Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

#135
Netsnoeren zijn retour afzender 8-).


Mede dankzij de feedback hiero tot inzicht gekomen dat nu, met zojuist nieuwe speakers die nog niet eens optimaal geplaatst zijn, het geen goed moment is om te gaan finetunen met netsnoeren.

echter, dat netsnoeren een duidelijke meerwaarde kunnen hebben heb ik wel ervaren en deze gaan er t.z.t. dan ook echt wel komen. Maar voor nu eerst rust in de keet.

Dank een ieder, zowel de believers als de non-believers, voor alle inbreng :-P:
* 135 x reply
* 1719 x gelezen


Sander.

Marantz 81

succes met het integreren

ik geloof er wel in dat voedingskabels een verbetering geven ,ga het zelf ook proberen in de toekomst (geld op  shutup)

maar een kabel van 1 meter met 2 stekkers voor 1500 euro  :no:

xander32

Citaat van: Marantz 81 op augustus 02, 2010, 13:30:59
succes met het integreren

ik geloof er wel in dat voedingskabels een verbetering geven ,ga het zelf ook proberen in de toekomst (geld op  shutup)

maar een kabel van 1 meter met 2 stekkers voor 1500 euro  :no:
1500 euro is bijna mijn complete installatie  :wink:...

Maar tot een 10e deel daarvan heb ik er per netsnoer wel voor over. Dat staat dan ook nog wel in verhouding met mijn set.

Wat ik de afgelopen weken ervaren heb is dat m.b.v. netsnoeren je een set verder kan finetunen, dat de verschillende netsnoeren van 1 merk al t.o.v. elkander diverse eigenschappen bezitten en dat deze zelfs duidelijker waarneembaar (hoorbaar en voelbaar) zijn dan bij andere bekabeling welke ik heb mogen uitproberen (ic`s en ls.kabels).


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op augustus 02, 2010, 13:25:56
Netsnoeren zijn retour afzender 8-).


Mede dankzij de feedback hiero tot inzicht gekomen dat nu, met zojuist nieuwe speakers die nog niet eens optimaal geplaatst zijn, het geen goed moment is om te gaan finetunen met netsnoeren.

echter, dat netsnoeren een duidelijke meerwaarde kunnen hebben heb ik wel ervaren en deze gaan er t.z.t. dan ook echt wel komen. Maar voor nu eerst rust in de keet.

Dank een ieder, zowel de believers als de non-believers, voor alle inbreng :-P:
* 135 x reply
* 1719 x gelezen


Sander.


Goeie beslissing  :wink:, alles op zijn tijd!
Er moet tenslotte wat te wensen over blijven  :-D

xander32

Citaat van: drees62 op augustus 02, 2010, 15:19:00

Goeie beslissing  :wink:, alles op zijn tijd!
Er moet tenslotte wat te wensen over blijven  :-D
Achja, wijsheid komt met ... dit jaar wordt ik 40  :-o.


Sander.

lo

40 alweer violent1
Man waar blijft de tijd clown1

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

#141
Citaat van: WimPeu op juli 31, 2010, 13:02:58
De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Mij valt wel op dat vooral 2 groepen zich intensief met kabel tweaks bezig houden.
Groep 1; Zij die alles op een top niveau hebben en dus kwa upgrade nog slechts zich in kabels kunnen uitleven en
Groep 2; de groep die maar niet tevreden kan worden met zijn set en de oplossing in kabels zoeken.

:-)
Groep 3; Zij die nog niet alles op top niveau hebben maar wel tevreden zijn met wat ze hebben en met relatief goedkope kabels nog wat kunnen experimenteren (hobby)  :wink:

Na verschillende zelfbouw experimentjes toch een verbetering met industriele kabel H07RN-F 4x2,5mm2 vertinde aders, kruislings 2 aan 2 gekoppeld. Geen aardscherm.
Eigen waarneming: iets pittiger bas, iets lossere/ruimtelijker weergave. Door met dit soort experimentjes verbeteringen te krijgen ga ik dus geen honderden euro's uitgeven aan netsnoeren. Goeie industriekabel = audiokabel zonder een dure naam  :angel:

Al mijn vorige experimentjes betroffen kabels met een pvc mantel, nu eens een "rubberkabel" geprobeerd, klinkt beter. Ook een aantal audiokabelmerken gebruiken geen pvc omdat het materiaal van de mantel/afscherming negatieve invloed kan hebben op de weergave...

