Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JeroenGRT

Citaat van: WimPeu op juli 31, 2010, 10:14:42

http://www.youtube.com/watch?v=m7ERMu825m4

:-D

erg vermakelijk...inderdaad als je net duizend dollar aan kabels hebt uitgegeven dan MOET het wel beter klinken hahaha  :-)

MO

Ok, met netsnoeren heb ik nooit geëxperimenteerd, maar ben het wel met hem eens dat je het zo gek kan maken als je wilt. Ik vind het ook allemaal een beetje doorgedraaid om een paar honderd euro uit te geven voor een stekkerdoos... Luister je dan naar muziek of je stekkerdoos? En luister je voor je plezier of om te horen of je verschil hoort tussen een 10 euro doos of de paar honderd euro doos. (en dat geld voor mij ook als het om interlinkjes gaat...)

Maar goed, ieder z'n ding.  :-)

Cheers!
bla

lo

Citaat van: MO op juli 31, 2010, 12:51:35
Maar goed, ieder z'n ding.  :-)

Cheers!

Gelukkig maar 8-)

groet,


lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Mij valt wel op dat vooral 2 groepen zich intensief met kabel tweaks bezig houden.
Groep 1; Zij die alles op een top niveau hebben en dus kwa upgrade nog slechts zich in kabels kunnen uitleven en
Groep 2; de groep die maar niet tevreden kan worden met zijn set en de oplossing in kabels zoeken.

Alle mensen die zeggen erg tevreden te zijn met hun geluid zijn doorgaans ook veel minder met deze materie bezig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 31, 2010, 13:02:58
De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Mij valt wel op dat vooral 2 groepen zich intensief met kabel tweaks bezig houden.
Groep 1; Zij die alles op een top niveau hebben en dus kwa upgrade nog slechts zich in kabels kunnen uitleven en
Groep 2; de groep die maar niet tevreden kan worden met zijn set en de oplossing in kabels zoeken.

Alle mensen die zeggen erg tevreden te zijn met hun geluid zijn doorgaans ook veel minder met deze materie bezig.
Zit ook wel iets in :yes:.

Maar kan ook aard van het beestje zijn. Naar mijzelf kijkende: ben perfectionistisch van aard, dat zie je terug in mijn opleiding en mijn functie(maar moeilijk met een 7 genoegen kunnen nemen) maar ook tijdens m`n sporten (alsmaar een paar minuten en/of kg`s erbij) en deze hobby. Goed = dan bij mij al snel "het kan nog beter mits ...".


Ook wel vermoeiend soms :-P.


Sander.

renes59

Dan zal het ook wel moeilijk zijn om aan het gegeven toe te geven dat de ( jouw) oren de zwakste schakel zijn in het geheel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: xander32 op juli 31, 2010, 13:30:21
Zit ook wel iets in :yes:.

Maar kan ook aard van het beestje zijn. Naar mijzelf kijkende: ben perfectionistisch van aard, dat zie je terug in mijn opleiding en mijn functie(maar moeilijk met een 7 genoegen kunnen nemen) maar ook tijdens m`n sporten (alsmaar een paar minuten en/of kg`s erbij) en deze hobby. Goed = dan bij mij al snel "het kan nog beter mits ...".


Ook wel vermoeiend soms :-P.


Sander.

Maar volgens mij ben je in de verkeerde volgorde bezig. Je moet imho eerst zorgen dat je geluid naar je zin is en dan gaan fine tunen met netkabels als je daar dan nog behoefte in mocht hebben.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: xander32 op juli 31, 2010, 13:30:21
Zit ook wel iets in :yes:.

Maar kan ook aard van het beestje zijn. Naar mijzelf kijkende: ben perfectionistisch van aard, dat zie je terug in mijn opleiding en mijn functie(maar moeilijk met een 7 genoegen kunnen nemen) maar ook tijdens m`n sporten (alsmaar een paar minuten en/of kg`s erbij) en deze hobby. Goed = dan bij mij al snel "het kan nog beter mits ...".


Ook wel vermoeiend soms :-P.



Sander.
Niet alleen vermoeiend, ook duur, heel duur.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 31, 2010, 23:17:55
Maar volgens mij ben je in de verkeerde volgorde bezig. Je moet imho eerst zorgen dat je geluid naar je zin is en dan gaan fine tunen met netkabels als je daar dan nog behoefte in mocht hebben.
Klopt.

