FOCAL - Electra 1037 BE (Twaron Angel Hair + Siltech bekabeld inwendig )

Gestart door HiFi gek, november 15, 2010, 17:36:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Mooi Edwin


Maar heb je al een verduisterings rol gordijn geprobeerd ? die laat nog minder door  :angel:


Het lijkt simpel maar kom maar op het idee van een rolgordijn   notworthy





Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Musicman

Citaat van: Marantz 81 op november 23, 2010, 22:51:18
ok duidelijk verhaal ,maar zal dan meer met de korstondige hoge amperage,s te maken hebben ?

weerstands verschil is maar gering alleen als de amperage,s flink oplopen en de kabel is te dun loopt de weerstand heel snel op waardoor de kabel niet zou voldoen

teminste dit is zoals ik de kennis heb vanuit mijn elektrotechnische kennis



Hoi Arjan.

Laat het Amperage verhaal nu eens liggen, en ga met je oren luisteren.
Cijfertjes zeggen niet zoveel hoor....... :wink:

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

#123
Citaat van: HiFi gek op november 25, 2010, 16:58:14

Om precies te zijn kosten mijn speakerkabels nieuw destijds 1100 euro voor 2 maal 3.5 meter .

Laat tevens even duidelijk zijn dat ik al mijn overige kabels in mijn set ook hebt gekocht voor een koopje , een schijntje van de nieuwprijzen  :yes:

Ook ik sta niet echt te trappelen om zeer hoge prijzen neer te moeten tellen  :no:


Groeten  EDWIN  B


Arjan.

Ik heb dezelfde kabel als Edwin.

Persoonlijk vind ik dit 1 van de beste kabels die ik ooit (IN MIJN SET) heb gehoord!!
Voegt niets toe, en laat niets weg, kortom............neutraal.
De kabels zijn nog steeds leverbaar en in 2 verschillende soorten.
(Singlewire Pro9, en de de Biwire Pro9+)

Ed heeft van zijn Biwire een Singlewire laten maken,....ikzelf heb de Biwire zo gelaten.
Zo'n kabel kost nieuw rond de 1500,- en 2e hands (of Demo) rond de 900,-

Zo.......nu weet je wat meer, maar.........eerst expirimenteren met een standaard 4mm of 6mm koperkabel van Oehlbach, Supra of Monitor Audio (tegenwoordig "Inakustik")

Suc6!! (of 7)
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

Citaat van: jwx op november 25, 2010, 17:29:14
Mooi Edwin


Maar heb je al een verduisterings rol gordijn geprobeerd ? die laat nog minder door  :angel:


Het lijkt simpel maar kom maar op het idee van een rolgordijn   notworthy


Daar heb ik ook lang over na moeten denken voor ik op een rolgordijn kwam .
Opeens bedacht ik het  :yes:

Wilde het eerst met geperste kartonnen platen doen , die dan helemaal op maat knippen in de vorm van het trapgat .
Maar het plaatsen zou een heel gedoe worden iedere keer , daar heb ik natuurlijk ook geen zin in  :no:

Het rolgordijn dicht en open doen duurd maar enkel seconden , dan vind ik het wel de moeite waart  :yes:



Groeten  EDWIN  B

lo

Goed bezig Edwin.  pompom pompom pompom pompom

Je begint er zo langzamerhand een echte sport van te maken :-D
Je hebt in ieder geval een heleboel aanhangers hier die met veel plezier je uitvindingen cq je activiteiten volgen. :kwijl:

Succes en veel plezier.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62


HiFi gek

#127
Ik heb nog een kleine akoestische verbetering aan kunnen brengen .

Rechts van mijn luister positie waar mijn bank staat daar staat direct naast mij ook een boekenkast + een vitrinekast strak tegen de zijmuur aan .

Die kasten zijn 40 cm diep , dat is uiteraard niet veel maar toch hoorde ik wat nadelige reflexies tegen de  kasten botsen .
Daar hou ik niet zo van , ik erger mij dan lichtelijk daaraan  :oops:  , dus heb ik gezocht naar een oplossing hiervoor .
Die reflexies waren er naturlijk altijd al , maar toen negeerde ik ze gewoon .
Nu ik toch bezig ben gegaan met het trapgat wilde ik die kast reflexies ook maar meteen aanpakken  :yes:
Daar hoefde ik niet lang mee te experimenteren , al snel had ik de oorzaak gevonden .

Ik dacht eerst aan de vitrinekast omdat ik de 2 ruiten destijds had verwijderd , die rammelde alle kanten op met veel lage tonen weergave , maar die was de oorzaak gelukkig niet want dan had ik een probleem gehad
De oorzaak is echter de zijkand van de boekenkast  :yes:
Ik had nog 3 dikke veloers gordijnen over die ik niet gebruikt , ik heb er een reep van 40 cm -- 2.40 meter vanaf geknipt en over de zijkand van de boekenkast gehangen .
En toen werd ik opeens erg vrolijk van het resultaat  :yes:
Probleem dus opgelost op de meest simpele manier die je maar kunt bedenken .

