Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Iemand ervaring met het upgraden van de netsnoeren van componenten ?

* wat gaan deze brengen ¿
* wat zijn dan de kabels die daadwerkelijk(lees: hoorbaar) verschil maken (merk & uitvoering) ¿
* welke componenten varen er vooral wel bij(versterking / bronnen) ¿
* waar op te letten ¿
* waar aan te schaffen ¿

Bovenstaande is een serieuse vraag, echter weet ik nu al dat er na alle waarschijnlijkheid weer een welles-niettes discussie zal ontstaan.

Maar ik filter er wel uit hetgeen voor mij van meerwaarde is :yes:.


Sander.

MadVillain

probeer peacock audio, hij levert furutech netsnoeren. In het verleden heb ik iets van 5 netsnoeren als demo van hem gehad. En het verschil was goed op te merken.

Stereobeeld werd breder en het laag werd strakker.

Barrett

Hallo

Eigenlijk ben ik wel benieuwd of je een bepaald netsnoer niet zelf kunt maken.
Bijvoorbeeld soepele afgeschermde (emc) kabel, zet daar een paar goede stekers aan en misschien word zowel het gewenste resultaat behaald.
Zelf geloof ik in de wetenschap, maar het gehoor wil ook wat.

groeten
Mart

Rutger1

Zelf geloofde ik hier nooit zo in... TOTDAT ik het zelf zag bij mijn eigen set...

Goede bekabeling maakt enorm veel verschil... Dat is als je van standaard kabels en gamma netsnoeren overgaat naar "echte" bekabeling.

Vooral voor mijn (LED) Tv was het verschil enorm... Ik heb nu een nette powercable/block neergelegd waar de versterker/dvd-SACD speler en TV op zitten en het beeld is echt veel helderder/kleurrijker etc.

Wel denk ik dat na een goede upgrade het verschil slinkt.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Dennis E36

Citaat van: Barrett op juni 24, 2010, 22:06:18
Hallo

Eigenlijk ben ik wel benieuwd of je een bepaald netsnoer niet zelf kunt maken.
Bijvoorbeeld soepele afgeschermde (emc) kabel, zet daar een paar goede stekers aan en misschien word zowel het gewenste resultaat behaald.
Zelf geloof ik in de wetenschap, maar het gehoor wil ook wat.

groeten
Mart

Tuurlijk kan je die zelf maken. Gewoon een goed stuk afgeschermde kabel doet al wonderen t.o.v. de standaard snoertjes. En het oogt ook een heel stuk mooier :yes:

Dit zijn mijn DIY kabels:

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

Kijk je vaak achter je installatie dan?

Ik zit er altijd vóór...  :wink:

Dennis E36

Citaat van: marvin op juni 25, 2010, 18:15:30
Kijk je vaak achter je installatie dan?

Ik zit er altijd vóór...  :wink:

Nee, maar het stekkerblok ligt bij mij in het zicht :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

Doe daar wat aan dan....  :-)

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

@Dennis E36

zijn hele mooie netsnoeren , wat koste deze ongv ??

en waar heb je ze gekocht ?

Marvin


xander32

#11
Citaat van: Marantz 81 op juni 25, 2010, 23:10:38
@Dennis E36

zijn hele mooie netsnoeren , wat koste deze ongv ??

en waar heb je ze gekocht ?
Kijk eens bij de buren(HT-forum) of Marktplaats naar J**wHifi.nl :yes:. Die heeft DIY-pakketten en afgemonteerde netsnoeren voor relatief weinig. De feedback betreft zowel de netsnoeren als J**wHifi zijn positief.

Indien zo`n netsnoer een waardevolle upgrade betreft ben ik in de markt, echter geheel overtuigd ben ik nog niet. Indien alleen voor de looks is het mij de euri`s niet waard :no:, ondanks dat het geen onoverkomelijke bedragen betreffen(bij J**wHifi / P**cock Audio). Maar zoals met bijna alle tweaks: je kan er 1 voor een paar euri`s totaan honderden kopen ...


Sander.

Marvin

Zet dat geld telkens wanneer je de drang hebt om dit te kopen lekker op je spaarrekening en koop daarvan over een jaar gewoon nog betere luidsprekers of ga akoestische aanpassingen maken.
Dat is voor iedereen te horen en te verklaren....

jrm

Of kijk op marktplaats e.d. en wacht af, en koop dan 2e hands een paar leuke kabels!
Betaal je niet de hoofdprijs en je kan dan zelf uittesten wat het met je set doet (of niet...)

Dennis E36

Citaat van: Marantz 81 op juni 25, 2010, 23:10:38
@Dennis E36

zijn hele mooie netsnoeren , wat koste deze ongv ??

en waar heb je ze gekocht ?

Kabels compleet hebben me bij elkaar zo'n € 150,-- gekost. De stekkers waren het duurst...W&M stekkers € 25,-- per stuk geloof ik.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp