Citaat van: Olly op november 23, 2010, 17:12:56
Hallo Hifigek,
Ik heb dan wel geen Marantz meer, maar wilde toch reageren op je set. Zelf speel ik ook met Accuphase (E-560) en met Focal Electra 1037BE, CD speler is een Ayre CX7e MP.
Lang heb ik hier tevreden naar geluisterd, maar na het open schroeven van de Focals ben ik ook aan het "veranderen"gegaan. Via internet kwam ik in contact met een bedrijf dat Xovers aanpast, en hij heeft de Xover aangepast voor de tweeter en de midrange. Afgelopen vrijdag kon ik de gemodificeerde filters ophalen. (neemt nu wel wat meer plaats in !!). Op dit moment staat het nog in te spelen maar het verschil is nu al zeker de moeite waard, het uitklinken van instrumenten is mooier geworden en er staat nu echt een geluidsbeeld. (de speakers verdwijnen). De meeste nieuwe onderdelen op het filter komen van Jantzen Audio, worden ook gebruikt in de Utopia reeks van Focal.
Ik blijf dit topic nog wel even volgen, misschien dat ik ook nog met wat Twaron ga uitproberen.
mvrgr,
Olaf
Leuk dat je reageerd op mijn topic , ik zie ook dat dit je eerste bericht is tevens .
Ook interesand om te zien dat je een Accuphase versterker hebt en tevens de Focal 1037BE .
Waar heb je die ombouw aan de filters laten doen , bij welke firma ?
Wat kost die ombouw trouwens ? de prijs hiervan kun je ook per persoonlijke mail doorsturen naar mij als je dat liever heb .
De nieuwe onderdelen zijn trouwens wel fors aan de maat zeg , zo tezien is de nieuwe print hard wired ?
Hoe heb je de extra print gemonteerd en op welke plaats ?
Heb je er een foto van als de extra print is gemonteerd ?
Je gebruikt een paar keer het wordt XOVER , bedoel je daar het scheidings filter mee ?
Als ze eenmaal goed ingespeeld zijn wil je dan eens een beschrijving geven van de behaalde winst ?
Welke onderdelen zijn er precies verwijderd van de originele print , zo te zien heel wat ?
Hier een foto van mijn originele scheidings filter
Groeten EDWIN B