Het ziet er alleen niet uit met een afgeknipt stuk gordijn tegen een kast aan gehangen
Maar dat intereseerd mij geen reet , ik heb in ieder geval nog niet mijn 2 katten horen klagen  :roll:


Alles wat ik tevens verander qua akoestiek in het gedeelte van de kamer achter mijn luisterplek heeft meteen nadelige invloed , het geluidsbeeld trekt meteen scheef weg naar de rechtse kant toe waar de kasten staan .
Zelfs een tafellaken over mijn eethoek heen leggen die achter mijn luisterbank staat gaat vreemd genoeg niet , geluidsbeeld trekt meteen scheef weg .
Die tafel moet dus vreemd genoeg juist wel reflekteren .
En als ik extra ga dempen in de ruimte achter mijn bank dan raak ik ook weer geluidsdruk van de lage tonen kwijt .

Ik denk dat het nu zo'n beedje ophoud voor wat betreft de mogelijkheden in mijn woonkamer m.b.t. akoestisch optimaliseren .




 

Hier zie je het 40 cm smalle strookje gordijn tegen de zijkant van de boekenkast .
Het andere stuk laken dat je ziet hangt over mijn  tv heen , dit is een vinding van 1 jaar geleden .





Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

@Musicman   

Dat het niet om de cijfertjes gaat weet ik wel  :wink: maar wil dan ook altijd graag de technische achtergrond CQ voordelen ervan weten ,  ik heb besloten om deze VDH CS122 voorlopig gewoon te laten zitten juist omdat het gewoon een hele goede en dubbel afgeschermde kabel is en ik in men vorige luisterruimte geen last had van scherpte in het hoog ,zoals ik wel eens uitgebreid heb uitgelegd in andere topic,s is de acoustiek de boosdoener in de vorige luisterruimte heb ik ook veel getest met verschillende kabels ,en die VDH steekt er met kop en schouders bovenuit , ga nu gewoon eerst de acoustiek aanpakken en kan ik later altijd nog kijken voor andere kabels mocht ik niet tevreden zijn  :yes:

@Hifi gek

Zo lekker bezig geweest ,mooi opgelost zo met het rolgordijn  pompom   en de andere verbeteringen  :yes:

Marantz 81

#129
vanmiddag was ik nog even bij correct en daar hadden ze supra kabel

het is die blauwe 4 mm  ,maar heeft in princiepe dezelfde aders als de VDH  ook  verzilverd koper en ook hele fijne adertjes ,die VDH is 2,98 mm

ze hadden ook nog inakustiek  3,09 mm heel mooie afgewerkte kabel maar voor 16,50 de meter betaal je 10 euro voor het kousje wat eromheen zit heb de aders bekeken was gewoon standaard dikke koper aders

211

Zolang je maar geniet....

HiFi gek

#131
Citaat van: 211 op november 28, 2010, 22:47:30
Ongekend, dat zelfs foto's van een Duc nog geluidsverbeteringen teweeg kunnen brengen....  :wink:


Waarom denk jij dat ik die foto precies zo heb genomen dat de Ducati er ook opstaat .

Precies je raad het al , om een reactie uit te lokken van een mede Ducatist  :evil:

Heb vandaag de hele middag op het forum van de Ducati club Nederland rondgekeken , dit was alweer ruim 1 jaar geleden dat ik daar voor het laatst te vinden was .


Hier heb je een link over mijn Ducati 1000ss tuning , heb ik in 2008 geschreven en geplaatst op het Ducati forum .




http://www.ducatifora.com/dutchforum/viewtopic.php?f=5&t=14564   


Mijn forumnaam is daar    :   Edwin 1000ss




Kom jij zelf ook wel eens op het Ducati forum ?
Zoja wat is jouw forumnaam daar ?







Groeten  EDWIN  B

Whisper.nl

Citaat van: HiFi gek op november 30, 2010, 17:29:44
Waarom denk jij dat ik die foto precies zo heb genomen dat de Ducati er ook opstaat .
Precies je raad het al , om een reactie uit te lokken van een mede Ducatist  :evil:
Heb vandaag de hele middag op het forum van de Ducati club Nederland rondgekeken , dit was alweer ruim 1 jaar geleden dat ik daar voor het laatst te vinden was .
Hier heb je een link over mijn Ducati 1000ss tuning , heb ik in 2008 geschreven en geplaatst op het Ducati forum .
http://www.ducatifora.com/dutchforum/viewtopic.php?f=5&t=14564   
Mijn forumnaam is daar    :   Edwin 1000ss
Kom jij zelf ook wel eens op het Ducati forum ?
Zoja wat is jouw forumnaam daar ?
Groeten  EDWIN  B

Mijn oog trok  naar de beeldjes die op de schouw staan.
Welke stijl is dat. ??
Ik heb er ook een stuk of twaalf maar dan van de Tai chi mannetjes.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

thepioneer

Heb je er ook siltech bougiekabels op zitten?  :evil:

Ik reed eerder op een verbeteterde ducati, een suzuki tl1000s  clown1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

Citaat van: thepioneer op december 02, 2010, 07:42:50
Heb je er ook siltech bougiekabels op zitten?  :evil:

Ik reed eerder op een verbeteterde ducati, een suzuki tl1000s  clown1


:schater: :schater: :-D


wat rij je nu dan een Solex ?  HB