef ik toch geen enquete van Breem in te vullen eerst
=================================================================

Hij heeft ook altijd zelf de antwoorden al zoals deze opmerking van hem:

Er wordt me regelmatig gevraagd om mee te discussieren in 1 of ander hifi-forum, meestal over de inhoud van mijn website.
Ik doe dat niet of bij hoge uitzondering, om een aantal redenen die ik hieronder uiteenzet oa:

Er is meestal slechts een handvol mensen die de discussie echt volgt, c.q er aan deelneemt.


Knap van Breem, dus als je niet met hem mee doet dan volg je het niet echt ????




Kan deze Willy Wortel niet serieus nemen die andere mensen hun hobby wil ontnemen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

De meeste Hifi-fora worden gedomineerd door mensen die geen bal verstand van (elektronica) techniek hebben en daar niet zelden ook nog prat op gaan. Tegen zulke lieden helpt geen enkel rationeel argument, en ik wil mijn tijd daar dan ook niet aan verspillen.



Waarom moet ik verstand van techniek hebben ? als ik luister

Hoef toch ook geen huisarts te zijn als ik de buurvrouw weer is aan het bi-ampen ben



Mensen worden wel is moedeloos van mij ik ga die mensen steeds beter begrijpen  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sander

Citaat van: jwx op januari 11, 2011, 23:41:59

Mensen worden wel is moedeloos van mij ik ga die mensen steeds beter begrijpen  :yes:

Als de buurman inmiddels moedeloos is geworden snap ik dat wel
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Ik lees ook alleen maar hoe goed hij wel niet is geweest in zijn werk op school etc. etc. etc. en hoe goed hij ook wel niet is met computers


Denk dat Breem erg eenzaam is

Maar af en toe doet hij nog wel is een VHS band door zijn Yamaha dolby pro logic versterker dus hij is ook lekker bij de tijd met de laatste technieken

Breem betekend :


brandbaar droog struikgewas oftewel niet erg levend


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op januari 11, 2011, 23:47:36
Als de buurman inmiddels moedeloos is geworden snap ik dat wel


Ja die moet ook altijd overwerken  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Citaat van: jwx op januari 11, 2011, 23:58:46

Ja die moet ook altijd overwerken  :schater:

:schater:

Wordt ook altijd moe van die figuren die de mening hebben "als het niet te meten is kan het ook niet hoorbaar zijn". Ik kan ook niet verklaren waarom een bepaalde interlink een bepaalde klank heeft. Ik ben in ieder geval wel blij dat o.a mijn JvG interlink beter klinkt dan de standaard dropveter die bij de CD speler geleverd wordt.

Ik ben het wel met de stelling eens dat een slechte set met dure, exotische kabels niet ineens goed gaat klinken. Eveneens dat een set die in de basis goed is met standaard bekabeling nog steeds fantastisch kan klinken!

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

En als ik lees dat Breem zegt dat het merk Solosound niet meer bestaat weet ik niet welk merk dit dan is wat in Bussum zit

http://www.solosound.eu/


Ik ben eruit het is iemand die ooit iets erg heeft meegemaakt op audio/video gebied, hij hoorde iets wat er wel was en zag iets wat er niet was

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op januari 12, 2011, 00:12:03
:schater:

Wordt ook altijd moe van die figuren die de mening hebben "als het niet te meten is kan het ook niet hoorbaar zijn". Ik kan ook niet verklaren waarom een bepaalde interlink een bepaalde klank heeft. Ik ben in ieder geval wel blij dat o.a mijn JvG interlink beter klinkt dan de standaard dropveter die bij de CD speler geleverd wordt.

Ik ben het wel met de stelling eens dat een slechte set met dure, exotische kabels niet ineens goed gaat klinken. Eveneens dat een set die in de basis goed is met standaard bekabeling nog steeds fantastisch kan klinken!

Breem mag absoluut zijn mening geven maar hij drukt het op dezelfde manier door je strot als iemand die wel verschil hoort

Dat van die slechte set klopt maar dan heb je altijd nog mooie kabels  :schater:

Heb jij JVG kabels ppfffff nou ik heb nog wel een link voor je dat het niet kan:


WWW.BREEM.NL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Musicman

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: jwx op januari 11, 2011, 22:34:57
Je hebt helemaal gelijk ik heb het licht gezien, maar waarom is het met de buurvrouw naar bed gaan even lekker of je nu getrouwd bent of niet ?
maar er is wel verschil voor de uitkomst zo lus ik er nog wel een paar driewieler


stupid
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

TurboMarco

Zal ik ook maar eens een stelling poneren  clown1

Auto als transportmiddel is 100% ok fiets is slecht (ik laat bewust wat leestekens weg  :wink: )

:zzz:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#58
Onze nieuwe gast roept wat, vervolgens daarop volop reactie van forumleden, terwijl hij-/zijzelf zich hier een week niet laat zien, waarna hij/zij gisteren weer een reactie met een overenkomstige boodschap als z`n vorige plaatst en weer volop reactie van onze kant ...

In de psychiatrie zou hij/zij al snel een stempel (diagnose) narcist krijgen dan wel narcistisch gedrag. Een kenmerk is o.a. het vertonen van passieve agressie; zaken noemen/roepen/schrijven/in gang zetten waardoor er bij de ander een negatieve reactie zal ontstaan (en ik doe daar nu, bewust, aan mee) waar hij/zij dan voldoening uit kan halen.

Advies in deze: negeren 8-).


Sander.

JohnWx

Citaat van: xander32 op januari 12, 2011, 07:44:59
Onze nieuwe gast roept wat, vervolgens daarop volop reactie van forumleden, terwijl hij-/zijzelf zich hier een week niet laat zien, waarna hij/zij gisteren weer een reactie met een overenkomstige boodschap als z`n vorige plaatst en weer volop reactie van onze kant ...

In de psychiatrie zou hij/zij al snel een stempel (diagnose) narcist krijgen dan wel narcistisch gedrag. Een kenmerk is o.a. het vertonen van passieve agressie; zaken noemen/roepen/schrijven/in gang zetten waardoor er bij de ander een negatieve reactie zal ontstaan (en ik doe daar nu, bewust, aan mee) waar hij/zij dan voldoening uit kan halen.

Advies in deze: negeren 8-).


Sander.

Je hebt gelijk Sander maar kon het gister niet laten


En de stelling van Marco deel ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.