deze laatste opmerking verwijderd...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Tigger

Xander, een wijze beslissing! Eerst de basis goed/"perfect" krijgen en dan verder kijken. Mijn eigen ervaring in het kort: ik heb de cd-mat gehad, Masterbase, diverse kabels en ieder ding had op z'n eigen manier positieve invloed, maarrrr........nadat ik de (voor mij) basis goed had (dus receiver, monoblokken, speler, luidsprekers, interlinks, ls-kabels e.d.), kwam pas eigenlijk de volgende stap: stroomkabels en stekkerblokken..... En nu is voor mij de tijd gekomen dat ik ook achter het audiomeubel orde op zaken ga stellen....oftewel: de stroomkabels weghalen van de diverse interlinks en ls-kabels....

Wat ik wil zeggen, is dat de basis-componenten eerst goed moeten zijn en staan en dat je dan pas "moet" gaan kijken naar fine tuning! Succes ermee!!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

weet iemand waar je een los afgeschermd stekkerblok kunt kopen , die je zelf moet bedraden

ga zelf de kabels maken  byebye

Marantz 81

vanavond even bij de hornbach geweest , losse stekkerblokken hebben ze ook niet

alleen een met een schakelaar en die moet ik niet  nonono gewoon een directe verbinding  :yes:

verder hadden ze alleen simpele blokken met 3 x 1,5 mm en ik wil vanaf het stopcontact naar het blok een 3 x 2,5 mm 

ze vekopen veel soorten voedingskabels ,maar geen soepele afgeschermde , alleen maar massief afgeschermd

het is daar allemaal een heeeeeeeeeel stuk goedkoper in ieder geval , ik ga echt voor 1 stekker geen 40 euro uitgeven  :no:

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op augustus 09, 2010, 22:30:20
vanavond even bij de hornbach geweest , losse stekkerblokken hebben ze ook niet

alleen een met een schakelaar en die moet ik niet  nonono gewoon een directe verbinding  :yes:

verder hadden ze alleen simpele blokken met 3 x 1,5 mm en ik wil vanaf het stopcontact naar het blok een 3 x 2,5 mm 

ze vekopen veel soorten voedingskabels ,maar geen soepele afgeschermde , alleen maar massief afgeschermd

het is daar allemaal een heeeeeeeeeel stuk goedkoper in ieder geval , ik ga echt voor 1 stekker geen 40 euro uitgeven  :no:

Ik weet niet waar je woont maar ik zou Eijlander in Ede eens proberen.

http://www.eijlander.nl/

Een van de betere zaken m.b.t. electronica en jongens die weten waar ze het over hebben.

groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

gerard

Citaat van: Marantz 81 op augustus 09, 2010, 22:30:20
vanavond even bij de hornbach geweest , losse stekkerblokken hebben ze ook niet

alleen een met een schakelaar en die moet ik niet  nonono gewoon een directe verbinding  :yes:

Je kan soms losse stekkerblokken kopen met IEC connector, kan je je (zelfgemaakte) netsnoer aanzetten.
Doos met schakelaar? even openschroeven, en zelf met goede kabels vanbinnen doorsolderen en de schakelaar omzeilen  :yes:
En losse "rubber stekkers" messing of vernikkeld bij de elektronica of doehetzelf zaak voor enkele euro's.

Afscherming..... nodig?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Musicman


In sommige doe het zelfzaken, verkopen ze de zg. "Rittal" stekkerblokken.
Deze zijn stevig en je kan de voedingskabel direct in het blok schroeven.......scheelt dus weer een Euroconnector. clown1
Wat ze precies kosten hangt af van de hoeveelheid ingangen.

Soms kom je op de 2e hands markt de Supra stekkerblokken tegen.
Deze werken goed en kostten dan rond de 50a60,-

Anders zou je ook kunnen kijken op de site van "de Groef audio" of "tweaks 4 you".

Suc6!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Zoldar

Heeft iemand ervaring met de LoRad 2.5. Kan aan een komen met IeGO connectoren.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Probeer ook eens een Art Speak van 1,5m, kost je 50 euro, ik heb destijds alles vervangen door de netsnoeren van Art Speak en dat gaf een zeer positief resultaat tov de Lapp/Belden kabels die ik had.