Er van uitgaande dat ik nog een wat langere relatie aan ging met de 816W`s was het wat mijzelf aangaat niet gek om te finetunen met netsnoeren. Maar nu kwamen daar opeen de MD-1`s voorbij ... of het op dit moment dan al wijs is om verder te gaan met de netsnoeren  :?. Overweging: ik heb deze vrijblijvend "ter evaluatie" tot medio deze maand, kan allicht wat uitproberen. Bij twijfel: retour afzender.

Wim, thx voor jouw input; deze helpt mij om tot een meer afgewogen keuze te komen :yes:.


Sander.

WimPeu

Ik weet dat je niet naar een monitor opstelling wilt. Prima maar ik (en ik zeg dus ik) zou echt eens een goede set thuis gaan proberen. Ook omdat je niet zo dat laag wilt in je geluid en je vrij dicht op je set zit. Het kan haast niet anders dan dat je met een goede monitor set van je problemen af zult zijn. Voor film heb je natuurlijk de sub erbij en daar valt dan ook nog wel het een en ander mee in te stellen/af te stellen.

Maar wie ben ik. clown1

Blijf je zoek tocht natuurlijk op de voet volgen. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op juli 31, 2010, 23:17:55
Maar volgens mij ben je in de verkeerde volgorde bezig. Je moet imho eerst zorgen dat je geluid naar je zin is en dan gaan fine tunen met netkabels als je daar dan nog behoefte in mocht hebben.


Precies WIM , eerst zorgen dat je installatie weergeeft wat je graag wilt horen , de komplete bekabeling is bedoeld om de boel te finetunen .

Met hoogwaardige bekabeling krijg je vooral meer vloeiendheid in het geluidsbeeld en je kunt de klankkleur makkelijk beïnvloeden .



Groeten  EDWIN  B

xander32

Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2010, 12:22:43
Ik weet dat je niet naar een monitor opstelling wilt. Prima maar ik (en ik zeg dus ik) zou echt eens een goede set thuis gaan proberen. Ook omdat je niet zo dat laag wilt in je geluid en je vrij dicht op je set zit. Het kan haast niet anders dan dat je met een goede monitor set van je problemen af zult zijn. Voor film heb je natuurlijk de sub erbij en daar valt dan ook nog wel het een en ander mee in te stellen/af te stellen.

Maar wie ben ik. clown1

Blijf je zoek tocht natuurlijk op de voet volgen. :wink:
Betreft mijn zienswijze aangaande monitoren is jouw opmerking niet helemaal waar Wim: ik wou niet mijn 806V als fronts draaien, dat klopt. Maar ik was de afgelopen periode al wel aan het informeren naar Focal 1008 BE`s ... totdat de MD-1`s voorbij kwamen en daarvan heb ik gezegd dat indien de luistersessie bij BB&G positief uitpakt deze mee naar de Achterhoek gaan, mocht het in eigen ruimte alsnog tegenvallen dan komen deze weer te koop en blijven de 816W`s totdat ik beter passende, allicht monitoren, heb gevonden :wink:.

Het is/was een gokje betreft de MD-1`s maar voor dit geld er eentje waard. Indien het nodig blijkt ben ik niet bang er niet vanaf te geraken voor een nette prijs 8-).

Maar zo ver is het nog niet.


En wat betreft quote " Maar wie ben ik. clown1 " iemand die zelf veel geëxperimenteerd heeft; een ervaringsdeskundige dus :wink:.

En dat allemaal n.a.v. netsnoeren :-P.


Sander.

xander32

#133
Ok, betreft netsnoeren zijn de miningen enigzins verdeeld maar over deze gaan wij het allicht wel eens worden:

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/82623/Klankmodules.html


:-D Sander.

Barrett

Citaat van: xander32 op augustus 01, 2010, 16:16:40
Ok, betreft netsnoeren zijn de miningen enigzins verdeeld maar over deze gaan wij het allicht wel eens worden:

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/82623/Klankmodules.html


:-D Sander.
8-)Heb zelf een akoustisch en elektrisch gitaar, die staan/hangt in de luisterkamer.
Als je hierop wat leert spelen, weet ik zeker dat je tijdens je favoriete muziek luisteren ook extra geniet.

groeten
Mart